Hk450

Ben net ontelbare avonden bezig geweest met het in elkaar steken van mijn 35 dollar helicopter....

HK-450 CCPM 3D Electric Helicopter 1
Assan GA-410 Tail Lock Gyro 1
HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro S 3
Turnigy 2S 3S Balance Charger. Dir 1
VS3 16.2g / 2.5kg / .09sec Servo 1
30CM Servo Lead Extention (JR) 26 1
ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C 2
KD KA450H 3200kv brushles Heli Mot 1
hexTronik PRO 36A BESC w/ PC Progr 1
XTUSB01 hexTronik USB Key for HXT BESC 1

Echt een supper toffe combinatie, heb enkel nog een 13T pinion en een DX6i moeten kopen bij de lokale hobbywinkel om de hoek

na ongeveer 8 battery packs rustig hoveren in te tuin ben ik iets te overmoedig geworden en wou een rondje vliegen....

resultaat gebogen staart, afgebroken servo arm, gebroken blade houders, kromme flybar en de hoofdas heeft een klein duwtje gekregen....

raar maar waar de blades zien er nog perfect uit !!

Wat raden jullie aan, gewoon naar de lokale RC winkel gaan en TREX 450 SE onderdelen kopen of gewoon een 2de HK450 laten overkomen ?

Groetjes
Johan

Ik zou zeker nog een HK-450 over laten komen voor spare parts. (Altijd fijn als je alle onderdelen op voorraad hebt:p)
Ook losse spare parts kun je goed van hobby-king laten komen. ;)

Het grote nadeel zit in de wachttijd.
Ik verwacht overigens dat je nog wel een paar andere zaken defect hebt.
Hebben je servo's nog alle tandjes? Ik denk ook dat je feathering shaft krom is. Mist je main gear niet enkele tandjes? Dan is die ook aan vervanging toe.
Grondige inspectie is noodzakelijk.

Overigens is een goede RC zaak om de hoek ook heel veel waard.
Zij kunnen er voor zorgen dat je voor het weekend weer vliegt.:-D

Groeten, Wilbert.

nu hij toch in puin ligt zou ik hem upgraden...

zo is bv. het asje wat de aandrijving zorgt voor de staartriem onbetrouwbaar bij die HK's en kan je daar het best een Trex asje in monteren.

ook zou ik metal gear servo's monteren voor in geval je nog eens crashed, moet je die toch niet contstant vervangen.

hier een foto van een (mijn ex)HK450 met 20A regelaar, 4000Kv motor, MG servo's, Trex V2 as, carbon blades...

IMG_3072.jpg

zoals je ziet is hij nu erg betrouwbaar, moet alleen nog een sterkere regelaar in maar dat heeft de nieuwe eigenaar al geregeld(40A)

whoow ziet er cool uit jaeneke, denk dat ik nog wat vlieglessen nodig zal hebben om dat te kunnen bereiken !!

Ik spring straks even de EP Fun binnen voor wat spareparts, hopelijk vanavond nog een beetje vliegen ;-)

Back