Hallo allemaal.
Ik vlieg sinds een tijdje met een HobbyCity Edge 540 V3.
Toestel met een span van krap 90cm en stock op 4S Lipo.
Rap kistje dus.
Maar er zitten wat haken en ogen aan dit toestel.
Ten eerste is het kliksysteem waarmee de beide vleugelhelften geborgd zitten in de romp niet helemaal betrouwbaar.
Het kan spontaan losklikken.
Borgen met Epoxy of tape is dus een aanrader.
Ten tweede de stock set up.
Een 40A regelaar met een Brushless outrunner die op 3S en 4S Lipo kan draaien.
De originele plastik motormount is echt knake en kan spontaan afbreken tijdens de vlucht.
Iets dat mij en een vliegmaat al is gebeurd.
Moet ik er wel bijzeggen dat we er toen een iets snellere motor in hadden gezet maar de stock motormount is en blijft knudde.
Ik heb een stock plastik motormount van een Parkzone Mustang erop vastgezet en met glasvezel matjes en Epoxy extra verstevigd.
Toen een 1450kv Outrunner erop met 7x6 prop en 80A regelaar.
Het is nu een topzwaar toestelletje maar Holey Smoke wat vliegt zij lekker en erg snel.
Heb er een 4S 2200Mah Lipo inzitten wat net past.
Handstarten is een eitje en landen effe koppie erbij houden ivm de hoge snelheid waarmee zij binnenkomt.
Maar werkelijk een heerlijk kistje.
Geen beginners toestel, maar wel eentje die veel schik en onderbuikgevoel kan geven voor de gevorderde piloot na het upgraden ervan.
Vr Gr E
Ik vlieg sinds een tijdje met een HobbyCity Edge 540 V3.
Toestel met een span van krap 90cm en stock op 4S Lipo.
Rap kistje dus.
Maar er zitten wat haken en ogen aan dit toestel.
Ten eerste is het kliksysteem waarmee de beide vleugelhelften geborgd zitten in de romp niet helemaal betrouwbaar.
Het kan spontaan losklikken.
Borgen met Epoxy of tape is dus een aanrader.
Ten tweede de stock set up.
Een 40A regelaar met een Brushless outrunner die op 3S en 4S Lipo kan draaien.
De originele plastik motormount is echt knake en kan spontaan afbreken tijdens de vlucht.
Iets dat mij en een vliegmaat al is gebeurd.
Moet ik er wel bijzeggen dat we er toen een iets snellere motor in hadden gezet maar de stock motormount is en blijft knudde.
Ik heb een stock plastik motormount van een Parkzone Mustang erop vastgezet en met glasvezel matjes en Epoxy extra verstevigd.
Toen een 1450kv Outrunner erop met 7x6 prop en 80A regelaar.
Het is nu een topzwaar toestelletje maar Holey Smoke wat vliegt zij lekker en erg snel.
Heb er een 4S 2200Mah Lipo inzitten wat net past.
Handstarten is een eitje en landen effe koppie erbij houden ivm de hoge snelheid waarmee zij binnenkomt.
Maar werkelijk een heerlijk kistje.
Geen beginners toestel, maar wel eentje die veel schik en onderbuikgevoel kan geven voor de gevorderde piloot na het upgraden ervan.
Vr Gr E