HK450GT met belt aangedreven staart.

Heren!
Is er hier iemand die vliegt met een HobbyCity HK450GT met belt aangedreven staart?
Graag reacties van piloten die met dit betreffende toestel vliegen.
Vr Gr D

Interesse.
Vraag me namelijk af of dat blok voorin de Heli met die gears 1 op 1 overzetbaar is.
Als dat namelijk zo is, dat is de ombouw van TT naar Belt driven een eitje.
Indien niet dan zou het jammer zijn als het bestelde blok niet past en er een verschil zitten in constructie tussen beide optisch identieke Heli's.
Maar we gaan het meemaken dus met wat geluk komt het goed.
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

De mijne is een GT en dat is met belt. De TT is met torque tube. Als ik me niet vergis kan je van een TT gemakkelijk een belt versie maken. Ze verkopen die spullen bij HK.
Waarom zou je die moeite doen trouwens?

Hoi.
Ik heb de versie met TT.
Wil overstappen naar belt versie.
Paar keer over gezeik gehad met de TT en dan met name voorin de Heli met de gears.
Ben echt geen beginnend vlieger of sleutelaar maar ben het onderhand wel beu geworden dat ik die Heli te vaak uit elkaar moet halen om de TT lekker te laten lopen.
Dus......ik stap over naar de Belt driven versie.
Geen gezemel meer met die gears, lagers of what so ever.
Lekker probleemloos snaartje dat ook goed het werk doet.
De benodigde parts zijn inmiddels besteld.
Vr Gr D

Ik HAD destijds de 500 tt. Heb die ook omgebouwd naar belt met align parts. Enkel het blok voorin en het blok in de staart vervangen. En een belt natuurlijk!! Eitje en veel minder omkijken naar.

ik snap m niet.
eenmaal goed in elkaar gezet, heb je juist bij een tt geen omkijken..
Of je moet regelmatig met de staart laag landen, dan snap ik het wel

De mijne draaien al meerde jaren zonder problemen..
Zelfs zonder de tandwielen te hoeven vervangen. De 600 is nu een jaar of 2 oud, heeft nog dezelfde tandwieltjes als toen hij gebouwd werd.
mn 450 heeft 3 jaar rondgevlogen zonder tandwielen te hoeven vervangen. tot ik laatst zelf de staart te laag hield met landen, en een graspol raakte.

Belt moet je nog wel eens ff naspannen of juist lossen (winter).
Is alleen wat beter als je nog wel eens iets door de tailrotor heen jaagt.

Dan heb je n woensdagmodel. Ik heb bij 1 hk heli zoveel productiefouten/zwakke plekken gevonden....binnen no time bestond ie bijna volledig uit align. Die troep heeft niet veel nodig om tijdens de vlucht te desintegreren.

Back