Hobao Hyper ST Pro

• Topicstarter Topicstarter Iguanart
  • Startdatum Startdatum
De Hyper is erg degelijk, maar daardoor wel zwaar... Is dat de .21 of de .28? Kun je me de bevindingen vertellen van de motor? Ben namelijk geinteresseerd om in de toekomst een GRP Tuned te kopen als mijn huidige motor versleten is. Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;).

Toen ik hem aan het bouwen was kon ik maar 1 geschikt synoniem bedenken; TANK. De auto is her en der wat overdreven robuust belegt en inderdaad dat gaat ten koste van het gewicht. Er zitten zeer goede onderdelen op de auto alleen de bodemplaat is slecht gecoat.
(een spatje bloed van mijn vinger trok en vrat in)
De vering is zeer goed, veel beter dan de xt8 standaard. Hele auto is super te noemen alleen de de diffs moet je echt goed shimmen, dat is bij de XT8 wat minder noodzakelijk.
Die verschuifbare motorbevestiging ben ik ook geen fan van. Voor de rest is het een plaatje.

De motor is de .28 gezien het gewicht. Staat te wachten op juiste inloop buitentemperatuur.

De Hyper is erg degelijk, maar daardoor wel zwaar... Is dat de .21 of de .28? Kun je me de bevindingen vertellen van de motor? Ben namelijk geinteresseerd om in de toekomst een GRP Tuned te kopen als mijn huidige motor versleten is. Veel plezier met je nieuwe aanwinst ;).

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoelang ben je bezig geweest met bouwen?
En welke vind jij het beste qua rijden en degelijkheid, ik zat zelf ook al te denken tussen een Xray XT8 en de ST pro. Ben na een tijd onroad gereden te hebben in aanraking gekomen met het offroad rijden en heb de ST rtr nu te koop staan van wege overstap naar een andere auto.

En veel plezier ermee ziet er schitterend uit die PRO versie.

En welke vind jij het beste qua rijden en degelijkheid, ik zat zelf ook al te denken tussen een Xray XT8 en de ST pro. Ben na een tijd onroad gereden te hebben in aanraking gekomen met het offroad rijden en heb de ST rtr nu te koop staan van wege overstap naar een andere auto.

De ST is beter voor "bashen" de XT8 is beter voor racen.

Tijd van het bouwen niet bijgehouden maar je moet wel wat kennis van zaken hebben.
Ik kom ook vanuit het onroad gebeuren dus het is allemaal nog aftasten wat me bevalt.

Ik vind de vering van de xt8 gewoonweg bagger.
Ik zag op foto's van Bart Banaan, dat het nieuw type op de toy fair, andere veren heeft.

Na wat wijziging rijdt deze nu veel beter.
Ik heb na 3 liter nu de auto volledig gedemonteerd en wat opvalt, is de auto erg slijtage vast is. Ben er meer door plassen gereden en vervolgens door geel zand. Flink gesprongen en niks gespaard. Zowel op circuit als gewoon hier in de buurt. Schade was tot nu toe alleen het antenne buisje en een scheur in de kap..

Het is een echte wedstrijdwagen waar door degelijk kunstof, is bespaard op gewicht. Standaard leveren ze te dikke diff olie. De auto ligt dan wel stabiel maar is overdreven braaf.

De ST Pro zit nog steeds te wachten op de inrijprocedure. Persoonlijk vind ik deze truggy mooier. Kap en hele onderstel is veel robuuster. Maar op een circuit is dit nadelig en te zwaar. Ik denk te zwaar voor een .21..
Wel een monster van een auto en kan zeker veel hebben, ben ik van overtuigt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de vering van de xt8 gewoonweg bagger.
Ik zag op foto's van Bart Banaan, dat het nieuw type op de toy fair, andere veren heeft.
Hoezo vind je ze bagger dan? In welk opzicht?
Ze hebben de shocks inderdaad ge-update met Big Bores om met de trend mee te gaan.

De ST Pro zit nog steeds te wachten op de inrijprocedure. Persoonlijk vind ik deze truggy mooier. Kap en hele onderstel is veel robuuster. Maar op een circuit is dit nadelig en te zwaar. Ik denk te zwaar voor een .21..
Wel een monster van een auto en kan zeker veel hebben, ben ik van overtuigt.
Hij staat inderdaad bekend om zijn robuustheid. Maar in Nedrerland heb je niet echt grote moto-cross banen. Meestal wat kleinere techischere banen, waardoor de Hyper nog wel goed mee kan gaan met de andere auto's. Ik denk dat een sterke .21 nog wel kan, hangt er vanaf wat je wil.
^^^

Een wat betere .21 kan in Nederland op de meeste banen gewoon mee komen inderdaad , ik rij zelf met 2 R&B S5's die weinig moeite hebben met een truggy.

Zelfs de Hellfire waar ik eerst mee reed kon er flink mee van z'n plek ondanks dat het toch echt niet 1 van de lichtste truggy's is...

De .21's van de betere merken zoals R&B , Novarossi , GRP , O.S. enz. krijgen een truggy heus wel rond op een baan...

ik vind zelf de hobao ook een schitterende truggy om te zien, heb de RTR versie van mij een tijdje geleden dan ook een plezier gedaan met een .28 RB engine-pipe kit.
Dit levert genoeg power en ben hiermee begin dit jaar nog als 2e geeindigd in een wedstrijd bij ons in de buurt. ik wou eigenlijks meer pro versie en dan begin je weer meerdere merken bij elkaar te gooien en te vergelijken.

ik denk dat het een Hobao pro wordt, hij is robuust en met een goeie .21 of .28, goed rijden en een beetje geluk kom je een heel eind.

bedankt,

Sorry, maar vind het niet echt een bouwverslag, meer een paar fotos tijdens de bouw...
Bekijk eens wat andere bouwverslagen, en je begrijpt wat ik bedoel.....

Wel een mooie wagen, dat dan weer wel!

Aangezien er al een bouwverslag van bestaat op de forums, heb ik er niet echt een kunstwerk van gemaakt idd. Maar bij twijfel waar ik de foto's zou kunnen plaatsen, heb ik het in deze categorie geplaatst.

Sorry, maar vind het niet echt een bouwverslag, meer een paar fotos tijdens de bouw...
Bekijk eens wat andere bouwverslagen, en je begrijpt wat ik bedoel.....

Wel een mooie wagen, dat dan weer wel!

Nog even een vraagje, over de Hobao st. Welke diff olie heb je voor de diffs gebruikt en welke olie in de schocks.

enne....hoeveel bier heb je hierbij achterover getikt? ;P

ik zal niet lopen janken over bouwverslag en dat soort zinloos getokkel...
maar zeg: mooi karretje!....

Ik heb standaard olie gebruikt. De veren/olie zijn wat mij betreft perfect, standaard. De diffs ga ik nog wel fine tunen maar ik ben nog aan het inrijden.

Nog even een vraagje, over de Hobao st. Welke diff olie heb je voor de diffs gebruikt en welke olie in de schocks.

Ik denk de helft van wat jij achter je huig had, terwijl je dit schreef, Sheldon:D

enne....hoeveel bier heb je hierbij achterover getikt? ;P

ik zal niet lopen janken over bouwverslag en dat soort zinloos getokkel...
maar zeg: mooi karretje!....

Back