Ik heb sindskort een Align 250SE met daarin een CSM SL720 gyro (wat dacht je anders ;-) ) en een 3500G staartservo van JR. De CSM gyro past echt super mooi tussen de frames als je het receiver plaatje een trapje omhoog zet. Daar gaat dan vervolgens heel mooi de Spektrum 6110E aan de onderkant tegenaan en je hebt een super clean setup.
Het vlieggedrag is behoorlijk goed, de pirorate is zo straks als ik gewent ben van mijn grotere machines, dit alles dankzij de CSM icm de JR. Wat betreft de cyclic precisie, deze is wat minder als ik gewent ben, maar dit is grotendeels te wijten aan de Align servo's, zoals wel vaker met goedkope servo's is de centreer nauwkeurigheid niet goed. Dit veroorzaakt het niet nauwkeurig stoppen van het model en dat ie telkens naar een verschillende kant drift afhankelijk van welke kan je als laatste op hebt gestuurd. Ik wacht dus met smart op dit formaat servo's van JR of Futaba. Als die er eenmaal zijn heb je een snaar strak vliegende 3D heli!
Zolang de servo's er nog niet zijn moeten we roeien met de beschikbare riemen en die volstaan zeker voor de fun maar ik zou het niet aanbevelen voor een beginner, koop dan liever een 500 size, of als je perse indoor wil vliegen een 450 (alhoewel ik daar zelf geen voorstander van ben: te klein voor buiten, te groot voor binnen)
Wat betreft de Align gyro en tailservo, die heb ik er bij Fast-Lad gewoon uit laten halen en daarvoor 90 pond reductie gekregen. Dus als je niet de supercombo wil mail ze eens, er is wat mee te regelen.
Greetz,
Michiel.