Hobao Hyper 10SC-e

Op Nitrohouse vind je de setups van de amerikaanse teamrijders.
Hiero > Nitrohouse - Radio Control Articles - Team Setups
Je ziet dat ze allemaal 5000 voor 5000 midden 2000 achter rijden.
Ik heb een beetje getest en vond 5000 10000 2000 het beste werken bij mijn rijstijl, en op kunstgras.
De olie in de schokdempers zou je ook van hun kunnen copieren.
Ik heb een beetje geprobeerd en vond 40 voor of 35 achter en 35 voor of 30 achter het beste werken, ik had voor wel een extra gaatje erbij geboord in de piston.
Maar dit alles is persoonlijk het blijft een kwestie van proberen wat je het beste ligt.
Ik heb nu Schokdemperolie van 20 tm 45, gewoon gekocht bij je LHS = plaatselijke modelbouwwinkel.
Trouwens het ronde dopje moet naar beneden!

Het is vrij lastig om een een 20t pinion te vinden met maat 1.8". Daarom kun je eventueel ook een Reducer Sleeve 5mm-1/8 erop zetten. Waardoor je 5mm pinions erop kan zetten.

rrp1200pic121211755601.jpg

rrp12001211755601.jpg

This is a 5mm-1/8" Pinion Gear Reducer Sleeve from Robinson Racing.
This adapts 5mm Pinions to 1/8" Pinions
features:
Metal Construction
Gunmetal in Color
includes:
One Reducer Sleeve
requirements:
Installation

Price: $3,99

http://www.liquidrc.com/index.php?ma...ducts_id=55950

Vervolgens kun je dan de 20t pinion erop zetten:
rrpc1220.jpg

This is an Extra Hard 5mm Bore 20 Tooth 24Pitch (0.1 Mod)Pinion Gear from Robinson Racing
This is the gear that attaches directly to the 5mm motor shaft.

features:
5mm bore, mod1 pinion (24Pitch)
Use these pinions motors with a 5mm shaft.
Excellent for use on 24 Pitch Hardened metal spur gears.
Steel construction then harden

http://www.liquidrc.com/index.php?ma...ducts_id=55960

Met dank aan Gies voor het delen van deze info, die voor mij in ieder geval nieuw was!

Laatst bewerkt:
Heb zo'n sleeve gekocht bij de lhs in Antwerpen (Baillien). Deze zijn van Graupner en volgens de verkoopster zijn het onderdelen van een vliegtuig. Ze werken wel perfect. Zitten per 5 verpakt en hebben me ong. €4 gekost. Pinions zijn daar ook voldoende voorradig (Castle).

Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst op een baan gereden en wel in Vlijmen met de Hobao. Was zeker gezellig en voor herhaling vatbaar. Ik zal me vanavond eerst eens lid maken van Mac :-).

Helaas wel wat beperkte schade gereden. Imbusje verloren van mijn schokbreker, verder een lekkende schokbreker. Er zit totaal geen olie meer in, maar ik heb gelukkig al olie in de bestelling staan.

Maar zo'n inbusje bestellen jullie dat nu bij een bouwwinkel of geen bij de lokale bouwmarkt. Ik zoek er dus eentje van 2,5mm doorsnee en 1,5 cm lengte.

Verder nog wat tips gekregen over de bandjes (met name voor een klei baan zoals Vlijmen). Calibur M3 als ik me niet vergis. Eens even zoeken waar ik die goed krijgen.

Dat zijn dan deze neem ik aan:
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=61879

Al zit er tussen de verschillende modellen, veel prijsverschil, terwijl ik niet echt verschil opmerk.. Zie ik iets over het hoofd?
http://www.liquidrc.com/index.php?m...esult&search_in_description=1&keyword=caliber

Ik heb nl 'ontzettend' last van het feit dat ik sommige scherpe bochten niet gemaakt krijgt. Volgens mij een combinatie van onderstuur, maar ook de stuuruitslag die niet ver genoeg gaat. Ik moet er eens even in duiken hoe ik dat kan instellen.

Al met al was een zeker een leuke ervaring en kom zeker terug!

Laatst bewerkt:
Dat verschil tussen de verschillende banden zit em in dat de duurste inc velg is (en ook al gelijmd), en de goedkoopste is alleen de band + insert, snappie!
Die schroefjes zijn bij de modelbouwwinkel wel te krijgen, gewoon het schroefje van de andere kant meenemen als voorbeeld, kan niet mislukken.
Er is voor de Hyper 10sc ook een schroevenpakket te verkrijgen, dat zal elke modelbouwwinkel die dealer is van Hobao wel kunnen bestellen voor jou, en het is niet duur.
Het art. nr. is OFN41121 misschien dat het bij Hobao zonder de OFN te bestellen is.
Ik heb het toen hier OFNA Screw Set [OFN21141] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies
gekocht, samen met wat andere spullen anders kostte het teveel aan verzendkosten.

Leonard, helemaal duidelijk (en bedankt weer!) Ik zag dat ik me voor de rest had vergist in het feit dat de banden voor een buggy er ook tussen staan en die zijn stukken goedkoper. Dat van de velgen had ik wel gezien. Overigens lees ik elke keer rear, maar de rear en fronts zijn toch hetzelfde?

Bedankt voor de schroeventip!

Nog maar een vraag dan. Gisteren dus gereden op de baan en 2 van 4 van mijn hardcase lipo zijn gescheurd daar waar de draden uitkomen. Leggen jullie nog iets speciaals in het accu bakje of? Ik neem aan dat het niet echt kwaad kan, je zit alleen met het feit dat er nu vuil in komt. Plastidip is een oplossing, maar dat is zo moeilijk te verkrijgen (tegen een redelijke prijs) in NL. Of tapen jullie de batterijen?

Laatst bewerkt:
Hmmm, dat is toch erg vreemd. Ik heb ook al wat thuis gereden op parkeerplaatsen (inclusief wat smakken....) ook nooit geen last gehad. En nu opeens allebei (van hetzelfde merk). Is het nog wenselijk om de kabels aan de voor of achterkant te doen?

mischien iets te ver leeg gereden,dan bollen je lipo's ook op.

ik leg wel een foampje waar ik zie dat me draden gaan wringen zodat daar geen spanning op komt,en loopt al zat spanning door de draden heen ;)

Je kan de zijkant van de accubak wegsnijden/zagen/dremelen, dan kan je je accus plat leggen (en dan met de velcros vastdoen).
Volgens mij heeft je hardcase van je lipo dan ook veel minder te lijden, ik heb tenminste geen last gehad van kapotte cases.

Leonard, inmiddels accu ingetaped en accubak aangepast. Bedankt voor de tip!

Zie resultaat.

6253804311_b800c663bb_z.jpg

6254335554_768cf1853d_z.jpg

Echter de accu past maar net in de bak (lengte).

Nu de stekkers aan de achterkant gezet, aangezien de meeste klappen van voren zullen komen...

Bij het onderhoud van mijn Hyper SC ontdekt dat de voorste CVD Drive Shafts licht gebogen zijn. Iemand een tip waar ik ze het best op de kop kan tikken of best on-line bestellen ? (Amain en Nitrohouse vind ik wel aan de dure kant tov Ebay)
Alvast bedankt,
E.

Bij het onderhoud van mijn Hyper SC ontdekt dat de voorste CVD Drive Shafts licht gebogen zijn. Iemand een tip waar ik ze het best op de kop kan tikken of best on-line bestellen ? (Amain en Nitrohouse vind ik wel aan de dure kant tov Ebay)
Alvast bedankt,
E.

Duur of goedkoop weet ik niet, maar hier zijn ze in ieder geval te verkrijgen.

Buggy Truggy Kit, Buggy Parts items in hyper 10sc store on eBay!

Coenraad in Tilburg heeft ze ongetwijfeld ook op voorraad.

Laatst bewerkt:
Op zich ook nog wel interessant. Allemaal gemaakt van Delrin! Zou een stuk sterker moeten zijn dan de standaard parts.

Jammin Scrt-10 Delrin Front Arms
front%20arms%20(1).jpg

Jammin Scrt-10 Delrin Rear Arms
rear-arms%20jam002.gif

Ofna Jammin SCRT10 Rear Shock /Body Tower
JAM2BLK%20Back2.jpg

Ofna Jammin SCRT10 Front Shock /Body Tower
JAM1BLK1.jpg

OP ook maar even ge-update met bovenstaande info. Dan houden we het netjes bij elkaar!

Laatst bewerkt:
Ik ben nog wat aan het rommelen met de 'rebound' van mijn veren. Als ik mijn auto naar de grond druk en loslaat, lijkt hij niet helemaal uit de veren terug te komen. Ik gebruik blauwe veren. Is dit een kwestie van te korte veren? Olie die ik gebruik is 35.

Het kan verschillende redenen hebben.
Maar de meest waarschijnlijke is dat je armen "binden".
Haal je schokdempers los en doe je armen op en neer, geeft dit wrijving dan "binden" je armen te veel.
Dit kun je verhelpen door de gaten in die armen een beetje te ruimen met een boortje dat net past of een reamer.
Is dit niet het geval dan kun je nog kiezen om je schokdempers wat meer rebound te geven of de witte (hardere veren) te gebruiken.
De veren hebben de goede lengte omdat ze bij de auto horen!!
.

Back