Zit nog steeds op balsahout te wachten, dus maar even met het geschutsdek aan de slag gegaan. Het ligt er nog even los op. Omdat ik nog twijfel over hoe te beplanken. Kan zowel als het dek er op ligt of door het er later op te leggen, maar dan moet het door de midden.
Tevens wil ik de beplanking van het dek met een "margin plank" doen (geen idee wat het nederlandse woord is)
Nu heb ik even een papieren mal van het dek gemaakt om wat op te oefenen. Dan komt direct de vraag boven of zo'n margin plank ook onder de verschansing door moet lopen. In dat geval moet hij een stuk breder zijn dan wanneer hij tegen de verschansing aan ligt. Iemand advies? En hoeveel zou een marginplank sowieso breed moeten zijn gemeten vanaf de verschansing? Mijn dekplanken zijn 4mm
Daarnaast wil ik de planken "jogglen" ik las dat dat de correcte wijze was. Top and butt systeem zie ik niet terug in de boeken. Dus om het niet te moeilijk te maken laat ik dat achterwege.
Ik wil de margin plank overigens in de computer zetten en dan met een snijplotter uitsnijden. Dan weet ik zeker dat hij strak wordt. Benieuwd of dat gaat lukken

ik heb al een strook tanganjika van 1x100x1000 mm besteld.
Hier nog wat foto's
Het geschutsdek ligt er op en is langs de spanten afgeschuurd
Hier de joggling als de margin plank tegen de verschansing ligt
Hier de joggling als de margin plank doorloopt onder de verschansing.
De potloodlijnen zijn compleet uitgelopen omdat ik fotopapier had gebruikt en daar bleef het potlood niet echt lekker op zitten