HMS Endeavour (artesania latina)

Het dek is volledig beplankt nu . We gaan er even tussen uit nu , weekje verlof want boten bouwen is vermoeiend hoor . :jan::offtopic:

20250322_155317.jpg

Inmiddels weer wat verder met het dek en er mocht ook al een likje verf aan te pas komen . Bij de volgende stap komt er al iets voor de verlichting . Ik heb ook een set van artesania bij besteld maar daar zit niets van handleiding bij ? De foto's in de handleiding van de boot zelf tonen iets maar ook niet alles .
Op dit gebied ben ik nog een leek , als er iemand tips of voorbeelden heeft , of als er al ergens een draadje is , ik hoor het graag . :bye:

20250403_192820.jpg

Zijn er dan meerdere kleuren ? Ik heb idd een blauwe achtergrond nu en ik heb al geprobeerd om mijn handtekening in een ander kleur te zetten maar lukte niet . Hoe doe je dat ?

De spiegel achter heeft wat beplanking gekregen en de eerste lat langs de zijde is geplaatst . Vandaag ook afscheid genomen van een ander deel van modelbouw wat me nauw aan het hart lag namelijk radiobestuurde vliegtuigen en heli's . Dit nam ook veel tijd in beslag . Ik bouwde ook veel zelf . En vanaf nu ook mijn pensioen aangevraagd . Wat heeft het 1 nu met het andere te maken zou je denken ? Met pensioen toch meer tijd . Nou ja , ik woon nu in Vlaanderen ( Belgie) en als het moment er is verkast ik naar Wallonie . Meer natuur en rustiger .
Dus vanaf heden ook wat meer tijd voor de boot .
20250504_193639.jpg
20250504_193657.jpg
20250504_193721.jpg
20250504_193711.jpg

Even een vraag stellen . Ik heb dus een deel van mijn hobby's opgegeven namelijk de radiobestuurde afdeling . En nu zou ik mijn werktafel plus de tools die er op liggen willen anders indelen . Alle gereedschap dat diende voor de radiobestuurde toestellen gaat weg en er komt enkel nog voor het bouwen van boten . Nu zijn daar ook veel kleine stukjes bij ( micro tools ) .
Mijn vraag dus : hebben jullie voorbeelden van handige tool organisers ? Handige opbergkistjes of noem maar op om een overzichtelijke werktafel te bekomen ?

Back