Hobby scale -->Align Cobra AH-1

Super john

verslagschrijvers
Ook ik ben gek gemaakt door de diverse fantastische schaalbouw topics hier op het MBF. Ikzelf ben absoluut geen schaalbouwer, ik heb er geen geduld voor en heb er de skills niet voor maar vind het ohhh zo mooi. Of het nu om een super gedetailleerde heli, boot, vliegtuig of diorama gaat ik heb respect voor deze bouwers en kan echt genieten van de nagebouwde details.

Echter heeft de Cobra door de twee bouwdraadjes hier mijn hart gestolen, afgelopen maanden volg ik deze twee draadjes met grote belangstelling, en kwam ook de Cobra romp van Align tegen. Deze romp valt natuurlijk in het niet bij de rompen die hier gebouwd worden maar dan maakt mij niet uit, ik zag al vrij snel dat dit model zou voldoen aan mijn behoeften. ik hoef net zo heel veel te doen en heb eigenlijk al en heel leuke uitziende scale heli.

full

Deze romp is geschikt voor een Trex 500 en ook dat kwam eigenlijk wel een beetje uit, niet te groot en is een leuke size om 'erbij' te hebben ;). Afgelopen weken ben ik eerst maar op zoek naar een 2e hands Trex 500 maar dat valt niet mee, maar dit is geen probleem want haast heb ik niet. Wel kwam ik een nieuwe romp tegen en heb die als eerst maar aangeschaft (reactie vrouw...waar moet je die nu weer kwijt :confused: ).

Tevens ga ik dit projectje gebruiken om mij te verdiepen in het flybar less vliegen.

Zodra ik een mechaniek heb ga ik deze eerst flybarless vliegend maken en bouw hem dan standaard in deze romp zodat ik er z.s.m mee kan vliegen. Volgende winter neem ik de romp wel onder handen, ik wil er navigatie verlichting in maken, piloten in de cockpit zetten, de gun remote draaibaar maken en cockpit verlicht aanbrengen. Dit soort zaken kan ik denk nog wel aan, ik heb al een hele mooie uitvoering gezien maar dan moet ik de romp spuiten en dat zie ik nog niet zitten:

full

full

full

Echter heeft deze romp niet mijn prioriteit want het F3C vliegen staat voorop maar zie deze Cobra wel als een leuke afwisseling op heb F3C vliegen.

Komende tijd zal ik wat info over de aanpassingen posten mijn mijn ervaringen over deze leuke hobbyscale romp. Ikzelf denk ik dat deze romp van Align een mooie opstap is voor een startende scale bouwer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi John,

Inderdaad een heel leuk project, ik ga je verslag in ieder geval volgen ;)

Veel succes met het vinden van een donor heli en de verdere bouw !

Groetjes
Stefan

Hei John ,

Mooi mooi , deze ga ik dan ook weer volgen hè ...
Ben zelf een COBRA liefhebber ... ma da wist je al hè ...

Maak er iets moois van zou ik zeggen ....

Alvast veel plezier ermee ....

Grtz
Ron

Hei John ,

Mooi mooi , deze ga ik dan ook weer volgen hè ...
Ben zelf een COBRA liefhebber ... ma da wist je al hè ...

Maak er iets moois van zou ik zeggen ....

Alvast veel plezier ermee ....

Grtz
Ron

JIJ! bent de aanstichter van dit draadje ;).

JIJ! bent de aanstichter van dit draadje ;).

AH OK .... hahahahahahahahahahahahahaha ;-)

Ik had het eerst nog niet door , maar nu wel ....

mooi mooi , den Nick , heeft mij aangestoken en nu heb(ben) ik ( wij ) U aangestoken ..

Prachtig .... :rolling: :snipersmile: :banana:

Maar evengoed .... maak er iets moois van ....

Grtz
Ron

navigatie verlichting

Ik wilde eigenlijk de verlichting later inbouwen maar ik denk dat het toch makkelijker is om het al te installeren voordat ik de stub wings aan de romp lijm. Ik heb echter geen flauw idee wat voor verlichting ik moet gaan aanschaffen, zijn er misschien meelezers die mij hiermee kunnen helpen?

Het is voor mij hobby scale en een low budget project dus het mag wat mij betreft allemaal vrij simpel zijn.

Hey hey John,

de Cobra famillie breidt uit...
Mooi dat je je ook voorzichtig in het schaalheligebeuren gaat begeven.

Toen ik met mijn eigen draadje begon had ik nooit gedacht dat het Cobra-virus zich zo intens zou gaan verspreiden... Een Cobra is een machine die iets geeft en velen zijn er blijkbaar tuk op.

Heligroeten,

Nick

Ik wil een low budget cobra projectje beginnen....Hmmmm gaat nu alweer verkeerd :evil:.

Ik ben nog steeds op zoek na een 2e hands mechaniek maar ben nog geen betaalbaar exemplaar tegen gekomen, maar ik heb geen haast dus dat komt wel goed. Uiteraard heb ik de afgelopen weken veel foto's bekeken en ook filmpjes en onderstaande foto was voor wel een duidelijke:

full

Een schaal heli zonder piloten is voor mijn geen gezicht, lijkt nergens op dus in mij vliegend model MOET er minimaal 1 piloot figuur achter het raampie. Ik heb op RR al een mooi voorbeeld gezien een model van McFarlane. Ik dus "even" op zoek naar dit soort piloten.....jajaja dat viel dus tegen. Ik heb 30 tot 35 webshops worldwide aangeschreven en bijna nergens zijn deze piloten meer te krijgen. Een enkele hier en daar voor 125 dollar per stuk :(.

Ik heb met hulp van Claude (bedankt) 1 adres gevonden die nog 2 van dit soort piloten op voorraad had. De prijs voor de pop 19.95 dollar viel nog wel mee maar het versturen...65 dollar was weer een tegenvaller. Maar goed ik wilde perse piloten van McFarlane en heb dus 2 piloten voor de cobra:

full

full

Ik kan niet anders zeggen dat het pracht gedetaileerde piloot figuren zijn, alleen is het jammer dat ik ze doormidden moet zagen/snijden om ze nu in de cockpit te krijgen. Ik ga echter kijen of ik de cockpit aan kan passen en de piloten onbeschadigd in de heli kan prutsen.

Afijn de eerste stap is gezet!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey John
Prachtige exemplaartjes!

Als ik me niet vergis zijn dit "vrouwelijke" piloten.
Hopelijk gaat dit goed om de Cobra straks te vliegen...

Hei John ,

Dat zijn inderdaad pracht exemplaren ... het zou inderdaad spijtig zijn indien je deze zou moeten halveren ...

En vrouwen vliegen ook in de COBRA 's ... NO PROBLEM ... ;-)

Grtz
Ron

Einde bouwdraadje

Tot mijn spijt moet ik melden dat dit draadje ten einde is. Ik heb vandaag mijn Cobra overgedragen aan zijn nieuwe eigenaar. Reden is toch wel tijdgebrek en de tijd die ik in de hobby steek wil ik voor de volle 100% aan het F3C vliegen besteden.

Evenwel blijft dit model een van mijn favorieten en wie weet komt er in de toekomst nog eens eentje op de bouwtafel te staan.

Beste John,

Hierbij wil ik bedanken voor het overdragen van de Cobra. Ik zal ook met tijdgebrek er wat van gaan maken. Ik zal jou draadje verder proberen op te pakken. Hoe lang het gaat duren zullen we wel zien. Eerst de Trex 500 aankopen, verlichting en draaiende onderdelen realiseren en de poppen inbouwen. Als iemand nog ideeën heeft. Zoals jij al schrijft is het moeilijk om een gebruikte 500 te vinden. Waar zijn al die heli's toch. Blijkbaar bevalt iedereen de heli goed. Misschien dat we in de toekomst nog samen een Cobra vliegen. Succes met je wedstrijden.

Paul

Hei John ,

Jammer dat je er mee gestopt bent , maar uiteraard ben je nog bezig met F3C ,
Ik wens je dan ook veel succes ermee ..
En voor de nieuwe eigenaar ... MAAK ER IETS MOOIS VAN ..

Grtz
Ron

Back