HLG/DLG staartboom ?

Ik ben op zoek naar een HLG/DLG staartboom
als er nog iemand iets heeft liggen? hoeft geen superlichte te zijn, wordt voor een klein electro kistje op basis van een oudere DLG vleugel.

waar zijn deze staart bomen nieuw te verkrijgen?

Thanks
Winfried

De vraag is vooral, welke spanwijdte krijgt het?
Voor 1m span is een skyshark staartboom voldoende.
Voor 1,5m zijn er dan weer andere opties... een vishengel is niet zo goed voor te DLGen, die zijn net ontworpen om een bepaald percentage te plooien.
Als ie gewoon elektro wordt of HLG (dus vanaf de romp geworpen) dan lijkt me dat meer dan goed!

freeflightsupplies.co.uk heeft F1A staartbomen die voldoen voor een 1.5m DLG
Helaas een onoverzichtelijke zite.
Ik denk dat de volgende wel ok is:
F1A 17.5 mm to 10.2 mm x 950 mm 22 gm £15.00 plus post

Daar kun je nog wat af-schuren

@fireforx, even goed lezen, het word een electro kistje op basis van een oude dlg vleugel. Dan voldoet een vliegerstok of deel van een lichte hengel al snel

Iedereen bedankt alvast voor de tips .

Berrie, laat maar weten, als je nog afgekeurde rompjes of staartvlakken hebt dan hou ik me ook aanbevolen!

grWinfried

@fireforx, even goed lezen, het word een electro kistje op basis van een oude dlg vleugel. Dan voldoet een vliegerstok of deel van een lichte hengel al snel

Ik heb goed gelezen, maar zoals je in mijn antwoord had kunnen lezen, heb ik dat ook vermeld.

En het zou niet de eerste dlg zijn met werppen EN elektromotor in ;)
Daarom dat ik beide opties besprak.
Zodat slingeren in de toekomst eventueel mee ingecalculeerd kan worden.

Ik heb een staartboom van HM carbon voor je. Knalstijf. Maar met een gewicht van 29 gram vond ik hem voor mijn toepassing te zwaar. Lengte 860mm. Diameter van 17mm tot 10mm.

Laat maar weten of je hem kunt gebruiken!

Laatst bewerkt:
Hi,

Ik wil graag een manta DLG gaan bouwen en heb daarvoor ook een staartboom nodig. Die skyshark 2 2p, die is direct bruikbaar? Dan bestel ik deze namelijk.

Daarnaast; hoe plaats ik de elevator/rudder op deze staartboom?

groeten,
Alex

Hi.
Welke maat Manta wil je bouwen?
Die Skayshark stokken zijn prima bruikbaar voor een 1m DLG, maar te slap voor een 1.5m kist.

Bedankt voor het antwoord, goed dat ik het dus nog even navraag
Ik wil de 1.5m versie gaan bouwen ... ik heb dus iets anders nodig? (liefst in NL bestelbaar en niet al te prijzig)

Als alternatief; kan ik ze misschien ook zelf maken? Een golfstok als basis heb ik al, wat heb ik nog meer nodig? is hier misschien een verslag van?

Laatst bewerkt:
In Nederland is misschien lastig.
Wat kan is

'F1A 17.5 mm to 10.2 mm x 950 mm'

Op de site:Mike Woodhouse - Free Flight Supplies

Helaas onoverzichtelijk....
klik op 'Hi-Tech Mat' aan de linkerkant en dan omlaag scrollen.

Verder zou ik het zo niet weten.
Misschien is een hengeltop stevig genoeg.... Ook weer prijzig.

Back