Hallo beste Forumleden.
Ik heb vandaag mijn HobbyCity J3 Piper Cub vliegklaar gemaakt.
Het betreft de gele versie die voor een schuimen HobbyCity toestel toch nog behoorlijk schaalgetrouw is.
Het toestel weegt vliegklaar 1800gram dus krap 2 kilo.
Spanwijdte van 1400mm en vliegt stock al op een 4S 2200mah Lipo.
De bouw vergde af en toe wat punten van creatief denken, maar dat hoort erbij.
Ik heb gelijk het rudder roer losgesneden en opnieuw vastgezet dmv plastike scharnieren.
Dit omdat het toestel een Tail drager is en het staart wiel op het rudder roer vastzit.
Dit staartwiel zal uiteraard belast worden tijdens het stijgen en landen en wilde dit gelijk upgraden secu verstevigen.
Ik heb de stock 50A regelaar vervangen voor een 60A Turnigy Plush omdat ik die regelaar net even betrouwbaarder vind en ook omdat deze Turnigy regelaar de mogelijkheid heeft om de prop op de rem te zetten als het gas eraf gaat.
Tevens gelijk de plastik zwarte propellor vervangen voor een houten 12x8 versie.
De houten prop staat echt gelikt op dit toestel.
Ook heb ik de motormount met glasvezel matjes verstevigt omdat ik deze machine op 4S ga vliegen en de manier zoals het fabrieksaf zat niet helemaal vertrouwde.
Er komen tenslotte flinke krachten op de motormount tijdens het vliegen.
Tevens gelijk het voorste gedeelte van het landingsgestel verbeterd en steviger gemaakt.
Dat is het mooie van deze hobby om de creatieve geest eens lekker de vrije loop te laten.
Al met al een geslaagde bouw en heb er veel plezier van gehad.
Het toestel zit nu solide in elkaar en alles zit recht op elkaar zoals de vleugel delen.
Morgen ga ik de Maiden ermee maken en weet nu eigenlijk al dat zij voorbeeldig zal vliegen.
Met kisten zoals deze kan weinig misgaan.
Het is meer een kwestie van Maidenen en dan naar smaak het toestel aftrimmen met roeruitslagen.
Heb daarom erg veel zin in morgen.
Vliegen er toevallig meer piloten met deze kist?
Vr Gr Erwin
Ik heb vandaag mijn HobbyCity J3 Piper Cub vliegklaar gemaakt.
Het betreft de gele versie die voor een schuimen HobbyCity toestel toch nog behoorlijk schaalgetrouw is.
Het toestel weegt vliegklaar 1800gram dus krap 2 kilo.
Spanwijdte van 1400mm en vliegt stock al op een 4S 2200mah Lipo.
De bouw vergde af en toe wat punten van creatief denken, maar dat hoort erbij.
Ik heb gelijk het rudder roer losgesneden en opnieuw vastgezet dmv plastike scharnieren.
Dit omdat het toestel een Tail drager is en het staart wiel op het rudder roer vastzit.
Dit staartwiel zal uiteraard belast worden tijdens het stijgen en landen en wilde dit gelijk upgraden secu verstevigen.
Ik heb de stock 50A regelaar vervangen voor een 60A Turnigy Plush omdat ik die regelaar net even betrouwbaarder vind en ook omdat deze Turnigy regelaar de mogelijkheid heeft om de prop op de rem te zetten als het gas eraf gaat.
Tevens gelijk de plastik zwarte propellor vervangen voor een houten 12x8 versie.
De houten prop staat echt gelikt op dit toestel.
Ook heb ik de motormount met glasvezel matjes verstevigt omdat ik deze machine op 4S ga vliegen en de manier zoals het fabrieksaf zat niet helemaal vertrouwde.
Er komen tenslotte flinke krachten op de motormount tijdens het vliegen.
Tevens gelijk het voorste gedeelte van het landingsgestel verbeterd en steviger gemaakt.
Dat is het mooie van deze hobby om de creatieve geest eens lekker de vrije loop te laten.
Al met al een geslaagde bouw en heb er veel plezier van gehad.
Het toestel zit nu solide in elkaar en alles zit recht op elkaar zoals de vleugel delen.
Morgen ga ik de Maiden ermee maken en weet nu eigenlijk al dat zij voorbeeldig zal vliegen.
Met kisten zoals deze kan weinig misgaan.
Het is meer een kwestie van Maidenen en dan naar smaak het toestel aftrimmen met roeruitslagen.
Heb daarom erg veel zin in morgen.
Vliegen er toevallig meer piloten met deze kist?
Vr Gr Erwin