HobbyKing Kinetic

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
Kinetec800

Hallo, Ook ik heb moeten ondervinden dat de opgebouwde warmte niet goed weg kan uit de romp ( alleen tijdens het rondracen met 3S-1Ah) en kwam tot de bevinding dat de stock-esc eigenlijk verkeerd geplaatst is ( met de fets naar onder), heb er de velcro afgetrokken, geplakt aan de andere zijde en terug geplaatst ( nu dus met de fets naar boven), tevens 5mm koelgaatjes in het batterydeksel bijgemaakt, twee voor en twee achter de lipoplaats, ik merkte toch wel een verschil in t°.
Tevens denk ik (zo te zien aan de afmetingen en de dikte van de draden) dat de esc in werkelijkheid toch ook maar een 15-max 20A-versie is !!
Het vliegen zelf gaf geen problemen ( CG ligt bij mij zo rond de 45 mm, gewicht 250 gr zonder en 330gr met lipo) en het landen evenmin ( flaps zijn echt niet nodig ). Alleen bij 4 Bf is het leuke er vlug vanaf ! Mvg Josse

Hallo,

Vandaag is mijn Kinetic binnengekomen. Ziet er goed uit. Maar ... ik heb de beide hoogteroer-helften in elkaar geschoven, en nu krijg ik deze niet meer uit elkaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met dank,

Ruud

echt een prettig vliegtuigje. Vandaag weer even mee gevlogen en ik waarschuw jullie voor de montage van de motor. Ik heb het vandaag moeten bekopen met het verlies van de motor. tijdens een duikvlucht gevolgd door volgas optrekken is de motormount kennelijk losgeraakt en als een raket omhoog gevlogen. niet teruggevonden. Ik denk dat ik toch een nieuwe wil kopen want het is echt een prachtig beestje om mee te vliegen.

Ik heb er een paar van die motormounts, klapprops en spinners in reserve aangeschaft, de mijne heeft nog altijd niet gevlogen wegens andere projecten (afstellen heli:D)

Iets voor een koude luie winternamiddag lijkt me, lekker snel uit de auto en vliegen maar.

Stevo

ik ben ook aan het twijfelen voor deze zwever, maar ik heb een vraagje:

ik lees dat sommige hier gewoon een 2s lipo en dan een 3s lipo er in zetten. kun je dit gewoon zonder verdere aanpassingen doen ? dus een 3s in een 2s vlieger en andersom ?

gr,
Marco

ik lees dat sommige hier gewoon een 2s lipo en dan een 3s lipo er in zetten. kun je dit gewoon zonder verdere aanpassingen doen ? dus een 3s in een 2s vlieger en andersom ?
Het ziet er naar uit dat de lipo bij de Kinetic aardig in de buurt van het zwaartepunt opgeborgen zit. En ja, als het zwaartepunt hetzelfde blijft kan je er rustig een andere lipo in stoppen. Je kiest dan tussen klimvermogen of zweefvermogen.

maar als je van 2s naar 3s verhoogd, is dat niet te veel voor je esc en motor ? bv kostsluiting of verbranding enz ?

Ik zit nu met een 3S pakje en ik ondervind geen probleem.

Zoals aangehaald even de positie van de ESC checken en zonodig aanpassen.

Gaat als de brandweer op 3S, Ik vlieg hem met packs van 500 mAh tot 1000 mAh. Maakt allemaal weinig uit voor dit toestelletje.

Een superkistje.

Stevo

Vliegt inderdaad prachtig op een 3s. Bij mij is het helaas een beetje een pechvliegtuigje, laatst is de motor met neus en al dus weggevlogen. Nu kan ik een nieuwe bestellen, maar ik heb een 1650kv outrunner liggen, past met een beetje verruiming in de neus waarschijnlijk. Zou dit qua karakter goed komen? of wordt dit dan te zwaar, motortje ie ietsje groter. Zou wel een vette mod zijn, hiermee zal het waarschijnlijk wel een snelheidsduiveltje worden. Wat zouden jullie doen?

p.s. Vleugels moet je gewoon vastlijmen, die rotdingen blijven nooit eens fatsoenlijk zitten zoals je wil

Kinetic 800

Beste Merlin-Kinetic liefhebbers, graag wil ik hier een ervaring delen...
ik heb in de mijne eens een andere motor gestopt nl de C-20 kv 2050 van HK, weegt 26gr met stekkers 2mm aan, en stock esc, hierop eerst een tgs 6x4, met een nano 3s1000-25c en gaat al sneller dan origineel en nadien met een 5x5, gaat als een speer, ook gevlogen met een rhino 3s610-20c, wel iets minder snel, een hele verbetering en vooral veel leuker vliegen, de vleugels zie je in de bochten wel doorbuigen maar na vijf vluchtjes geen probleem,
Ik heb wel een plastiek plaatje geschoven (lees geprutst) onder het vleugelkliksysteem ( ze kunnen dus niet zomaar uit elkaar vliegen) Bedenk wel dat de motor niet te dik mag zijn, de genoemde past perfekt maar heb wel de as naar de andere kant geduwd in een bankvijs, enne ja de rem werkt prima want het zweven gaat nog behoorlijk ( komt echt rustig binnen), de schroef is geplaatst op een speed 400- spinner (graupner ) waarvan de as opgeboord is naar 3mm ,
De stroom was iets van 9-11A en zowat 110-115watt, niks wordt echt warm, gewicht ~320gr ( di zowat 350w/kg)
HobbyKing R/C Hobby Store : C20 brushless Outrunner 2050kv
Josse

ik heb de Kinetic nu ook hier klaar liggen maar ben me nog aan het bedenken wat betreft de lipo en ontvanger. ik heb al 2 turnigy 3s 800mAh lipo's besteld maar wil nog 2 2s lipo's gaan bestellen om het verschil te testen. ik hoef niet perse een lucht racer, maar hij moet wel wat 3d skills hebben, waarbij hij ook een stukje horizontaal omhoog moet kunnen. ook ben ik aan het twijfelen om een Orange 6 kanaals ontvanger met een sat poort erbij te bestellen. maar ik lees dat deze werkt tussen 3.7v - 9.6v. is deze wel geschikt voor een 11.1v lipo ? en is het bereik voldoende van zo'n ontvanger, of moet ik de sat reciever er ook bij bestellen voor een beter vlieg bereik ??

alvast bedankt.

mvg,
Marco

en kwam tot de bevinding dat de stock-esc eigenlijk verkeerd geplaatst is ( met de fets naar onder), heb er de velcro afgetrokken, geplakt aan de andere zijde en terug geplaatst ( nu dus met de fets naar boven)

wat word er bedoeld met de "fets" ? wat is nu dan de beste positie van de esc ? bij mij zit deze tegen de bovenkant met klitteband.

ik heb de Kinetic nu ook hier klaar liggen maar ben me nog aan het bedenken wat betreft de lipo en ontvanger. ik heb al 2 turnigy 3s 800mAh lipo's besteld maar wil nog 2 2s lipo's gaan bestellen om het verschil te testen. ik hoef niet perse een lucht racer, maar hij moet wel wat 3d skills hebben, waarbij hij ook een stukje horizontaal omhoog moet kunnen. ook ben ik aan het twijfelen om een Orange 6 kanaals ontvanger met een sat poort erbij te bestellen. maar ik lees dat deze werkt tussen 3.7v - 9.6v. is deze wel geschikt voor een 11.1v lipo ? en is het bereik voldoende van zo'n ontvanger, of moet ik de sat reciever er ook bij bestellen voor een beter vlieg bereik ??

alvast bedankt.

mvg,
Marco

De Fets kwestie, daar kan ik je even geen uitsluitsel over geven. Als het gaat om de ontvangerspanning, dan kan ik je gerust stellen dat deze wordt bepaald door de regelaar van de motor. Zodoende wordt de bedrijfsspanning van 11.1V in het geval van een 3s lipo teruggebracht.

Vaak wordt er gewerkt met twee voltages: 4,8V en of 6V. In het geval van de Orange zou je in theorie echter ook direct een 2s (7,4V) lipo aan kunnen sluiten als voedingbron. Het is dan wel of of. Dus of de voeding via de motorregelaar of via een losse (extra) lipo.

ik heb toch besloten mijn orginele Spectrum ontvanger en sat in deze Kinetic te zetten. aangezien ik toch geen ander doel voor deze ontvanger heb ......

maar ik kan dus gewoon ter plekke een 3s lipo gebruiken, en daarna gewoon een 2s lipo er in zetten zonder enige aanpassing ??

ik heb toch besloten mijn orginele Spectrum ontvanger en sat in deze Kinetic te zetten. aangezien ik toch geen ander doel voor deze ontvanger heb ......

maar ik kan dus gewoon ter plekke een 3s lipo gebruiken, en daarna gewoon een 2s lipo er in zetten zonder enige aanpassing ??

Dat is in principe mogelijk. Je moet alleen even kijken of de propellor in beide situaties gebruikt kan worden. Een 3s setup vraagt vaak een andere (kleinere) propellor. In theorie zou je een prop voor een 3s setup kunnen gebruiken bij een 2s. Alleen is het de vraag of de combinatie dan optimaal is...

ik heb vandaag maar eens mijn ontvanger en sat geplaatst en en de boel ingeregeld. ik moest alleen de trottle op -15 zetten. anders bleef deze stationair draaien. ik heb voor de test effe een Rhino 2S 610mah gebruikt. het vermogen van de motor is erg matig. zal wel door de lipo komen. ik hoop met de nieuwe 3S 800mAh nanotech lipo's meer te krijgen. waar hebben jullie de lipo geplaats ?? achter of voor in het vak ??
en waar moet het zwaatrepunt van deze zwever zitten ?? of hoe test ik of de zwever goed gebalanceerd is ? dus dat de lipo niet de neus naar beneden of naar boven gooit.

en zijn er nog tips die ik voor mijn maiden vlucht moet controleren of verbeteren ?? mischien een extra druppel lijm om de vleugelservo's beter vast te houden ?? en b.v. de vleugels ook voorzien van een beetje lijm, of met tape iets dikker maken zodat ze steviger in het frame zitten ??

mvg,
Marco

ik heb vandaag maar eens mijn ontvanger en sat geplaatst en en de boel ingeregeld. ik moest alleen de trottle op -15 zetten. anders bleef deze stationair draaien. ik heb voor de test effe een Rhino 2S 610mah gebruikt. het vermogen van de motor is erg matig. zal wel door de lipo komen. ik hoop met de nieuwe 3S 800mAh nanotech lipo's meer te krijgen. waar hebben jullie de lipo geplaats ?? achter of voor in het vak ??
en waar moet het zwaatrepunt van deze zwever zitten ?? of hoe test ik of de zwever goed gebalanceerd is ? dus dat de lipo niet de neus naar beneden of naar boven gooit.

en zijn er nog tips die ik voor mijn maiden vlucht moet controleren of verbeteren ?? mischien een extra druppel lijm om de vleugelservo's beter vast te houden ?? en b.v. de vleugels ook voorzien van een beetje lijm, of met tape iets dikker maken zodat ze steviger in het frame zitten ??

mvg,
Marco

Ik denk dat je eerst moet proberen de lipo op dezelfde plaats te krijgen als de andere accu. Het verschil in gewicht zul je zeker merken in het zwaartepunt, maar dat kun je later weer aanpassen door, als je met beide accu's zou gaan vliegen wat gewicht in de staart te plakken bij 3s of als het alleen 3s blijft voorin wat aan te passen zodat het geheel wellicht iets meer naar achteren geschoven kan worden.

Verder begrijp ik dat best veel mensen met een 3s setup vliegen en dat dit dus goed mogelijk moet zijn. Het zwaartepunt moet je even uit de handleiding halen, van de site van Hobbyking, of even een reactie afwachten van iemand die er reeds een heeft vliegen.

Dat met die -15 throttle, kan het zijn dat de regelaar zijn uiterste waarden nog niet heeft? Dit kun je instellen door de gasstick helemaal open te zetten, de lipo aan te sluiten en na de eerste pieptonen de gasstick helemaal dicht te doen. Mogelijk moet je daarna wel weer even de trim op nul zetten...

Ik denk dat je eerst moet proberen de lipo op dezelfde plaats te krijgen als de andere accu.

ik heb nog niet gevlogen. ik heb enkel de vlieger een buik operatie gegeven. hij lag op de werkbank om alles in te regelen. dus ik heb nog geen accu plaats.

Het zwaartepunt moet je even uit de handleiding halen, van de site van Hobbyking, of even een reactie afwachten van iemand die er reeds een heeft vliegen.

vond ik wel een beetje minder ..... er zal geen handleiding bij. moet ik idd effe op de site gaan zoeken.

Dat met die -15 throttle, kan het zijn dat de regelaar zijn uiterste waarden nog niet heeft? Dit kun je instellen door de gasstick helemaal open te zetten, de lipo aan te sluiten en na de eerste pieptonen de gasstick helemaal dicht te doen. Mogelijk moet je daarna wel weer even de trim op nul zetten...

kan iemand met deze vlieger dit bevestigen ? dus of dit een bekend voorkomend voorval is bij deze vlieger ?

ik heb nog niet gevlogen. ik heb enkel de vlieger een buik operatie gegeven. hij lag op de werkbank om alles in te regelen. dus ik heb nog geen accu plaats

Ik vlieg hem met 3S rihno 600 mAh packs en heb ook een TP 3S 910 mAh pack en E-flight 1000 pack gebruikt.

Ontvanger is een 6 kanaals Minima van Hitec. Wel eerst je ontvanger monteren zo ver mogelijk naar achter. Dan kan er zoals ik aanhaalde best een grote pack in.

Ik zie mensen hun ontvanger in de neus stoppen met daarachter de batterij, als je een crash maakt dan vliegt die pack dwars door de ontvanger....

vond ik wel een beetje minder ..... er zal geen handleiding bij. moet ik idd effe op de site gaan zoeken.

Bij elke 3S pack (met enige capaciteit) ligt het zwaartepunt wat naar voren maar daar maalt de Kinetic niet om. Ik vind het prettiger vliegen met een E-zwevertje die een beetje neuslastig is. Hij penetreert ook beter bij ietsje neuslastig.

kan iemand met deze vlieger dit bevestigen ? dus of dit een bekend voorkomend voorval is bij deze vlieger ?

Trim moet helemaal naar beneden staan (soms -15) anders initialiseerd de ESC niet, geen probleem en er zijn meerdere ESC's die zo moeten worden ingesteld.

Power op 3 S is wel behoorlijk hoor, het is een ander toestelletje op 3S dan op 2S.

Ik ben een gelukkige eigenaar (en voor de prijs heb je niets vergelijkbaars).

Ik heb de rudder gemodificeerd (de rudder bij knippen met een schaar achter de servo hoorn onder een hoek van +- 45°). Anders is het eerste wat de grond raakt bij het landen je rudder en de sevotandjes vinden dat niet prettig.

Als je vleugels ook niet meer moeten verwijderd worden (voor transport) deze vastlijmen (foamsafe CA) aangezien ze in een duikvlucht een eigen leven kunnen gaan leiden.

Mijn Kinetic is met een speedgun geklokt op 110 Km/u vol naar beneden met full power, prestaties vallen dus mee (voor een foamie van 40 Euro)

Nog vragen? Shoot!

Laatst bewerkt:
Nog vragen? Shoot!

BAM !! hier komt die .......

Trim moet helemaal naar beneden staan (soms -15) anders initialiseerd de ESC niet, geen probleem en er zijn meerdere ESC's die zo moeten worden ingesteld.

dus dit is dan normaal. hoe veel heb jij de trottle in de min staan ??

Ik heb de rudder gemodificeerd (de rudder bij knippen met een schaar achter de servo hoorn onder een hoek van +- 45°). Anders is het eerste wat de grond raakt bij het landen je rudder en de sevotandjes vinden dat niet prettig.

moet je me effe beter uitleggen ..... wat ik nu begrijp is dat je dus van de onderkant van de rudder een hoekje van 45 graden hebt weg geknipt ? zodat bij een buiklanding met de staart lager de rudder niet word los getrokken ??

Ik zie mensen hun ontvanger in de neus stoppen met daarachter de batterij, als je een crash maakt dan vliegt die pack dwars door de ontvanger....

Hmmmm .... ik heb deze idd ook in de neus geplaatst .....

toch maar eens naar achter plaatsen dan. ik kan nog altijd de staart iets verzwaren als het niet lekker vliegt. maar je hebt wel een punt.

thanks .....

Back