HK600 GT op 10S configureren, welke motor?

Hoi,

ik vlieg mijn HK600 GT nu op 6S, met 5000mAh 30C packs. Hoge stromen, en niet veel puf als ik echt wat wil. Nu heb ik ook nog een stel 5S3000 30C packs liggen, en een 10S (kan zelfs 12S) regelaar. Dus kijk ik nu naar een 10S set-up voor de heli.

Maar toen; hoe gaat dat qua kv, pinion gear en main gear? Ik vlieg nu 6S, 1400kv, 13T pinion, en standaard 170T main gear. Ik zou graag de helical cut gears van Align eens proberen, schijnen stiller te zijn.
Beschikbare pinions:
13, 15 en 16T.
Beschikbare main gear:
188T.

Qua toeren mag het iets omhoog, hoeft niet. FF rekenen:
13T, dan heb ik voor dezelfde headspead 930kv nodig op 10S.
15T, dan heb ik voor dezelfde headspead 805kv nodig op 10S.
16T, dan heb ik voor dezelfde headspead 755kv nodig op 10S.

Welke motor kan ik gebruiken? Wie heeft er ervaring met 10S en/of de helical gears?

Dank voor input,

Hugo

Als je 10S gaat, beter upgraden naar Mod1.. de power van 10s gaat niet lekker op de standaard mod 0.7 of de helicals(mod 0.6!)...
een motor tussen de 560 en 630 KV is gebruikelijk op 10S.

Da's vreemd. Ik wil de toeren (ongeveer) gelijk houden, en met meer main gear tanden (van 170 naar 188 ) zou de belasting 'per tand' juist naar beneden moeten gaan. Dus ook de modulemaat zou dan naar beneden moeten kunnen (zoals Align ook doet, kennelijk). Maar ik zal niet eigenwijs doen, overbemeten is beter dan onderbemeten. Maar waar haal je die tandwielen?

Volgens mijn berekening zou ik ongeveer een 840kv moeten hebben, voor gelijke toerentallen met de 13T pinion als die ik nu heb. Met een 16T kan ik terug naar 680kv. Vlieg ik soms met een te hoge headspeed?

Hugo

Laatst bewerkt:
Nadeel van de combo kleine tanden/laag aantal tanden op pinion is slijtage... Je hebt gelijk over de belasting per tand, maar het algehele stress oppervlak op het tandwiel blijft hetzelfde bij dezelfde verhouding(anders zou het gear groter of kleiner moeten worden om dat te veranderen)

De Mod 1 gears passen in de 600 met gebruik van een KDE main gear case, en de align 700 tandwielen. samen met een mod 1 pinion(naar gelang 10,11,12,13 tanden..)

voor 10s zou de ideale combo een 560kv motor zijn, met 12 pinion op het 115 of 112 maingear.. daarmee red je 2150rpm gegorvernd (als je esc dat kan)(of minder rpm natuurlijk). anders zou je een 11t kunnen proberen.

Laatst bewerkt:
Back