HK-T250 uit!

Ik ben erg benieuwd Nando, ik ben altijd wat sceptisch over Chinees spul, en dat is natuurlijk niet altijd terecht. Met een beetje geluk is dit een uitzondering. Erg netjes hoe je je servokabels hebt weggewerkt trouwens, die onthoud ik.

als je een keer zin heb.moet je eens het topic lezen van de hk 450.
daar staat meer info over het wel en wee van deze helie.

Ik volg dat draadje, ik heb er meerdere in mn handen gehad. Voor mij is die heli niet goed. Ik heb 2 oudere T450's gehad, dat was rommel en het vloog niet goed. Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik er niet mee leerde hoveren maar een stuk meer, en dat kan zo'n frame en vooral rotorkop niet aan.

Hoi Nando,

Weet niet hoe het tot nu toe gaat met jouw 250Gt
maar die van heeft nu al twee snaren versleten.
Zet er maar meteen een van Align op hoor.

Die van HK zijn net elastiek ,dit is echt helemaal niets.

Nog geen 4 accu's kunnen testen tot nu toe.

Nu met een snaar van align meteen opgelost, die rekt teminste niet.

Gr
Bobbert

Hey

Ik ga binnenkort ook een HK250 aanschaffen

Nou zat ik nog met de grote vraag; Wat is/zijn nu precies de verschillen tussen de HK-T250 en de HK250 GT

En welke moter zal het beste werken in deze heli's?

alvast bedankt!

De GT is van metaal en de 250 van plastic helemaal.
van de Gt is het frame van carbon en de 250 van metaal.
de GT is zogoed als een copie van de align.

Ik wil een hk 250 met een goedkope setup aanschaffen om in de wintermaanden wat gevoel te houden met een echte heli. Om een 450 hiervoor te gebruiken is denk ik net niet te doen, ik kan in een hal van mijn werkgever zo nu en dan even vliegen en dan lijkt mij de 250 een betere optie.

Is de hk 250 geschikt om alleen wat vlieg gevoel te houden t.o.v. een sim een optie en wie heeft er suggesties voor een goedkope setup.

Ik wil vooral het nose in flink gaan oefenen.

Om die redenen heb ik hem ook aangeschaft.

Ik heb zowel de GT als de gewone.
Denk dat ze het beide wel aardig zullen doen voor licht oeffen werk.

Simpele setup is :

Motor E-sky vanaf een 3100 Kv past er prima in.
Rc-Flyfun
regelaar 30 A supersimpel
Rc-Flyfun
servo's 3 x towerpro 9 grams
Rc-Flyfun
Gyro KDS
Rc-Flyfun
servo Hyperion SCB 11
Rc-Flyfun
Onvanger: wat je hebt liggen 35 mhz of 2,4 g

PSsst beetje recklame sorry...

Hey

Nou we toch over setup bezig gaan, ik was van plan deze setup aan te schaffen:
Moter (word op site aangeraden): HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD KA400H 3500kv brushles Heli Motor $13.95
Regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller $12.48
Gyro: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro $13.99
Servo's: Graupner miniservo's (heb ik zo geen link bij)
Accu's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 3S 20C Lipo Pack $5.49

Zou dit een beetje willen vliegen? Of zijn er betere opties?
Ik heb er zelf helemaal geen verstand van aangezien dit mn eerste echte heli word!

De Gyro ken ik niet
De regelaar is ok.
De motor heeft een veels te hoge KV waarde, draait alles stuk als je pech hebt max 3400 kv.
De servo's zijn ok.
De Lipo van 1000 mAh gaat niet passen in de kap, deze heb ik ook hier liggen.
Mis een snelle servo op de staart bij deze setup van je.
Dit is echt nodig hoor anders slaat de staart alleen maar steeds.
Dit is trouwens bij iedere heli nodig, een snelle servo.

Gr
Bobbert

Hey

Moter (word op site aangeraden): HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD KA400H 3500kv brushles Heli Motor $13.95
Regelaar: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller $12.48
Gyro: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro $13.99
Accu's: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 3S 20C Lipo Pack $5.49

Ik heb er zelf helemaal geen verstand van aangezien dit mn eerste echte heli word!

Als dit je eerste echte heli wordt, zou ik hem laten liggen in HK.
Gooi hem uit je winkelwagen en gooi er dan een HK450V2 in.

Een 250 is echt te klein voor een beginner, teminste dat in mijn mening.
Ik verkoop zelf heli's aan beginners en heb er al vele op weg geholpen.

Wat betreft je setup voor de 250.
Motor is ok.
Gyro ken ik niet, is net nieuw weer van HK.
Lipo gaat niet passen in de kap.
een 860 mAh max

Als dit je eerste echte heli wordt, zou ik hem laten liggen in HK.
Gooi hem uit je winkelwagen en gooi er dan een HK450V2 in.

Die komt mischien van de zomer nog wel, wou eerst binnen aan het proberen gaan! En daar is de 450 weer te groot voor...

En wat betreft de accu, hoeveel bij hoeveel cm heb je daarvoor? Ik heb die 3s1p 1000mah accu's nog liggen, zou mooi zijn als het toch passend te maken is.

Ik zou voor de 401B gyro gaan, dat ding werkt gewoon een stuk beter dan de andere goedkope gyro's

De regelaar, ik weet niet of de plush wel een heli-softstart heeft, vraag het me af, zou anders er zelf ook wel een willen.

Die motor heeft wel een erg hoog kv, moor omdat hij daarnaast ook wat te zwaar is zal je het met je zender oplossen door op 80% oid te vliegen, of met een 13-14 tands tandwiel. De gaten komen ook niet overeen met de gaten in de motorbevestigingsplaat in de heli. En de 2,3mm as zorgt ervoor dat je een ander tandwiel moet kopen.

Met die servo's zal hij waarschijnlijk wel vliegen, maar voor de staart, sneller=beter. Heeft niks met 3D vliegen oid te maken, als absolute noob is het juist handig als je gewoon erop kan vertrouwen dat je staart het goed doet (lees niks doet al jij hem niet wat zegt te doen).

En de accu is erg groot en zwaar, betwijfel of het past, en als het past zal je de staart aansturing moeten inkorten en de servo moeten verschuiven om het zwaartepunt juist te krijgen.

Hey

Motor is erg zwaar, zal een hoop aanpassen worden om hem te laten passen. En je zult een tandwiel moeten vinden voor de 3,2mm as.

Regelaar stond hierboven al.

Dat is de gyro die ik er ook voor zou kopen als ik de mijne niet nog had liggen.

En weer de nogal grote/zware accu.

Gewoon een 3s 800-850mah accu en dan past alles en heb je geen zwaartepunt problemen.

Dit is wat ik zou doen,

3s1p ZIPPY 850mAh 20C single cell de lichtste optie en 50mah meer dan de zippy/tgy 3s800 die ook kunnen. Mijn accu inc stekkers weegt 61,89g.
3900KV for 250 Class Helicopter Type HB2625 | HOBBYMATE Past makkelijk, en heeft een 2,5mm as.
3XHXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
1 HobbyKing Online R/C Hobby Store : MKS DS480 Digital Servo 1.85kg / .068sec / 10.9g $25.90 op de staart.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro $13.99
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller $12.48 ALS hij een 'heli-'softstart heeft.

Nando,

Dank je wel voor je duidelijke uitleg. De lipo die jij aanbeveelt die had ik ook al gevonden, maar ben een beetje huiverig om er zelf een balans stekker aan te prutsen of valt dat mee?

Ik wil een hk 250 met een goedkope setup aanschaffen om in de wintermaanden wat gevoel te houden met een echte heli. Om een 450 hiervoor te gebruiken is denk ik net niet te doen, ik kan in een hal van mijn werkgever zo nu en dan even vliegen en dan lijkt mij de 250 een betere optie.

Is de hk 250 geschikt om alleen wat vlieg gevoel te houden t.o.v. een sim een optie en wie heeft er suggesties voor een goedkope setup.

Ik wil vooral het nose in flink gaan oefenen.

Als je toch voor (nose in) hooveren gaat, raad ik de 250 af. Het is best een nerveus beestje en de 450 wordt al een stuk rustiger. De 250 kan wel goed vliegen, maar dan heb je wel een dure setup nodig. Terwijl de 450 met de goedkope setup al wel leuk vliegt.

Als je toch voor (nose in) hooveren gaat, raad ik de 250 af. Het is best een nerveus beestje en de 450 wordt al een stuk rustiger. De 250 kan wel goed vliegen, maar dan heb je wel een dure setup nodig. Terwijl de 450 met de goedkope setup al wel leuk vliegt.

Tja, mijn 450 lijkt mij net iets te groot voor de hal waar ik ik mag vliegen vandaar dat ik naar de 250 size kijk.

Motor is erg zwaar, zal een hoop aanpassen worden om hem te laten passen. En je zult een tandwiel moeten vinden voor de 3,2mm as.

Bedankt voor de reactie!

Dus ik moet kijken naar een moter met 2,5mm as?
Heeft toevallig iemand een link hiervoor naar goede een moter op de hobbyking site?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie!

Dus ik moet kijken naar een moter met 2,5mm as?
Heeft toevallig iemand een link hiervoor naar goede een moter op de hobbyking site?
Of een link naar een snelle servo op de himodel site ?

alvast bedankt
deze motor heb ik ook bestelt CY Model RC Shop Online deze heb ik ook HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD KA400H 3500kv brushles Heli Motor $13.95 alleen
bij deze motor is een naardeel dat je het asje moet verwissellen of een ander tandwieltje moet bestellen en het verschil in deze twee is ook het gewicht er zit 5gram verschil in
gr pierre

Nando,

Dank je wel voor je duidelijke uitleg. De lipo die jij aanbeveelt die had ik ook al gevonden, maar ben een beetje huiverig om er zelf een balans stekker aan te prutsen of valt dat mee?

Das net zo makkelijk als de hoofdkabels eraan maken, en het geheel soldeert erg makkelijk. Ik gebruik bij mijn lichte spul geen balanceer stekkers, ik heb kabels met klemmen. Zo hoef ik het gewicht niet mee te nemen in de lucht (en het is minder werk om te maken).

Back