hmm heb me motortje aan de praat gekregen maar

• Topicstarter Topicstarter remon
  • Startdatum Startdatum
R

remon

Guest
heb me motortje ana de praat gekregen heb enkelt 1 probleem
als ik me gloei plug er vanaf haal dan stopt me motortje het gaat hier om een os 25 la ben trouwens me robbe charter aan het bouwen en ga binnen kort als me zus uit het gips is naar mva almere
maja hoop dat ik wat hulp kan krijgen met mijn probleem

alvast bedankt

Blijft hij lang lopen met gloeiplug er op of houd hij dan ook in na verloop van tijd. En is je probleem onder of boven in. Dus met of zonder toeren.

gr Remco

hij blijft lang lopen ik heb nog niet geprobeert met volle toeren omdat me motortje net nieuw is maar met gloei plug er op loopt hij als een trein
heb me motortje ongeveer 1 kwart van de toeren lopen dus als je bij je gas gaatje kijkt waar het brandstof naar toe loopt is het gaatje bijna half

Staat waarschijnlijk je stationair sproeier te ver open. Aan de kant van je servo hevel zit een hol gat. Daar zie een schroef. Draai deze elke keer met stapjes van 10 graden met de klok mee tot je probleem over is. Maar wel echt kleine stapjes te gelijk, want de schroef luistert vrij naukeurig.

gr Remco

owk ik ga weer proberen als me gloei stick opgeladen is die gaat zow snel leeg
hoop dat het werkt alvast bedankt

Als hij nieuw is niet zomaar laten lopen. Hij moet nog inlopen. Als je dit niet op de manier doet zoals dat hoort. Dan kun je hem beschadigen.

Dus ik zou gewoon even wachten en met begeleiding van de mensen op de club waar je gaat vliegen doen. :)

mja ik loop hem in zoals het hoort het is me uit gelegt door iemand van de club

kijk hiervoor ook eens in de FAQ, daar staat precies hoe het moet. En wat belangrijker is zo willen de fabrikanten het ook.

ik probeerde de beschrijving te lezen maar die was duits dus ben naar de modelshop gegaan en heb om uitleg gevraagt die man vliegt bij de club waar ik binnen kort ga vliegen hij heeft een winkel waar ik dat motortje heb gekocht plus me robbe charter
hij heeft mij verteld hoe het moet ik hoop dat hij gelijk heeft :P zal toch wel hij heeft alle versies van os en nog meer anderre merken en hij vliegt een flinke tijd maar ik ga weer lekker verder met me vleugel
gaat erg goed voor de eerste keer een model bouwen

Zo'n LA heb je heel vlot kapot als je 'm niet goed inloopt. Een motor NOOIT met een niet volledig geopende carburateur laten inlopen. Er gaat dan veel te weinig mengsel doorheen waardoor de koeling onvoldoende is!!!!!
Kom ook met je spullen van tijd tot tijd even langs op de club, dan krijg je tips over hoe verder te gaan en wat je vooral niet moet doen. beter dan achteraf te horen, dat je een bouwfout hebt gemaakt die niet meer te herstellen is.
De meeste beginners die eerst hun model afmaken en dan pas naar de club komen moeten we vaak teleurstellen. Er volgt dan het nodige breek, sloop en restauratiewerk, voordat het model luchtwaardig is. Laat jou dat niet gebeuren....
Geef me even je mailadres in een PM, dan zal ik zien of ik je even snel kan helpen. Ik ben (nog) instructeur bij de MVA.

klopt bruno er is mij vertelt dat ik 2 volle tankjes moet laten draaien half volle gas heeft hij nog niet mee gemaakt dat merkt me motortje pas als hij helemaal ingelopen is maar ik gooi hem weer in het doosje en wacht tot dat ik naar de club ga gaan ik het wel samen met de vlieg leraar doen :) kan hij me meteen alles uitleggen

greetz

ps: handig bruno in mijn profiel staad mijn msn mail adres daar kun je me op berijken mischien mag je me binnen kort leren vliegen :P

Als je zegt, dat iemand iets voor je MAG doen, dan geef je toestemming. Je zegt zoiets als een ander je daarom vraagt.
In dit verband klinkt het dus nogal neerbuigend, maar dat had je waarschijnlijk niet zo bedoeld, toch?...Vandaar mijn opmerking.

Als je instructie wilt hebben, dan zeg je zoiets als: 'dan zou ik graag instructie krijgen'. Klinkt meteen een stuk minder aanmatigend, maar nogmaals, je had dit waarschijnlijk niet in de gaten...

Ik zal je met plezier helpen als dat zo uitkomt!

zow bedoelde ik het ook niet nee.
we kennen elkaar niet persoonlijk, dus dan weet je niet precies hoe je het precies bedoeld .
maja dat is internet he.
ik kom mischien maandag even langs, om me nieuwe motor te laten inlopen.
moet enkelt even kijken hoe ik daar kom .
ik heb niet altijd vervoer om daar naar toe te komen .

Back