hk600 gt 8s setup

1035763712_5_vNEQ.jpeg

hk 600gt
1035763476_5_zme_.jpeg

3x BMS-616DMG-HS +1xBMS-661DMG-HS voor op de staart of het werkt geen id proberen.
1035763598_5_w8It.jpeg

DT4030-1400 kv
1035763849_5_xpEl.jpeg

TSB-100A met logger er in altijd leuk
1035763790_5_f4rg.jpeg

TR-5A-UBEC
2x 400mah2x
1035763653_5_xdPp.jpeg

2x4000mah die in serie komen te staan voor een 8s setup.
1035789103_5_T5Mp.jpeg

voor de kop en de staart wat lucht kloppers er bij besteld
1035789019_5_5jTM.jpeg





de gyro ontvanger en wat al niet meer heb ik nog liggen.
leuke set voor niet te veel geld werkt het niet dan pas ik het een en ander wel aan tot dat het me bevalt.

gister besteld dus af wachten waneer het op de mat komt.
 
Als ik jou was zou ik even op youtube kijken naar de filmpjes van Nuttcaze over deze heli, hij geeft nuttige tips en onderdelen welke hij je sowieso aanraad om te vervangen.

Succes met bouwen!!
 
Mmh.. Ziet er goed uit, hopelijk breekt hierbij het frame niet... hehe

maare 1400 KV met 8s!!???? dat gaat echt harstikke gruwelijk fout! of je moet een 9/10t pinion monteren.. normaal wordt deze met 1220KV op 6s gevlogen, of 890 KV met 8s, en 740kv met 10s of 630 met 12s..
Je zal dus wel even moeten kijken met de pinion, met de 600 mag je echt NIET hoger gaan dan 2500 toeren max, want dat gaat echt harstikke fout dan..
 
kreeg vandaag een brief op de mat van de tnt.
heb dus snel een uitdraai gemaakt en het papier werk ingevuld en op de post gedaan dus volgende weekzal het pakket wel komen hoop.
totzover maar weer.
 
Kijk je wel uit met deze linke heli?

Ik heb van dit merk een 250 die zo slecht is dat ik hem nog niet eens opbouw, en 2 450's die spontaan uit elkaar knallen in de lucht.
(maarja, ze zijn ook zo goedkoop)

Wat je MOET doen is alle schroefjes die in metaal gedraaid zitten los draaien en vastplakken. vastplakken ja, met locktite blockpress (638 ).
Er zitten namelijk geen pijpjes met 2 ringetjes door elk lager zodat je het schroefje normaal vast kunt draaien zoals bij een kwalliteits-heli.
Je kunt de schroefjes ook niet ''aan''draaien omdat je dan meteen het lager stuk draaid.
De enige makkelijke optie is vastlijmen.
Mocht je crashen, geen probleem even de punt van de soldeerbout op de schroef en de locktide laat los bij 100 graden.

Ik vlieg inmiddels al een jaar of 5 brandstof heli, dus ik weet waar ik het over heb

gr Matthijs
 
Laatst bewerkt:
de set gaat kompleet uit elkaar en wat niet bevalt wordt aan gepast.
na tig jaar rc ervaring op bijna alle gebieden heb ik veel geleerd en kwa gereedschap geen probleem draai frees en wat al niet meer tot me beschikking.

het was inderdaad de prijs die me lokte wilde wel eens zien hoe dat er uit gaat zien.
voor de zekerhij gaan de tandwielen en de assen er uit ook de blad as puur voor de zekerheid.
 
gister laat in de middag is het pakket aan gekomen.
doos open en ja wel daar is hij.
ik verbaas me werkelijk dat het voor dat geld kan petje af heb nog geen onderdelen gevonden waar ik van zeg niet ok ja ok de kap maar ja dat wist ik voor af.
ok de kop en de staart moet nog uit elkaar maar dat komt nog.
gister wel het frame uit elkaar gehaald en de motor steun aan gepast naar 4mm sleuven simpel klusje met de freesbank.
het frame ook uit geslepen zo dat de motor er in kan wat een blok zeg.

foto`s volgen nog.
 
1065124657_5_U2Pn.jpeg


1065124944_5_xJwD.jpeg


1065125566_6_Nl3N.jpeg


staart is 100% goed niks mis mee.
de kop is op een ding na ook goed moet nog ff goed uit zoeken wat het probleem is.
de regelaar naast de motor gemonteerd paste precies op de motor aansluiting humor.
voor de bec schakelaar fff een plaatje gemaakt zo dat die mooi vast zit.

oo ja de pedels ik weet het niet zal wel werken maar heb er me bedenkingen bij.

de voorste servo`s passen net niet op hun plek te dikke kont zeg maar dat heb ik opgelost door er een stuk je siliconenmat tussen te plaatsen zie laatste foto.

tot zo ver maar weer.
 
ziet er goed uit,de mijne ligt bij douane:(
ik zou alleen het silicone matje vervangen voor cabron servo plaatjes
is iets strakker op de stuuring
ben zelf bezig met soortgelijk project
wilde de hk600gt opbouwen met direkte aansturing na de tuimelschijf
helaas de mooie paddelkop vervangen voor een tjx fbl kop
10s met een scorpion 630kv 16er pinion
en met de beastx uitrusten met een toerental van ongeveer 1850-1950

ik zie dat je wel nog 35mhz vliegt,ik had daar met electro heli's vrij veel problemen mee ben overgestapt na 2,4 fast (perfect)

gr hub
 
2,4 ghz komt er wel maar wacht nog tot begin volgend jaar.
verder heb ik niet of geen problemen met de 35mhz vind alleen de ante na erg lang.

de servo`s zitten srak op hun plek en bewegen niet en toch nog 1,5mm tussen de servos.
nu moet ik de regelaar nog zien te proggen.
de usb progger was uitverkocht en las dast het ook met een hextronik zou kunnen maar helaas dat werkt niet erg jammer hopen dat ze nel weer op voorraad zijn want met de zender proggen vind ik niks.
 
ik heb in totaal 2 min punten kunnen ontdekken vlaibar kooi zijn de stangen 0.5mm te kort op gelost door 2 ringen op maat te draaien en er tussen te plaatsen.

en de staartblad houder was aan een kant 0,5mm tekort ook opgelost door er een ring tussen te plaatsen waar door de in bus wel goed aan trekt en niet het lager kompleet vast zet.
 
2,4 ghz komt er wel maar wacht nog tot begin volgend jaar.
verder heb ik niet of geen problemen met de 35mhz vind alleen de ante na erg lang.

Let er dan wel op dat je de antenne zo neerlegt, dat deze zover als mogelijk verwijderd is van de draden die tussen regelaar en motor zitten.
Die draden in combinatie met 8s lipo (=grote spanningspieken) kunnen potentieel veel radioverstoring geven.
Ik raad je aan om de heli zonder hoofd en staartbladen te laten draaien en de ontvangst te contoleren in verschillende posities, alvorens de lucht in te gaan.
Beter voorkomen dan genezen...

Succes met de heli, ben benieuwd of het toch nog wat is voor zo weinig geld.

Bas
 
Leuke build, ook ik denk over zo'n apparaat na dus erg interessant. Ik vlieg al 100 jaar op 35MHz PCM en heb nog nooit problemen gehad.
 
het zit niet erg mee de progger die ik besteld heb is na 9 dagen nog niet in huis en de helikopter staat dus nog aan de grond baal.
de motor andersgeplaatst en de regelaar zo dat het mooi weg gewerkt is foto`s volgen nog.

1085414245_5_wy25.jpeg


1085415001_5_pC_2.jpeg


kabels lopen nu in het frame en de regelaar staat op rubbers tegen trilling.

1085447363_5_Y1qr.jpeg


ik zit er over te denken om een nieuwe accu plaat te frezen met voet en wie weet ook een onderplaat.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top