HobbyJapan2000

• Topicstarter Topicstarter duncker
  • Startdatum Startdatum
D

duncker

Guest
Wie heeft er ervaring met deze e-shop?
Omdat ik een heli ( Lama V3 van Esky)had besteld maar de Belgische douane en het BIPT heeft deze in beslag genomen omdat de heli niet voldeed aan de CE normen .HobbyJapan2000 beweerde dat alles 100% wettelijk en legaal was en dat alle CE labels aanwezig waren.
Het gevolg is nu dat ik vrijwillig afstand moet doen en dat er een gerechtelijk procedure met eventuele correctionele vervolging zal volgen, de procureur des Konings zal nu beslissen wat er verder gebeurd en kan een minnelijke schikking voorstellen met boete tot 500 Euro.
Graag had ik eens willen weten wie er zo'n nare ervaring meegemaakt heeft en wat ik hier verder kan ondernemen om mijn geld terug te krijgen.

mvg

"Vrijwillig" en "moeten"... Vreemd om deze twee woorden te gebruiken in dezelfde zin :lol:

In het autoforum (Bigscale?) heeft er eens een draadje hierover gestaan denk ik i.v.m. een Revo of en Savage. Daar eens kijken?

Ik vond ook nog deze:

Linkje

Bronco Dappe , dank u voor de link. thx...

tvthert , ik had degelijk de 35 band gevraagd en heb reeds meerder malen naar de doaune/BIPT gebeld. Er zit niets anders op dan afstand te doen van het product.Het dossier wordt zowiezo naar de procureur des Konings gestuurd en er kan een gerechtelijke vervolging uitvloeien.Als ik in beroep ga dan moet ik me aanmelden en kan ik gedagvaard worden en wordt het alleen maar slechter , boete kan dan oplopen.
Dus het slimste is gewoon afstand doen en hopelijk dat de zaak geseponneerd wordt en dat ik geen boete moet betalen.
toch bedankt.

als eens een mailtje gestuurd naar testaankoop om beklag te doen over deze volgens mij onwettelijke douane praktijken ?

Of de media inschakelen ?

best niemand verwittigen , best gewoon zo laten , je weet nooit wat me nog te wachten staat.

tja, als je zo bang bent had je er beter nooit aan begonnen.

zo krap zou ik het niet stellen, binnen de EEG zit je altijd goed. daarin is er vrij verkeer van goederen.

inderdaad , volgens het BIPT is er binnen Europa geen probleem .

Het is niet van bang te zijn , maar wat kan ik doen ? Tegen die mannen hun kar rijden , dan denk ik dat ik aan het kortste eind zal trekken , en met welk gevolg ,dat er toch boete aan vast hangt ?

En er beter niet aan begonnen ? hoe weet ik dat , dat het zo ging lopen.

Het lijkt mij toch ook dat je niet veel te vrezen hebt. Het gaat hier tenslotte over een model en zender die, van dezelfde fabrikant, hier in belgië gewoon verkocht worden bij de LHS. Mét goedkeuring...

Wat betreft de boete en de verdediging, daar hebben ze in België een beetje een ontmoedigingsbeleid over. "Betalen of pas op..." Meestal werkt dit wel en zijn de mensen geimponeerd. Persoonlijk vind ik dat als je in je recht bent, je het recht hebt je te verdedigen. We wonen nog steeds niet in een politiestaat en het gaat hier nu ook niet over de illegale invoer van verrijkt plutonium of zo maar over (in hun ogen) een stuk speelgoed...

Back