Hobbyking Galaxy

Vanavond verder gewerkt :

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee wel type roerhevels er gebruikt worden, maar dat zou nog wel ns een probleem kunnen worden bij dat ene 'omgekeerde' rolroer. Als de bevestiging in het rolroer zelf wat verder weg zit van de scharnierlijn zou het geen probleem mogen opleveren.

Ik snij zelf roerhevels uit 0,8 of 0,5 mm triplex waarin de afschuining mee verwerkt zit en die ik in het roer tegen de scharnierlijn bevestig. Die hevels kan ik dus niet monteren in een roer waarvan de afschuining aan de verkeerde kant zit... Dan moet de roerhevel ook aan de onderzijde komen te zitten.

Nog een tip, maar misschien wat laat. Meestal worden zowel vleugel/stabilo/startvin ook 45° afgeschuind. Kan je uitslagen van meer dan 45° bereiken. Nu is dat voor je eerste toestel allicht niet nodig. Vergeet ook geen expo in te stellen, begin standaard bij 50 of zelfs 60%. Daarna kan je aanpassen...

Roerhevels plaatsen moet geen probleem vormen.

Alweer een stapje verder, alle electronica gesoldeerd en wat kleine dingen aan de galaxy gedaan zoals de servos ingebouwd.

Het verwachte gewicht is 160g.

Enfin, hij is af 8-O Heeft veel meer tijd in beslag genomen dan verwacht ;) Zeker een 3 à 4 tal volle avonden.

Zie hier het eindresultaat:
full

Morgen misschien de maiden als de wind het toelaat :cool:

Bouwverslagje doe ik een van de volgende dagen, als er iemand in geïnteresseerd is natuurlijk..

Owja, over die HXT500's ben ik totaal niet tevreden.. 2 van de 5 werkten out of the box niet. :rolleyes: Volgende keer toch wat meer betalen voor iets deftigere servo's.

:sleepy:

Maiden!

De maiden is een feit :p:p:p:p

Zojuist met bijna windstil weer naar buiten gegaan, en ja hoor hij vloog! Had wel te weinig uitslag op rolroer dus zat even in de moeilijkheid om te draaien maar daarna wat aangepast en dan ging het beter!

Ben heel tevreden! Paar rols en loops gedaan en ook gehoverd, vermogen zat! Voor hoveren zat ik misschien aan 60% throttle..

Vandaag even een filmpje gescoord, was wel redelijk winderig vandaag dus heb niet alles uit de kast kunnen halen ;)

Sorry voor de zwarte vierkantjes maar was de enige manier. Ff op full screen zetten en je hebt er niet zoveel last van ;)

Back