HMS Undine (N48), Shchuka 213, Malyutka 58 of de HMS E3

Discussie in 'Duikboten' gestart door M58, 1 jan 2022.

  1. M58

    M58

    Lid geworden:
    22 mrt 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Meppel
    dus mijn eerste berichtje hier
    ik ben Ronny en ik ben al ff opzoek naar een van de bovenstaande boten in een schaal van minimaal 1/100
    een van deze 4 boten omdat ik als wrakduiker betrokken ben geweest bij het zoeken vinden en identificeren van deze 4 onderzeeer wrakken
    ik ken deze boten dus persoonlijk heb ze aangeraakt ben er in geweest weliswaar niet aan de oppervlakte maar op verschillende dieptes

    ik heb nog geen idee hoe ik eea ga bouwen, dat is geheel afhankelijk van wat er beschikbaar is voor deze boten
    maar tot nu toe lijkt dat erg weinig te zijn
    ik kwam op dit forum een draadje tegen over de HMS Unseen P51 dit model is de opvolger van de N48 Undine, ga daar ook zeker nog even informeren

    ik sta dus overal voor open van bouwtekening tot complete plastic bouwpakketten

    HMS N48 Undine download.jpeg
    hier nog zonder voorste hoogteroer en zonder torpedobuizen deze zijn later wel aangebracht ( dit geld voor de eerste 3 U klasses)
    tot zinken gebracht na een strijd met 2 Duitse voorposten bootjes
    de bemanning is overgestapt op een van de Duitse voorpostenbootjes
    de Undine is gezonken tijdens het slepen met aan boord 3 duitsers
    de undine is gevonden in de buurt van Helgoland en ligt op een diepte van 40 meter


    download (1).jpeg
    SHCH 213 X type Shchuka Zwartezee vloot
    op een mijn gelopen 30 mijl uit de kust van Constanta Roemenie gevonden op een diepte van 32 meter

    filmpje van de 213


    download (2).jpeg
    M58 Malyutka 58 Zwartezee vloot bootje voor kustbewaking
    op een mijn gelopen vlak voor de kust van Tusla Roemenie gevonden op een diepte van 45 meter



    download (3).jpeg
    HMS E3 Wo1 de eerste onderzeeboot ter wereld die getorpedeerd is door een andere onderzeeboot (U27)
    de E3 ligt ongeveer 40 mijl uit de kust boven Ameland op een diepte van 30 meter (bij laag water)
     
    Henk Freubelaer en MarcT vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina