HK450-GT -> Agusta A119

Nou ja, schaal... Dit wordt een meer semi dan schaal model. Op zoek naar een leuke romp voor mijn 450 kwam ik deze tegen op e-bay. Het is een nogal eenvoudige low-budget oplossing, maar dat was ook mijn plan voor deze eerste poging. Het wordt gemaakt door de Engelse Iain Sadler, op e-bay bekent als inlsadler. Hier staat een aanbieding van hem, actueel terwijl ik dit schrijf:
Agusta A119 Fuselage 450 Align Trex etc | eBay

De kit is zeer eenvoudig. Je krijgt wat rompschalen van diepgetrokken plastic, en 5 A4-tjes met schamele instructies en wat foto's. Je moet het gewoon zelf uitzoeken en doen. Dus daar gaan we:

De inhoud van de slecht verpakte kit:

full

De halve voor-romp:

full

De halve achter-romp:

full

De delen hebben allebei een lijmlip en een restant materiaal, dus er moet geknipt worden. Ik heb ervoor gekozen de lijmlip aan de linker delen te laten vastzitten, en die van de rechter delen af te knippen. Als je dat gedaan hebt kan je voor het eerst naar echte vormen gaan kijken, samengesteld met schilderstape:

full

En dat is dan even eenvoudig in elkaar gestoken voor de foto:

full

Nu moet ik een paar ramen en wat andere gaten open gaan knippen, om de koeling van de heli te waarborgen. Dit is nu makkelijker van wanneer de boel samengelijmd is.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Op e-bay gaan ze voor 20 pond, plus 8 pond verzendkosten. Ik heb hem privé gemailed, en voor 25 pond per paypal stuurde hij de boel op. Maandag verstuurd, gisteren ontvangen. De Royal Mail heeft niet zo'n haast...

Hugo

Okee nougoed dat valt qua verzendtijd opzich nog wel mee (is beter dan vanuit hongkong verzenden) hoe is de kwaliteit, is het een beteje mooi en strak of ziet het er ook goedkoop uit?

Nee, de kwaliteit is slecht en het ziet er niet strak uit. Het is echt een leuk jasje voor een 450, maar geen mooi schaalmodel. In vlucht zie je we weinig van, maar op de grond is het niet echt super.

Hugo

Misschien wel, ja, maar daar komt een hoop verzendkosten bij want het is een groot ding. Ik stoei rustig verder met deze. Overigens heb ik een open lijn met Iain, want hij is niet blij met mijn opmerkingen. Ik ben wel eerlijk! En het resultaat kan best goed zijn, als je er wat tijd in investeert.

Hugo

Zo, weer even wat verder:

De romp gedeeld, zodat we bij de accu's kunnen:

full

Voorste deel:

full

Achterste deel:

full

Mechaniek passen:

full

Positioneren zodat de staartrotor op de juiste plaats komt:

full

Rechtop, gaten van het landingsgestel markeren met een stift:

full

Vier kleine zwarte puntjes:

full

Kijk, het wordt best wel wat:

full

En bijna alles wordt goed bereikbaar, zo:

full

Volgende keer verder met de staart. Iemand enig idee wat voor soort plamuur goed zal houden op dit buigzame plastic?

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back