TIMBERWOLF
Forum veteraan
zier er strak uit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat er ergens een subtiel foutje tussen de beide dekken zit qua hoogte, de zeeg moet voor beide dekken gelijk zijn! Dus de poorten zouden overal even hoog cq laag moeten staan. Dit had je voor het plaatsen van het geschut-dek moeten opmeten en het verschil corrigeren met een latje op de spanten of dekbalken. Het is echter niet zo heel erg, want je kan straks met het plaatsen van de kanonnen de kanonslopen aanpassen met de stelkeg, zodat ze overal centraal in de poorten staan.Dat lijkt het idd te zijn. Klopt dat wel dan? Komt sommig geschut dan iets lager te staan in de poorten?
Ik heb 1 geschut even opgebouwd.Toen besloten om de openingen iets omhoog te brengen. Tevens een lijn gezet parallel aan het dek. Nu komen de openingen parallel aan het dek te staan. De loop komt nu net uit het midden door de geschuts opening naar buiten.Dat lijkt het idd te zijn. Klopt dat wel dan? Komt sommig geschut dan iets lager te staan in de poorten?
Hmm ok... pech. Het gaat om de achterste vier poorten. De rest is wel gelijk. Het verschil loopt op tot 4 mm. En ik kan inderdaad zien dat de afstand van onder- naar bovendek bij de spanten idd ook oploopt met 4mm. Niets meer aan te doen.
Johan goed idee. Loop je nu al voor? Dan ga ik echt niet hard genoeg![]()