Hobby king voltage booster

Frans Bal

PH-SAM
Voltagebooster.jpg

De voltage booster van Hobby King is een erg handig ding.
De booster verhoogt een aangesloten spanning met ongeveer 1-1.5 Volt. Handig als je een enkele LiPo cel wilt gebruiken als ontvanger accu.
Maar opgepast er zitten Chinese addertjes onder het gras......

Robert schreef;
Na langer denkend aan de tantalus crash schoot me nog wat te binnen. Tijdens het teruglopen ging de ontvanger soms uit om daarna weer uit te gaan. De stekker van de accu op de voltage booster zat er ook niet helemaal lekker op, terwijl deze gezien de inbouw er tijdens de crash niet af zou kunnen vliegen maar er juist steviger op zou moeten worden gedrukt. Thuis nog even proberen. De voltage booster heeft standaard krimpkous erom zitten en dez loopt in dit geval net iets te ver door, net over de pinnetjes waarop de accustekker komt te zitten. waardoor de accustekker niet helemaal op de pinnetjes kan worden gedrukt. Mijn vermoeden is dat dt de oorzaak ik geweest. Zo direct mijn andere kisten ook maar daarop contoroleren.

Loet schreef;
Is bij mijn VB ook dus meteen het te veel weggesneden

Jurgen schreef;
Afgelopen weekend clubkamp gehad. Voor die gelegenheid eindelijk maar eens m'n tantalus V gerepareerd. Ze vliegt weer

Na een paar keer smijten begon ze enorm loopings te draaien en reageerde ze nergens meer op. Bleek ook dat stekkertje van de accu op de VB losgeschoten te zijn. Kripkous steekt inderdaad te veel uit. Die verbinding moet echt beter!

De hoge hei en een flinke dosis geluk hebben de kist gered. Ze is nog helemaal heel.

Loet schreef;
Ik heb een verlengsnoertje gemaakt. De stekker tape ik vast aan de Voltage Booster na eerst het overtollige krimpkous weggesneden te hebben.

Robert schreef;
blijkt dus toch een bekend probleem te zijn helaas. Ben al blij dat ik de oorzaak heb kunnen vinden. Tantalus staat al weer te drogen en zal koment weekend weer vliegen in Tynaarlo. Voor leon komen er nog wat foto's online zodat hij dit ook kan uitvoeren. het is heel makkelijk. Zelfs ik kan het

Zelf heb ik nu zo'n 4 boosters in gebruik, werken prima.
Net wat boven wordt opgemerkt, je moet de krimpkous rond de aansluitpennen soms wegsnijden.

Maar tijdens de wedstrijd in Elburg wil me op dat één pootje korter was dan de rest.
Wat bleek het pootje dat de impuls moet doorgeven zat los.
Gelijk maar open gemaakt.

full

Het eilandje waar het pennetje was gesoldeerd was van de print gebroken. Waarschijnlijk tijdens het opsteken van de stekker gebeurd.
Nog een mazzel dat het pennetje geen kortsluiting heeft veroorzaakt.

full

Dan maar een snoertje eraan. Maar ja waar soldeer je nu die impuls draad aan.

full

Nergens aan dan maar. Draadje met een stukje kous geïsoleerd.

full

Krimpkous er om en klaar.

De Booster is een handig ding, echter niet te ruw behandelen stekker en aansluitpennen zitten zonder trekontlasting op de print gesoldeerd.

Frans

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het mogelijk om alle pinnetje los te maken en een draadje met een vrouwelijk servo stekkertje eraan te solderen? En waarvoor is de signaal kabel nodig? Meestal zal de booster toch tussen de accu en de ontvanger zitten?

Ik heb er ook twee van in gebruik. Om ze kleiner te maken heb ik van het begin af aan al de originele aansluitingen verwijderd en zelf de benodigde verbindingen gesoldeerd. En de puls aansluiting niet gebruikt.

Hier zit de regulator in zijn nakie (nou ja, een paar wikkelingetjes kantoortape heeftíe aan)voor de Lipo's:
[112603] de-bouw-van-een-mini-zone-2

En hier, wel in zijn nixie:

[127066] edge-dlg-3

Dus Jorn, je kunt doen wat je wilt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, naakt. Die booster is wel erg klein om achter te gaan staan. Voor je het weet wordt je foto door Picasa geblokt...

Nee, die puls is niet nodig kan je gewoon weglaten. (zie oplossing Berrie)
Ik dacht, dat extra pennetje geeft ook klemkracht. Zodoende laten zitten.

Frans

Wohoo! Dan ga ik ook naakt! Alleen oppassen dat Loet niet jaloers wordt:yes:

loet heeft geen booster nodig om zich achter te verschuilen! das ne echte vent! die loopt met t spel bloot :p haha

loet heeft geen booster nodig om zich achter te verschuilen! das ne echte vent! die loopt met t spel bloot :p haha

Ik geloof u op uw woord!

Maar nu weer :ontopic:

Hoe veel weegt de hobbyking voltage booster? Heb net mijn ELF binnen en ben aan het passen en meten.

Back