Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
[ HLG kistje ] Zoek n mooi elegent Hand Launch Glider, tips?
Ik heb weinig aan modelvliegen gedaan ondanks dat ik prominent aanwezig was in het modelbouw wereldje enkele jaren geleden
Ben nu op zoek naar een mooi HLG kistje voor in de avonduurtjes eens een stukje te kunnen vliegen en wat thermiek mee te pakken.
Wat zoek ik:
- Mooi elegant kistje
- High tech materialen , dus glasvezel vleugel en carbon romp
- Mooi strak afgewerkt
- Licht
- Prijs 200 /300 euro
Ik ben er even een tijdje uitgeweest, ik heb nog 2 graupner C2041 servo's liggen.
zou ik die eventueel kunnen inbouwen in zo'n HLG kistje, of is dat alweer te groot?
Zie ook mijn advertentie Solution XL te koop in dit forum
Welkom op dit forum!
Je geeft aan een budget te hebben van 200-300 euro. Nou dan is er veel mogelijk!!
Ik kan je nu allerhande advies en tips geven maar hou het even simpel.
Je hebt dit bericht geplaatst bij Zweefvliegen maar ik adviseer je het subforum HLG/DLG eens door te nemen. Daar zijn verslagen van diverse modellen.
Op www.f3k.nl staat een overzicht van modellen die europa verkrijgbaar zijn. Lees het eens door en maak een overweeg eens wat je precies wil. HLG of DLG, Mini of F3K, enfin we horen het wel :wink:
In je profiel staat niet waar je woont, maar binnenkort begint het NK welke gehouden wordt op 5 lokaties in Nederland. Misschien is het raadzaam om eens te komen kijken. Tevens wordt er regelmatig iets met elkaar afgesproken om ergens te vliegen. Ook dan ben je van harte welkom.
Ik zocht al even door en kwam inderdaad op f3k.nl.
Nouw ben ik ern og niet helemaal uit of ik nou een DLG of HLG wil, zo'n dlg ziet er ook wel leuk uit en je kan um wellicht wat hoger krijgen met een worp?
Merk wel dat ik een ontzettend lastig iemand ben als het om design gaat..
Eigelijk vindt ik alleen de http://airplane-model.com/blaster.html wel een aardig model. Ik wil graag iets heel erg straks, zonder nog balsa of materialen die kapot kunnen gaan, betaal liever wat meer voor een full koolstof kistje.
Bedankt voor je bericht, ik zoek nog wel eens even door.. en wanneer zijn die NK's dan?
Zeker weer eens leuk om te zien. Ik woon overigens in Enschede
Wet niet waar je woont natuurlijk maar als je de kans hebt moet je 29 april eens komen kijken bij de eerste nederlandse DLG wedstrijd. Er zijn daar veel modellen te zien en dan zal je ook meteen het verschil tussen DLG en HLG duidelijk worden !
Alle gegevens omtrent NK staan op de F3K site, maar hier alvast de data
29 april Weert
20 mei Odoorn
24 juni Arnhem
2 sept. Swalmen
30 sept Zoetermeer
De precieze lokatie waar gevlogen wordt staat ook op de site onder "wie wat waar"
Op deze wedstrijden wordt er ook gevlogen met mini's. Onderschat deze kleine rakkers van balsa niet!!! Ze zijn van balsa, wat jij niet wilt, maar zijn haast niet kapot te krijgen en vliegen super. Bouwkosten uhhhmm 2 tientjes.
werphoogte HLG ongeveer 20 meter met pijn in je rug
werphoogte DLG ongeveer 40 meter makkie!!
Ik zal eens kijken of ik op die data de mogelijkheid heb een van deze plaatsen te bezoeken.
Na wat onderzoek blijkt inderdaad dat een DLG de beste keus is lekker hoog je kist de lucht in zwaaien en dan thermiek happen
Het beste van beide werelden.. als echte zwever en ex f3j wedstrijdvlieger wat altijd erg leuk was toch genieten van puur zweven zonder alle lastigheden van lieren en elastieken
Ik heb inmiddels wat mooie modelletjes gezien,
DLG lijkt het de beste optie. Ik zie alleen dat het veel modellen zijn (op f3k.nl) van buitenlandse fabrikanten.
Weet jij mischien nog wat adresjes waar ik zo'n leuk model in Nederland kan aanschaffen?
Mocht dit er niet echt zijn dan importeer ik wel. Ik zal verder mijn vragen in het HLG forum.
Op advies van Teo
Wordt het waarschijnlijk een Blaster, maar dan wel een blaster 2!
Er is nog geen prijs bekend (nog niet op de site) maar hier wat plaatjes:
Zou wel willen vernemen hoe jullie tegenover dit model staan, zou deze een beetje mee kunnen komen in de wedstrijden?
Zit er eventueel aan te denken mischien nog wel weer aan wedstrijden mee te doen dus die optie wil ik graag openhouden
bovenal moet het gewoon een lekker kistje zijn om toch me vlieguurtjes te maken in het hectische bestaan
(dus gewoon op een weiland en niet meer elke keer naar een club, ik heb me lidmaatschap na 6 jaar zelfs opgezegt omdat ik er nooit meer kwam)
En nu maar hopen dat ie niet alsnog te duur is .. ik heb ze gemailt ik zal de prijzen en info hier posten zodra het binnen is
Op RCgroups staat ook wat over de Blaster 2. Kan het nu op het werk niet even nazien want RCgroups wordt geblockt :cry:
De romp/vleugel bevestiging is erg apart en ik vraag me af of dit voordelen heeft ten opzichte van de conventionele methode.
Werpstift vind ik wel mooi.
Ik zie dat er nogal wat lood voor in de neus zit terwijl alle componenten vrij ver naar achteren zijn ingebouwd. De accu en ontvanger kunnen veel verder naar voren.
Persoonlijk zou ik de eerste vliegberichten even afwachten. Niet iedere nieuwe versie is beter dan de oude :?