HK500 CMT servo's

Voor mijn winter project heb ik een HK500 CMT besteld.
Ik weet dat iedereen zegt MEUK etc. maar wil toch eens kijken wat ik ervan kan maken.
€ 90, - voor een kale T-rex 500 kloon vind ik nog leuk, en kan wat ik wil ook vervangen voor origineel (you get what you pay)
Het moet leuk blijven en niet te kostbaar zodat je er niet mee durft te vliegen, hard 3D ga ik ook niet vliegen.
Nu ben ik er redelijk uit wat ik erin ga bouwen (o.a. ook een flymentor 3D deze vind ik echt grappig).
Alleen de SERVO’S ben ik nog niet uit.
IK ZOEK dus goede maar betaalbare servo’s voor deze, ik zag op het forum dat b.v. de Turnigy MG930 werd aangeraden echter deze zijn en blijven waarschijnlijk lang niet op voorraad.

Andere suggesties zijn welkom

wat vind je betaalbaar?
en wat verwacht je?

de opmerking "ik doe geen 3d, dus het hoeft niet zo sterk te zijn" is een beetje onzin
iedereen vliegt 3d. alleen wat 3d genoemd wordt is toevallig wat zwaarder werk.
Maar ook een sportvlieger vraagt veel van zijn servo's.
Ik vlieg geen 3d, ik vlieg gewoon beetje looping roll etc, en ik heb een setje ds 610's uitgefikt op de 600..
voor het idee, een 610 levert 12 kilo. dus 36 kilo stelkracht op de swash, terwijl de heli maar 4 kilo is volgetankt.

Waarschijnlijk is die 4G in een volgas bocht toch wel een beetje zwaar voor de besturing. Misschien had ik ook een slechte serie, feit blijft dat je gewoon goeie servo's moet hebben.
Is het niet vanwege het "3d vliegen", dan zou je het voor de levensduur moeten doen.

je gaat een stabilisatie gebruiken, dus kom je naast de kracht, ook uit op de snelheid van een servo.
en des te sneller = duurder.
langzame servo's verzieken het gedrag van een stabilisatie, waardoor je rare gedragingen kan krijgen.

De align versie van die servo is ong. 50 eur stuk.
is dat betaalbaar, of moet het goedkoper?

Back