HK450GT Feathering shaft

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door Nebukadzir, 13 sep 2011.

  1. Nebukadzir

    Nebukadzir

    Lid geworden:
    15 jun 2011
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Amsterdam
    Heb een HK450GT die ik aan het bouwen ben en nu heb ik hier wel eens gelezen dat de feathering schaft van HK onbetrouwbaar is.
    Zijn hier bouwers die de feathering shaft hebben vervangen voor een betere kwaliteit ( ander merk ) of is dit onzin.
    Mvg.Bernard
     
  2. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Onzin :D
     
  3. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Idem onzin :D
     
  4. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Lekker vervangen. zijn de kosten niet. waar t om gaat zijn de schroeven die t niet aan kunnen, ook vind ik de passing van de assen van HK wel echt bagger.. oftewel, je zit met speling in de lagers.

    Align asje erin van 4 euro en klaar.
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Hier gaan we weer......:rolleyes:

    Koop Align! alle 70 vijzen (heb ze geteld) vervangen door Align, idem met je rotorbladen, motor, ESC, de ganse opbouw, maingear tailsetup, rotorkop en de ganse rest van de rutemeteut vervangen door Align! Ow ja heb ik het landsgestel opgenoemd? Nee? vervangen door Align! Djesus

    PS : en nee ik heb niet goed geslapen en ja ik ben met het verkeerde been uit bed gestapt :2gunfire:
    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    ?:confused:
     
  7. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb hier de hk gt en de hk full aloy versie liggen. Van de eerste zou ik inderdaad alles vervangen zoals stevo dat zegt, maar van de full aloy hk450 is de kwaliteit echt super! Hogr kwaliteit boutjes, assen lopen soepel en een sublieme afwerking van het carbon en de alu rotorkop en tailrotor. Kortom koop meteen die full aloy versie, scheelt je 20 dollar maar dan heb je een heli die gelijkwaardig is aan de align 450
     
  8. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Jesse,

    Mijn opmerking was cynisch/sarcastisch bedoelt hoor voor alle duidelijkheid.

    We zijn 4 posts verder en het Alignspook komt alweer opsteken met het zoveelste welles nietes pro contra draadje in wording....

    Heeft de heli van TC hoegenaamd al gevlogen? Er wordt hier al over speling gesproken alsof het een overjaaarse ragbak is....Mijn GT doet voor hooverwerk goed zijn best (maar ook niet meer). Heb ook een gepimpte HK450 met alle toeters en bellen met veeeellsss carbon en Align onderdelen voor het betere werk maar die staat nog op de kast omdat mijn skills er nog niet aan toe zijn.

    Niets mis met de standaard shaft bij mijn HK GT.

    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
  9. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dit advies wordt gegeven bij de HK250GT. Ik heb dit nooit ergens gelezen over de HK450GT.
     
  10. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik heb ook de HK450GT en herken het geval met de featheringshaft wel. Het asje is een fractie te dun zodat je iets speling op de bladhouders (lagers) hebt. Maakt niet veel uit voor een beetje rondvliegen en hooveren, ik zou zeggen vervang die eens als je toch al een crashje hebt gehad ofzo. Wat ik ook vervangen heb is de tail-pichslider omdat die veel speling had en de gyro dat niet leuk vond. Voorderest: Nergens voor nodig om alles door Align te vervangen.

    Veel plezier ermee!:cool:
     

Deel Deze Pagina