Wat ik me wel afvraag is wat ik met het dikteverschil aan moet van valse kiel en de zandstrook. Met name aan de achterkant. Ik ga de romp met koperbeslag bedekken maar dan krijg ik toch een rare hoek lijkt me. Ik zag bij het model van piet dat hij ook niets doet met de valse kiel en die gewoon geschilderd heeft. Maar met koperbeslag lijkt me dat gek.
Nou ja daar ben ik voorlopig nog niet, dus dat komt vast nog wel. Nu maar even kijken of dit nog goed gaat.
Ik begrijp niet helemaal precies wat je bedoeld Eduard. Maar als je de koperen plaatjes gaat gebruiken, dan had de verticale lat (noten) aan de steven niet helemaal tot onderen moeten doorlopen, maar precies gelijk moeten eindigen tegen de onderkant van je 1e lat tegen de kiel (zandstrook). (op de foto loopt de lat aan de steven nu iets te ver door. de reden dat ik dat zo heb gedaan is omdat ik géén koperen plaatjes heb aangebracht en zo de steven-beplanking gelijk heb gemaakt met het toekomstige roer). Daar het roer eveneens word voorzien van plaatjes is dit op jou model dus niet nodig.
tussen (…) de valse kiel waar je het over hebt zit binnen in de romp en is dus niet meer zichtbaar, het gedeelte wat dus zichtbaar is, is de eigenlijke 'kiel' .