Hobbyking F16 waardes???

Ik heb deze F-16 gekocht maar kan nergens de CG waarde vinden ,en of de motor ervan op 4S gevlogen kan worden en de uitslagen???, staat helaas nergens in de manuel
wie kan mij daaraan helpen alvast bedankt

full

gr Andre

o ja linkje is wel makkelijk http://www.hobbycity.com/hobbycity/...duct_Name=F-16_Fighter_R/C_jet_EPO_Plug-n-Fly

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek even de manual van de phase 3 EF16 op internet.

Deze zal vrij gelijk zijn aan deze.
Haal het motortje er anders eens uit.
Misschien dat daar info uit te halen is.

Zoniet dan gewoon proberen.
Nieuw motorje kost niet veel, esc zal het niet aankunnen in elk geval.
En bij hogere snelheden is betere servo,s misschien ook niet gek.

Hoi Marijnissen

Hij is niet te vergelijken met een Phase 3 hij is een stukje groter Wing Span: 840mm
Length: 1030mm
en op het motortje staat niets, maar zonder CG waardes is het lastig een andere motor te plaatsen want hoe zwaar mag hij dan zijn ik heb hier namelijk nog een 2w20 liggen maar of ik uit kom met het gewicht icm een 4S, en ja gewoon proberen kan natuurlijk wel maar die motortjes roken zo als het niet goed gaat en of hij goed zweeft is ook maar de vraag, de servo's zijn de towerpro 9 gr gelijk aan de hxt 900 de 9 gram versie en die draaien al 2 jaar op mijn funjet en gaat zonder problemen dus om die te wijzigen!

gr Andre

Kijk uit bij het vliegen met de megeleverde electronica, die is over het algemeen slecht.
Ik lees veel verhalen over andere PNP vliegtuigen van HC, waarvan de ESC doorbrand, dus ik zou als ik jou was een nieuwe ESC erin zetten voordat je 'm op een 4S laat draaien.

Mathijs

Ja dat klopt inderdaad er zit een 25A regelaar in volgens hun wat overigens nergens op staat dus of dit klopt? , bij andere leveranciers zit er een 30 of 40Amp regelaar in , maar als ik hem nu meet verbruikt hij al 30A de fan (70mm) is wel oke na een beetje balanceren, het vliegtuig is overigens wel erg mooi en zeer eenvoudig in elkaar te zetten ,en van taai Epo materiaal dus dat zit wel goed

gr Andre

30A verbruik op een 25A esc... Op 3 cell?

Zou er dan die esc er meteen uit gooien.
Voor de CG is standaard +- 1/3 van de voorkant van de vleugel.
Het echt afstellen is toch testen en eerste vlucht evt iets corrigeren met
hoogteroer.

Daarna accu iets verplaatsen tot CG goed is.

Ja op 3S dus er klopt iets niet of de Specs kloppen gewoon niet maar je weet maar nooit , maar er komt in iedergeval een andere esc in
maar die 1/3 geld dus ook voor zo'n F-16 ,dat wist ik niet, ik ga het wel even uit testen morgen , het is overigensook zo dat ook de rolroroeren gelijk gaan met de hoog/laag dus omhoog is ook dus de rolroeren omhoog, even wennen aan dit idee, maar volgens de filmpjes gaat dat wel goed

gr Andre

Kijk uit bij het vliegen met de megeleverde electronica, die is over het algemeen slecht.
Ik lees veel verhalen over andere PNP vliegtuigen van HC, waarvan de ESC doorbrand, dus ik zou als ik jou was een nieuwe ESC erin zetten voordat je 'm op een 4S laat draaien.

Mathijs

heb ik al mee gemaakt met mijn eerste vliegtuig cessna alles deedt het dus wou ik de motor laten draaien
gelijk een groto rook wolk die alle brandmelders liet afgaan
dus oppassen ik heb 3 vliegtuigen en twee hadden een doorgebrande regelaar
ja China

Ja de electronica is allemaal krap bemeten puur prijstechnisch denk ik want zonder de electronica is hij het ook al waard dus dat eruit en nieuwe erin en je hebt iets leuk voor weinig geld, of het goed vliegt durf ik nog niet te zeggen, maar als je nooit iets probeert weet je het ook niet, maar is het nu zeker die 1/3??????

gr Andre

Phase 3= 180 tot 190mm van de rand van de vleugel.

Als er verder geen info is zal je het verder moeten testen met een vlucht en doen wat het beste lijkt.

1/3 is +- ook de basis voor dit soort modellen.

als ik hem in elkaar gezet heb, wat overigens niet veel voorsteld, en de regelaar binnen heb, waar ik nog even op zit te wachten dan zal ik eens kijken hoe het uitkomt, ik heb ook naar mijn gecrashte HetRc F16 gekeken hoe dat zwaartepunt zat en inderdaad ook op ongeveer 1/3 dus dat klopt wel denk ik

gr Andre

Back