hobby beurs

voor in de agenda te schrijven
24-25-26-27 november
een grote hobby beurs in het FEC te leeuwarden

openings tijden
do. 14-22.oo uur
vr. 14-22.oo uur
za. 10.18.oo uur
zo. 10-18.oo uur

20.000 m2 hobby's
demo's & tientallen workshops. oude ambachten & kinderentertainment
800 m2 grote modelbouwvijver. treinen,vliegtuigen,boten,(vracht)auto's
lego.enz.
groeten fred

De enige modewlbouwbeurs in heel ons kikkerlandje, en et zit weer compleet aan de andere kant van Nederland. :cry:

Ik heb al n heel eind de kalender uitgepluist, maar iets in goes ben ik nog niet tegen gekomen? Heb je mischien wat meer info, Roel?

Niet echt veel info. Iets vaags over een racebaan ofzoiets. :P

Wel kan ik iets vinden over een model trein ruilbeurs in goes. Dat is et toch niet zeker?

Zeelandhallen Goes

VERNIEUWDE UITVOERING VAN DE 14E NEDERLANDS GROOTSTE MODELBOUWSHOW IN DE NOG NIET VERBOUWDE ZEELANDHALLEN TE GOES

De uitdrukking in het klein beginnen is van 18 t/m 19 februari zeker van toepassing in de Zeelandhallen te Goes, want op dat moment vindt de 14e
presentatie plaats van de grootste modelbouwshow van Nederland. Terwijl de nieuwbouw en renovatie van de Zeelandhallen in aantocht is heeft de modelbouwshow al een voorschot genomen door een vernieuwde opzet van dit unieke evenement.

Zo is er nu onder andere sprake van de inbreng van drie specifieke thema's:
Het eerste thema is: modelbouw in hout en dit onderwerp staat voor en presentatie van allerlei miniaturen die uitsluitend en geheel uit hout zijn opgebouwd.
Als tweede thema komt de jeugd aan bod. Tijdens de beurs worden zij op een aparte oppervlakte in de gelegenheid gesteld actief bezig te zijn met het modelbouwen en mogen zij onder begeleiding diverse voertuigen waaronder trucks en treinen besturen waarbij zij zelfs een officieel rangeerdiploma kunnen bemachtigen.
Het derde thema omvat het onderwerp smalspoor binnen de bekende presentatie van modelspoor. De banen variëren van 0,3 m² tot 150 m² met exacte replica's met een schaal van 1:160 t/m 1:22,5. Binnen deze presentatie zijn 4 nieuwe banen die nog nimmer aan het publiek zijn getoond.

Ook voor het eerst tijdens de komende modelbouwshow is het Bouwsteen Lego Plein. Op een oppervlakte van bijna 200 m² zijn prachtige bouwwerken opgetrokken uit de sinds vele jaren populaire Legobouwstenen. Uiteraard is het bekende aanbod van alle vormen van modelbouw aanwezig zoals: vaartuigen, trucks, vliegtuigen, circus, elektro-racers, houtbouw, kartonbouw, landbouw-brandweer-kraan-leger en autominiaturen, poppenhuizen, plastics, stoom etc. Uiteraard is het mogelijk om in een groot bassin de schepen varend te zien.

De Modelbouwshow is bovendien twee beurzen in 1. Enerzijds kan de bezoeker zich vergapen aan de vele miniaturen, mar er zijn ook tal van stands waar de modelbouwer zijn benodigde materialen kan kopen. Er is een breed aanbod van gereedschappen en materialen. Van minidraai bank tot en met afwerkproducten zoals lak- en lijmsoorten.

Kortom, door de vele nieuwe dingen, die geëxposeerd en gedemonstreerd zullen worden, zal deze show weer meer dan een bezoek waard blijken en is deze manifestatie door de bereidwilligheid van en de samenwerking met de modelbouwclubs en de eigenaren van privécollecties de grootste modelbouwshow van Nederland geworden en nog steeds gebleven.
(Letterlijke tekst van: www.zeelandhallen.nl)

Treintjes, houte modellen (madurodam achtige dingen?), en lego bouwwerken. Dat is natuurlijk ook modelbouw, maar niet in de zin die ik et leukst vind. :P

Het is niet helemaal duidelijk of die beurs ook een redelijke hoeveelheid vliegende RC modellen heeft. In die zin dat ik er mischien nog een leuk aangekleedde LMH-120 corona op de kop kan tikken. :P

Waarom staat dit topic eigenlijk tussen de duikboten?

Back