HobbyCity / HobbyKing in Hamburg

Status
Niet open voor verdere reacties.

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Vond vanmorgen een mail van Hobby King met o.a. deze tekst:
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]HobbyKing begins shipping to its German Warehouse![/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Located in Hamburg Germany, HobbyKing.com's new warehouse will begin processing orders as early as the 30th of March![/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Initially orders will be shipped from Hamburg to German customers, followed shortly by Italy and other surrounding countries.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dat zou betekenen dat zendingen niet meer door de douane gecheckt worden, want importvrij afkomstig uit een EU-land? Plus waarschijnlijk lagere verzendkosten... goed nieuws denk ik.[/FONT]

Dat is zeker goed nieuws!!!! het is een prima zaak! en nu maar hopen dat ze de CMP ME-109 ook gaan voeren...

ASH

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dat zou betekenen dat zendingen niet meer door de douane gecheckt worden, want importvrij afkomstig uit een EU-land? Plus waarschijnlijk lagere [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]verzendkosten... goed nieuws denk ik.[/FONT]

Hoi Bart,

even afwachten, je verhaal klopt wel maar de vraag is of de artikelen tegen dezelfde prijs aangeboden zullen worden ;)

Grtz,
Menno

Prijzen zijn inderdaad even afwachten, maar als je met iets hogere prijzen geen gezeur met de douane meer hebt en kortere levertijden, is dat natuurlijk zeker prettig.

Aantal artikelen zal enorm beperkt zijn (lees minder dan 10 in het begin) en de prijzen zijn een stuk hoger. Zelf uit japan halen en niet gesnapt worden is nog steeds goedkoper. Zelfs BTW betalen en invoer rechten kan goedkoper zijn nog.......

Aantal artikelen zal enorm beperkt zijn (lees minder dan 10 in het begin) en de prijzen zijn een stuk hoger. Zelf uit japan halen en niet gesnapt worden is nog steeds goedkoper. Zelfs BTW betalen en invoer rechten kan goedkoper zijn nog.......

HongKong is al een tijdje China hoor. :rolleyes:

Okee, ik bedoel gewoon verweggistan ;)

Helaas, HobbyCity is toch echt de goedkoopste voor de meeste onderdelen (vooral niet merk spul)

hmm zoiezo zal je al 19% duurder uit zijn minimaal.

dit moeten ze afdragen aan de belasting. anders is het illegale handel.

Zelf uit japan halen???

hehehehe dan kan je lang zoeken aangezien HC in Hong Kong zit en dat ligt in China....

;)

ASH

Nu na 100+ bestellingen bij HC nog NOOIT extra kosten gehad voor douane/invoerrechten..... Dus hun bijhuis in Duitsland zal aan mij geen klant hebben. Vergelijk de prijzen tussen HC HK en HC US maar eens....

100 + ??? en ik dacht dat ik met 40 al veel had besteld

misschien als ze hun goedkope vliegtuigen gaan importeren dat het interessant wordt ?

CMPRO vind je overal aan goedkope prijzen

voordeel van andere spullen zal zijn dat je ze zonder grote extra kost sneller in huis hebt.

iemand toevallig nieuws over wanneer dit kan? Ik dacht even snel wat te bestellen bij de DU post ipv op HK te moeten wachten, maar ik kreeg nog steeds te horen dat dit enkel voor Duitse klanten bedoelt was op het moment dat ik op de betaal knop drukte.

Klopt, dat heeft dus ook weinig zin. Als je hun hierover een vraag stelt krijg je ook weinig nuttige info terug.....

Klopt enkel voor Duitsers , het slaat nergens op maar toch en wat Tangano zegt klopt ik heb de vraag ook gesteld, het is wel jammer want het duurt soms wel meer dan een maand en omzover voorruit te kijken is wel erg lang

Ik vind de verzendingen vanuit Duitsland altijd al erg hoog. Kijk maar eens op E-bay, verzendkosten uit de US 5 dollar, UK 8 euro, Duitsland 15 euro?.
Hoe komt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back