E
eclipce
Guest
Als ik het dus goed begrijp kan je dit vliegtuigje ook als hotliner vliegen? Ik wil namelijk nog een klein snel vliegtuigje hebben voor de zomervakantie. Lekker makkelijk op de fiets 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een andere ontvanger hoeft niet als je in je zender twee vrij toe te wijzen mixers hebt. Dan kun je beide roeren zowel als aileron en als flap (omhoog) gebruiken.
Als je dan nog mixers over hebt kun je evt. met het hoogteroer compenseren voor het moment over de dwars as (neus omhoog/beneden). Anders kan dat ook handmatig.
groet,
Erik
Bart,Een telkens terugkomend misverstand...
Met flaps komt je stallsnelheid eerder hoger te liggen dan lager. Je landingssnelheid gaat dus omhoog. Flaps willen vooral je daalsnelheid vergroten; de term "remklep" is misleidend, ze remmen wel in de zin dat ze luchtweerstand en dus een slechtere glijhoek veroorzaken, maar zeker geen lagere snelheid.
Maxx,
Helaas voor jou wel schade, ik ben ondertussen ook 2 maal gecrashed maar totaal geen schade. Enkel alleen door de klap de schroefjes van de motor aan moeten draaien. Blijf het een geweldig toestelletje vinden en heb hem goed onder de knie. Ik mag hem wel..............
Dit verhaal heb ik al zo vaak meegemaakt op onze club.
Pascal, weet je zeker dat je regelaar zijn eindpunten nog kent?
Als hij denkt de 0% gas nog niet gezien te hebben zal hij niet initialiseren.
Als de motor helemaal niets doet, probeer eens het volgende:
- Zender aan, en gas helemaal open zetten.
- Accu aan je model en wacht op wat piepjes.
- Trek je gas helemaal dicht. Als het goed is piept hij nu het gewoonlijke melodietje.
- Accu los, en weer eraan.
Nu is de kans groot dat hij het weer doet.
Als hij wat bibbert en fluit is een van je motorpolen niet aangesloten.
Piept hij zelfs niet eens dan is het denk ik echt klaar met de regelaar.![]()