Hoi allemaal,
Helemaal nieuw in de EDF wereld, net een Bae Hawk gekocht (per ongeluk, wilde eigenlijk de T-45 maar was al verzonden), deze moet uitgerust worden met een 70mm EDF. Omdat ik op youtube schitterende filmpjes zag over de changesun systemen maar eentje op ebay aangeschaft (inclusief verzenden 17 euro, geen geld). Natuurlijk duurt het nog even voor het hier is..
klik naar 1:20
Geplande setup:
- CS 70mm 10 blade EDF
- Turnigy 2236-3000 motor, later evt naar 1000+W)
- 80A hobbyking regelaar
- 2x HTX900 servo
Nu heb ik een aantal vragen die ongetwijfeld ergens te vinden zijn maar na twee uur klikken en lezen ben ik er nog niet uit, daarom toch maar een eigen draadje (tevens bouw- en vliegverslag als er interesse is).
Vragenlijstje:
- is het verstandig om de binnenkant van de thrust tube direct af te plakken met tape of van een laagje epoxy te voorzien (airflow verbeteren)
- omdat de EDF die ik op het oog heb (900W) nogal wat sterker is dan standaard, moet er een cheat hole gemaakt worden voor extra aanzuiging? (en tevens, als het gaat om genoeg druk voor de turbine, waarom zie ik dan nergens EDF's vliegen met een 'hulp' edfje voor de eigenlijke aandrijving ingebouwd? Tenslotte heb je toch altijd turbulentie voor de motor (behalve bij een MIG omdat dit gewoon een holle buis is).
- Een 4S 3600 setup zal het gewicht flink laten toenemen; zal het toestel nog enigzins rustig op de buik landen of kan ik dat beter vergeten? Heeft iemand hier ervaring mee?
- Wat is de beste manier om een EDF te balanceren indien nodig? Op gewone props (tot 25.000 rpm) gebruik ik een drupje nagellak maar dat blijft natuurlijk nooit zitten op 48.000 rpm..
Ik wacht vol spanning op de aankomst van het toestel (Hobbyking EU warehouse zit nu in Nederland, het DE warehouse is weg dus moet redelijk snel gaan)!
Helemaal nieuw in de EDF wereld, net een Bae Hawk gekocht (per ongeluk, wilde eigenlijk de T-45 maar was al verzonden), deze moet uitgerust worden met een 70mm EDF. Omdat ik op youtube schitterende filmpjes zag over de changesun systemen maar eentje op ebay aangeschaft (inclusief verzenden 17 euro, geen geld). Natuurlijk duurt het nog even voor het hier is..
klik naar 1:20

Geplande setup:
- CS 70mm 10 blade EDF
- Turnigy 2236-3000 motor, later evt naar 1000+W)
- 80A hobbyking regelaar
- 2x HTX900 servo
Nu heb ik een aantal vragen die ongetwijfeld ergens te vinden zijn maar na twee uur klikken en lezen ben ik er nog niet uit, daarom toch maar een eigen draadje (tevens bouw- en vliegverslag als er interesse is).
Vragenlijstje:
- is het verstandig om de binnenkant van de thrust tube direct af te plakken met tape of van een laagje epoxy te voorzien (airflow verbeteren)
- omdat de EDF die ik op het oog heb (900W) nogal wat sterker is dan standaard, moet er een cheat hole gemaakt worden voor extra aanzuiging? (en tevens, als het gaat om genoeg druk voor de turbine, waarom zie ik dan nergens EDF's vliegen met een 'hulp' edfje voor de eigenlijke aandrijving ingebouwd? Tenslotte heb je toch altijd turbulentie voor de motor (behalve bij een MIG omdat dit gewoon een holle buis is).
- Een 4S 3600 setup zal het gewicht flink laten toenemen; zal het toestel nog enigzins rustig op de buik landen of kan ik dat beter vergeten? Heeft iemand hier ervaring mee?
- Wat is de beste manier om een EDF te balanceren indien nodig? Op gewone props (tot 25.000 rpm) gebruik ik een drupje nagellak maar dat blijft natuurlijk nooit zitten op 48.000 rpm..
Ik wacht vol spanning op de aankomst van het toestel (Hobbyking EU warehouse zit nu in Nederland, het DE warehouse is weg dus moet redelijk snel gaan)!
Laatst bewerkt door een moderator: