Hallo, De afgelopen tijd ben ik aan het hobbyen geweest met unity. Als testproject had ik t idee om een blokje als een quad te laten vliegen, puur als bewegingstest. Dat is een beetje uit de hand gelopen en is nu al een aardig speelbare demo. Wat werkt al: * Vliegen! Controls: WASD en Pijltjes in een mode 2 zender opstelling * Bij de Windows/linux/mac installer versie (nog niet beschikbaar) kan een analoog gamepad ingesteld worden. In webversie werkt het ook al wel, maar moet je geluk hebben dat de assen kloppen. * P voor pause * In pause menu: Aanpassen van draaisnelheid op de verschillende assen en throttle * Een kort circuit met poortjes om doorheen te vliegen * Netwerk doet het, over internet moet de host wel poort 25001 hebben open gezet op de router (port forward). Nog wel wat glitches in beeld, zie TODO lijst De link naar de Webplayer: quadsimulatoralpha.markoez.nl TODO: * physics optimaliseren * crashes realistischer maken * verschillende cameraposities * Zorgen dat camera niet onder de grond kan komen * Quadmodel verbeteren * Netwerkspelers "stuiteren" nog een beetje in beeld, beter bufferen/voorspellen * Meer circuits / obstakels * Aankleding in terrein * MISSCHIEN: usb zender ondersteuning Opmerkingen en kritiek welkom, maar kijk eerst even of het niet al in de todo lijst staat Groeten, Mark p.s. de quad heeft wat negatieve pitch, dus als je op zn kop landt, wachten tot hij HELEMAAL stil ligt, en op S drukken
Heb er al wat vliegtijd opzitten en is best een leuke sim zo! Zeker handig voor beginners die nog nooit een zender in hun handen gehad hebben om een eerste kennismaking te maken met het quadvliegen! Jammer dat je mn gamepilot 6 niet aan de praat krijgt, maar dat gaat vast en zeker goed komen!
Hey Markoez, Zie er goed uit! Heb zelf de USB controller die je aan kan sluiten op de graupner (mono jack plug) al aan de praat gekregen in Unity. Misschien kan je wat met de code? Als je ergens anders hulp bij kan gebruiken mag je ook een gil geven! Gr, Gerwin
ok, wordt die USB controller normaal gezien als HID? Dan zou ik er wel iets mee kunnen denk ik Heb hier dus idd een usb zender van markjuhh liggen (thanks!), en hij doet wel iets, maar niet wat ie moet doen. Heb overigens nog niet echt onderzoek gedaan, wilde eerst de basisfunctionaliteit in orde hebben. Dus code zeker welkom! Verder heb ik een goede unity mentor, een afgestudeerde vlaamse gamedesigner met 2 indie game prijzen op zn cv, dus meeste zal wel goed komen Dit is overigen wel geheel mijn eigen werk, alleen tips gevraagd hoe problemen aan te pakken.
Top! Zodra ik bij m'n pc in de buurt ben zal ik de code doorsturen. Hoelang ben je al bezig met Unity? Full screen op de Mac gaatie trouwens spacen.. controls blijven hangen.
Ben pas met unity bezig zo lang als dit project bestaat, eind februari/begin maart ofzo. Het is echt een uit de hand gelopen eerste test. Maar al wel jaren ervaring met hobbyprogrammeren in 2d en wat embedded dingen, dus dat geeft een voorsprong. Bedankt voor de info over Mac, weet alleen niet of ik er snel veel aan kan doen, heb geen mac om te testen. En zal ff mn mailadres in een pb'tje sturen. Nogmaals, Thanks!