Hlg/Dlg ala Planck

Na 1jaar half gebouwd aan de kant gelegen te hebben, heb ik toch maar besloten om De "Franck_Planck" verder af te bouwen
we hadden er 2,

1tje heb ik verbouwd(veel dunner profiel) naar boomer achtig model maar dan van depron he
100 gram vliegklaar en een vleugelopp van 14,8dm2
6,76gram/dm2
en met 1cell 700 lipo
niet slecht vind ik.

planckzwever25pj9.jpg

nu wachten op het betere weer :wink:

Interessant!

Ik ben ook op zoek naar een Boomer-achtig model wat je kunt SAL-en en (evt. verzwaard) ook nog van een duin af kunt gooien.
Welk profiel heb je gebruikt en wat zijn de exacte afmetingen?

Leon

profiel is gewoon Mh60 dacht ik,

ik had de orginele planck ribben gebruikt, en dan gewoon maar wat afgeschuurt :P
ze waren al op de depron geplakt dus...
de span is hetzelfde als een planck dus ook 70cm.

Ik heb een paar mooie maar korte vluchtjes gemaakt, ik heb de Dlg launch techniek niet door.
moet nog eens tijd maken om dat te bestuderen :?

heey mooi ding man !

vliegt het een beetje ?

hoe breng je hem om hoog ? ik zie geen werpstift ?

MVg Mark

Vliegt zeer leuk,
ik heb hem een paar maal als hlg op gegooit en zweefde lekker 8)
heb er pas een Werpstiftje in geplakt.
als dlg op te "gooien" lukt me nog niet, mede omdat hij altijd onderste boven flipt dan :?

ik heb gewoon de dlg techniek nog niet door he :?

Airbus zei:
Vliegt zeer leuk,
ik heb hem een paar maal als hlg op gegooit en zweefde lekker 8)
heb er pas een Werpstiftje in geplakt.
als dlg op te "gooien" lukt me nog niet, mede omdat hij altijd onderste boven flipt dan :?

ik heb gewoon de dlg techniek nog niet door he :?

Misschien te weinig stabilisatie op het kielvlak. Een groter kielvlak of een kielvlak op een staarboom meer naar achteren zou kunnen helpen

aan mijn launch techniek :wink:
Ik moet de kracht verdelen met de worp, en niet op laatste sec alles geven.
Sietse raad volgen he :wink:

arm helemaal lang en "dood" houden. zodra je aan het einde van de 360 probeert om vanuit je pols een extra zwiep te geven, dan floept ie al snel op z'n kop. Ook als je hem NET ietsje te lang vast houd

dat vind ik het voordeel van een vliegend vleugeltje zoals deze als je GEEN werppin gebruikt.
Zodra de kracht dan groot word druk je iets minder en slipt ie gelijkmatig uit je vingers. Je kan hem waarschijnlijk ook heel goed SAL werpen. Gewoon alsof je een bal recht omhoog gooit. werkt best goed met die kleintjes :)

Back