Hobao Hyper SS gloeiplug & toch ander motortje?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Mechelse herder, 25 sep 2019.

  1. Mechelse herder

    Mechelse herder

    Lid geworden:
    31 jul 2016
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Doetinchem
    Toch weer terug aan deze hobby na een lange tijd, ik heb dit model over kunnen nemen.
    Het motortje heeft nog redelijk wat compressie en heeft wat afstel werk nodig , nu heeft de motor al best wat geleden.(hij gaf het advies om de zuiger te vervangen ik heb hem wel helemaal schoon van binnen gekregen)

    Wat is eventueel wijsheid exact hetzelfde model terug halen of toch een ""beter"" verkrijgbaar merk gaan?

    Nu zit er ook aan gloeiplug op : fastrax platinum turbo glow plug welke zou ik eventueel ook in NL kunnen bestellen als vervanging.Wat ik ook raar vind horen bij deze glowplugs geen ring zoals ik van vroeger gewent ben, heb er 1tje nieuw uit de verpakking gehaald zat ook geen ""koper"" ring bij?
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Als er genoeg compressie op zit is er geen reden om de zuiger/cilinderset te vervangen.
    Wil je investeren is het jouw keuze. Reviseren van de motor is misschien de minst beste keuze maar wel de goedkoopste;

    Turbo pluggen kennen geen koperen ring, de conische tip van de plug geeft de afsluiting, geen ring meer nodig.

    Genoeg alternatieven behalve Novarossi, die heeft een ver doorlopende schroefdraad. Maar bv OS pluggen zijn veel gebruikt
     
    Mechelse herder vindt dit leuk.
  3. Mechelse herder

    Mechelse herder

    Lid geworden:
    31 jul 2016
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Doetinchem
    Thanks ja ik ga eerst rustig kijken of ik het motortje gewoon lekker kan laten lopen, alles terug gezet naar fabrieksinstelling (carb) verder motortje is wel mooi schoon weer van binnen redelijke compressie.
    Morgen krijg ik me afterrun/nitro etc binnen en ga eens rustig aan de pruts, van die pluggen was een nieuwe voor me weer wat geleerd ;-)
    Maar dan worden de volgende gewoon van OS (goed om te weten van Novarossi trouwens)

    wordt vervolgt ;-)
     
  4. Mechelse herder

    Mechelse herder

    Lid geworden:
    31 jul 2016
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Doetinchem
    Update hij leeft en hoe al 2 tankjes weg gereden corally 25% ;-) trekstarter wel vervangen voor rotorstart carb afstellen was niet eens zo moeilijk, compressie is normaal tot voldoende nu nog fine tunen(niet te droog ) en gaan met de banaan ;-) Toch weer lekker hoor na ongeveer 2 jaar even gestopt te zijn, het geluid en de ervaring heerlijk.
    [​IMG]
     
    ShadesInBlack vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina