HobbyKing Kinetic

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
Ik ga hem ook nog proberen met een 750 mah accu kijken wat dat doet.

Een eerste minpuntje is er trouwens ook, tijdens mijn 2de vlucht begaf de "ruder"servo het :confused:. Ik heb er meteen de volgende dag een nieuwe voor besteld (een 4,3 grams micro servo bij RC-Technics) en deze was de volgende dag ook al thuis afgeleverd. Kapje van de romp voorzichtig verwijderd en de kapotte servo eruit gewipt (deze zat met dubbelzijdige tape vastgeplakt).

Mocht iemand dit ook overkomen, laat dan het orginele servokabeltje in de romp zitten (knip de kapotte servo er af) en soldeer de nieuwe servo er opnieuw aan. en gebruik krimpkousjes om de verbindingen af te schermen.
Het gaatje in de romp waardoor het orginele kabeltje doorgetrokken is, is zo klein dat het servo stekkertje er niet doorheen past, vandaar dat ik voor de soldeeroptie heb gekozen.

Verder haperde de moror enkele keren, ik heb de prop verwijderd en moest 3 van de 4 bevestigingsschroevjes van de motor aandraaien. Of dat deze losgetrilt zijn of dat ze niet goed aangedraaid zijn is mij een raadsel. Na het aandraaien lijkt het mij opgelost, de motor meerdere keren (met en zonder prop) laten draaien en geen haperingen meer geconstateerd.
Het echte testen doe ik aankomend weekend (als het weer meezit) en dan zal blijken of de probleempjes (voorgoed) zijn opgelost.

Hoi allemaal,

ik heb gisteren mijn Kinetic 800 ingevlogen, met een 3S1P 610 mAh pakketje.
Van bij de eerste worp geen ENKELE trimming moeten doen.
Vliegt als een speer en zweeft bangelijk goed...

Echt een leuk ding. Eén minpunt : douane was dit keer niet mild ! VEEL moeten bijbetalen, maar ach ja, ...

Groetjes,

Davy

hmm, ik ga er meschien ook wel eentje bestellen zijn echt mooie zwevertjes!
zou een rhino 470mah 3s en 2s genoeg zijn om goed op te trekken en dan lekker te zweven?

grt jasper

p.s. is dit een hotliner?

verzendkosten,,,

hadden jullie hem vanuit Duitsland laten versturen? aangezien dat enorm kan schelen in de kosten,,
echter zag ik hem daar niet staan,,,

graag jullie ervaring

Vanmorgen op weg naar mijn werk ff gestopt voor een vluchtje met een 2 cel (7,4V) 1000Mah Lipo van Graupner.
Power genoeg voor een snelle start, klim en redelijke roll's. Het zweefvermogen stijgt behoorlijk (gewicht aanzienelijk minder met deze 2 cel).
Zwaartepunt blijft ook nagenoeg gelijk en behoeft nauwelijks bijgetrimt te worden.
Al met al weer een goede optie met andere vliegeigenschappen;)

Die van mij is zojuist gekomen, In elkaar zetten is een eitje!
ik ben er inmiddels achter dat het moeilijkste van modelbouw eigenlijk stickers plakken is..... hahaha.

Vanmiddag maar even de maiden, spannend! het is mijn eerste 4kanaals namelijk, geen ervaring met rolroeren

Heb net gevlogen met een 370 mAh nano tech 3s. de eerste vlucht, meteen het servokabeltje van het richtingsroer vergeten aan te sluiten..... eerste vlucht dus zonder richting uitgevoerd.
Ging wel erg soepel, lekker veel power ten opzichte van de easystar. recht omhoog is geen enkel probleem voor deze met een 3s. verdere besturing is erg soepel, controleer wel alle bindingen van de push-rods, bij bij zat er eentje niet aangedraaid.
Maaarrrrrr: wat een fantastisch vliegtuig, vloog makkelijker dan ik had verwacht, de batterij kwam er redelijk koud uit na plm 8 minuten vliegen.

Echt een aanradertje, net als de orangeDX spektrum ontvanger, je weet wel die neppe van hobbyking;)

Edit: mijn rudderservo heeft het begeven, zomaar uit het niet. Erg jammer ook al gaat het niet in de kosten zitten, wel erg vervelend dat die uit de lucht gestort is na een kleine elektrische storing.....

Laatst bewerkt:
Maxx,

Let erop dat je niet de hele servokabel verwijderd (zie reden in eerder bericht van mij), gewoon afknippen en solderen zou ik zeggen.

Vreemd die elektrische storing(en) heb ik nog steeds, telkens als ik vlieg met full throttle op een bepaald moment stotterd alles heel even en dus even onbestuurbaar.

Ga dit weekend even een andere ontvanger proberen (weet niet waar het anders in moet zitten.)

Laat het wel weer weten als ik meer weet.

Bedankt, ik hoog het graag als je een oplossing weet.
Ik heb er een verse ontvanger in gedaan, maar ga binnenkort zelf testen met de originele spektrum ontvanger.
Over die servo: ik heb em er nog in zitten, alleen losgekoppeld. Vliegen kan met dit toestel prima zonder rudder vind ik, alhoewel ik deze liever wel heb.

Succes, en ik hoor graag van je

Maxx,

Let erop dat je niet de hele servokabel verwijderd (zie reden in eerder bericht van mij), gewoon afknippen en solderen zou ik zeggen.

Vreemd die elektrische storing(en) heb ik nog steeds, telkens als ik vlieg met full throttle op een bepaald moment stotterd alles heel even en dus even onbestuurbaar.

Ga dit weekend even een andere ontvanger proberen (weet niet waar het anders in moet zitten.)

Laat het wel weer weten als ik meer weet.

Persoonlijk zou ik eerder de regelaar verdenken.
Zet eens een ampéremeter ertussen en kijk hoeveel stroom de motor trekt.
Wanneer dit tegen de grens van de regelaar aan zit kan deze over de nek gaan en de bec-spanning droppen, met alle gevolgen vandien..:rolleyes:

Volgende optie is inderdaad ook de regelaar nog te vervangen als met de ontvanger het probleem niet verholpen is. Ik ga het wel 1 voor 1 doen om uit te sluiten waar het probleem zich bevind.

Een amperemeter heb ik zo niet maar feit is dat hij stoord bij 11,1v en 7,4v ............... ga wel ff testen dit weekend (als het weer een beetje meezit) uiteraard zal ik min bevindingen hier wel weer melden.
:cool:

Net terug van een testvlucht met een andere ontvanger (Corona digitaal van HK), de vlucht zolang die duurde geen storing vernomen.
Moest toch helaas na 1 landing stoppen gezien het hoogteroer met de landing was beschadigd (eerste lijm op de kinetic) is overigens een "mooie" breuk.

Heeft iedereen last met landen met de Kinetic 800? Hij komt zo snel aansuizen dat meestal wel een vleugeldeel loslaat tijdens het landen. Heeft iemand nog tips om beter te kunnen landen?

Net terug van een testvlucht met een andere ontvanger (Corona digitaal van HK), de vlucht zolang die duurde geen storing vernomen.
Moest toch helaas na 1 landing stoppen gezien het hoogteroer met de landing was beschadigd (eerste lijm op de kinetic) is overigens een "mooie" breuk.

Heeft iedereen last met landen met de Kinetic 800? Hij komt zo snel aansuizen dat meestal wel een vleugeldeel loslaat tijdens het landen. Heeft iemand nog tips om beter te kunnen landen?

Als je een 6Kanaals zender hebt kan je flaps mee mixen om het af te remmen.

meestal is alleen de ailerons up zetten voldoende.
Ik heb bij mij nog geen één kist waarbij er down geprogrammeerd moest worden om veilig te landen...:rolleyes:

Fors up zetten!
Je hebt meer nodig dan de maximale rolroeruitslag.
Meer dan 40 graden. Bij 90 graden is het alsog je een anker uitgooit.
Als je minder dan 40 graden uitslag geeft wordt hij alleen maar sneller.

Houdt er wel rekening mee dat je ook zult moeten compenseren op je hoogteroer. Meestal wil hij de neus omhoog gooien, maar bij uitslagen in de buurt van de 90 graden zou het zomaar andersom kunnen zijn.
Hoog uitproberen, niet testen tijdens de echte landing.

Gr. Dirk.

Hmmm klikt helder allemaal, ik zit alleen met een 4 chanel receiver.
Ailerons op 1 kanaal (V-kabel), Graupner zender MX-12.
Kan ik met deze combinatie de ailerons beiden op up zetten? Ik krijg het (nog) niet voor elkaar.
Anders moet ik eerst een nieuw 6 chanel receiver aanschaffen.

met een y-kabel is het onmogelijk beide ailerons omhoog te zetten.
Je hebt dus een andere ontvanger nodig.

Back