Hobao Mac 21 motor

Als ik me niet vergis (als ik het mis heb hoor ik het graag) is deze om de venturi werking van de carb aan te passen.
Als de venturi werking niet goed is wordt de brandstof niet goed gemengd met de lucht.

De 4e naald is gewoon ook een LSN, het enige wat deze extra doet is de positie van de spraybar in de luchtstroming verplaatsen waarmee je koppelkromme iets kan veranderen, daarom noemen ze het ook de mid range screw. Als je deze net zover verplaatst als de gewone LSN moet je nog steeds een goed lopende motor hebben maar kan de motor in het middengebied iets anders aanvoelen.

Meestal moet je die gouden schroef gelijk aan de behuizing zetten.

Ik zie dat je in Deventer zit, dat is voor mij niet in de buurt. Volgende week heb ik een NK in Apeldoorn, ik zou dan daar er wel even naar kunnen kijken.

[emoji106] mijn plan was ook even te kijken op zondag. De motor hoort op de auto van mijn zoon. Ik heb voor hem ondertussen een andere gehaald, dan kan hij in ieder geval rijden nu.

Ik houd me aanbevolen. Ik stoor me enorm aan dat het me niet lukt [emoji16]. Ik heb de motor nu van het chassis afgehaald. In welke hoedanigheid heb je het liefst? Ik bedoel. Ik kan de motor los meenemen of monteren op het chassis. Wat is het handigst ?

Uiteraard in een situatie dat die startbaar is, dus met tank en uitlaat. Makkelijkste in het chassis...

Weer een update: nadat Roelof de motor heeft afgesteld. Wonderlijk hoe makkelijk hij dat deed. Respect. Zijn advies was wel een nieuwe koppeling te monteren. De veertjes hiervan waren te slap en nam de wielen automatisch mee. Mede hierdoor werd het afstellen bemoeilijkt. Ivm tijdgebrek enkel weken erna heb ik deze gemonteerd en daarna liep de auto weer perfect zoals het hoort. Nogmaals dank Roelof.

Geen dank. Goed om te horen dat alles in orde is.

(en we doen niet aan slotjes)

Back