Frans Bal
PH-SAM

De voltage booster van Hobby King is een erg handig ding.
De booster verhoogt een aangesloten spanning met ongeveer 1-1.5 Volt. Handig als je een enkele LiPo cel wilt gebruiken als ontvanger accu.
Maar opgepast er zitten Chinese addertjes onder het gras......
Robert schreef;
Na langer denkend aan de tantalus crash schoot me nog wat te binnen. Tijdens het teruglopen ging de ontvanger soms uit om daarna weer uit te gaan. De stekker van de accu op de voltage booster zat er ook niet helemaal lekker op, terwijl deze gezien de inbouw er tijdens de crash niet af zou kunnen vliegen maar er juist steviger op zou moeten worden gedrukt. Thuis nog even proberen. De voltage booster heeft standaard krimpkous erom zitten en dez loopt in dit geval net iets te ver door, net over de pinnetjes waarop de accustekker komt te zitten. waardoor de accustekker niet helemaal op de pinnetjes kan worden gedrukt. Mijn vermoeden is dat dt de oorzaak ik geweest. Zo direct mijn andere kisten ook maar daarop contoroleren.
Loet schreef;
Is bij mijn VB ook dus meteen het te veel weggesneden
Jurgen schreef;
Afgelopen weekend clubkamp gehad. Voor die gelegenheid eindelijk maar eens m'n tantalus V gerepareerd. Ze vliegt weer
Na een paar keer smijten begon ze enorm loopings te draaien en reageerde ze nergens meer op. Bleek ook dat stekkertje van de accu op de VB losgeschoten te zijn. Kripkous steekt inderdaad te veel uit. Die verbinding moet echt beter!
De hoge hei en een flinke dosis geluk hebben de kist gered. Ze is nog helemaal heel.
Loet schreef;
Ik heb een verlengsnoertje gemaakt. De stekker tape ik vast aan de Voltage Booster na eerst het overtollige krimpkous weggesneden te hebben.
Robert schreef;
blijkt dus toch een bekend probleem te zijn helaas. Ben al blij dat ik de oorzaak heb kunnen vinden. Tantalus staat al weer te drogen en zal koment weekend weer vliegen in Tynaarlo. Voor leon komen er nog wat foto's online zodat hij dit ook kan uitvoeren. het is heel makkelijk. Zelfs ik kan het