Nou ja, schaal... Dit wordt een meer semi dan schaal model. Op zoek naar een leuke romp voor mijn 450 kwam ik deze tegen op e-bay. Het is een nogal eenvoudige low-budget oplossing, maar dat was ook mijn plan voor deze eerste poging. Het wordt gemaakt door de Engelse Iain Sadler, op e-bay bekent als inlsadler. Hier staat een aanbieding van hem, actueel terwijl ik dit schrijf:
Agusta A119 Fuselage 450 Align Trex etc | eBay
De kit is zeer eenvoudig. Je krijgt wat rompschalen van diepgetrokken plastic, en 5 A4-tjes met schamele instructies en wat foto's. Je moet het gewoon zelf uitzoeken en doen. Dus daar gaan we:
De inhoud van de slecht verpakte kit:
De halve voor-romp:
De halve achter-romp:
De delen hebben allebei een lijmlip en een restant materiaal, dus er moet geknipt worden. Ik heb ervoor gekozen de lijmlip aan de linker delen te laten vastzitten, en die van de rechter delen af te knippen. Als je dat gedaan hebt kan je voor het eerst naar echte vormen gaan kijken, samengesteld met schilderstape:
En dat is dan even eenvoudig in elkaar gestoken voor de foto:
Nu moet ik een paar ramen en wat andere gaten open gaan knippen, om de koeling van de heli te waarborgen. Dit is nu makkelijker van wanneer de boel samengelijmd is.
Hugo
Agusta A119 Fuselage 450 Align Trex etc | eBay
De kit is zeer eenvoudig. Je krijgt wat rompschalen van diepgetrokken plastic, en 5 A4-tjes met schamele instructies en wat foto's. Je moet het gewoon zelf uitzoeken en doen. Dus daar gaan we:
De inhoud van de slecht verpakte kit:
De halve voor-romp:
De halve achter-romp:
De delen hebben allebei een lijmlip en een restant materiaal, dus er moet geknipt worden. Ik heb ervoor gekozen de lijmlip aan de linker delen te laten vastzitten, en die van de rechter delen af te knippen. Als je dat gedaan hebt kan je voor het eerst naar echte vormen gaan kijken, samengesteld met schilderstape:
En dat is dan even eenvoudig in elkaar gestoken voor de foto:
Nu moet ik een paar ramen en wat andere gaten open gaan knippen, om de koeling van de heli te waarborgen. Dit is nu makkelijker van wanneer de boel samengelijmd is.
Hugo
Laatst bewerkt door een moderator: