hobbyking nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eindelijk een hobbyking in nederland.....dacht ik.maar toen ik een lichte digicam twv amper 12 euro bestelde werd die ook niet werkend bij mij thuis geleverd.toen ik contact opnam met hobbyking zou ik dit op mijn kosten naar china moeten sturen.toen heb ik contact opgenomen met rc- giant klantenservice daar kon ik de kapotte digicam op mijn kosten opsturen om te laten repareren en zij zouden het dan op mijn kosten terug naar mij sturen :confused:
Is dit echt geen lachertje de verzendingskosten zouden me meer kosten dan die digicam.het is nu de derde keer dat ik kapot gerief toegestuurd krijg van hobbyking,eerst een zwever waarvan de romp helemaal krom getrokken stond,na lang aandringen en een 8 tal maand wachten kreeg ik wel een nieuwe romp toegestuurd,toen ik de doos opende was de romp in 2 stukken gebroken,en nu die 30FPS Ultra-Mini DigiCam :onweer: het is wel maar 12 euro,maar toch,dit vind ik gewoon niet kunnen!!!!!!!!!!!

Tsja dat is het risico van bestellen bij onze oosterse vriendjes en niet bij een "echte" toko in NL/ Europa. Daar zijn al vele discussies over gevoerd.

Zou wel heel naïef zijn dat de service van HK opeens 110% zou zijn omdat ze nu een warehouse in NL hebben. Het blijft alleen maar een distributiepunt en geen winkel..

Is dit topic zo-ie-zo toegestaan eigelijk (winkel-bespreking enz)?

Hoe dan ook: als je voor dit soort prijzen shopt, moet je (denk IK) het risico incalculeren dat er es wat tussen zit dat het gewoon niet doet.. Ik moet zeggen dat mij dat so-far nog niet is gebeurd -knock on wood-.. Maar ik zou m'n verlies dan gewoon nemen.

volgens mij is dit een winkel bespreking en deze zijn hier niet toegestaan.

bovendien bovenstaande winkel heeft mij altijd super geholpen ook bij klachten en of productie fouten nooit iets hoeven opsturen maar gewoon geld terug na een video die de fout aantoonde.

Mja.. op zich is toch ook 'goedkoop' geen vrijbrief voor 'niet werkende spullen'.. Wellicht Wel voor mindere kwaliteit..

En nogmaals, eigelijk zijn mijn ervaringen met HK eigelijk alleen positief.. (na 33 leveringen)

Hoe zeggen ze dat? je krijgt naargelang de prijs je betaald.....:rolleyes:

Misschien iets meer besteden en dan heb je wel garantie, kwaliteit, geen stress enz...

Mja.. Als je gewoon goed je research doet, kun je ook prima spullen voor minder kopen (in et algemeen.. dan heb ik et niet in et bijzonder over de genoemde shop)..

En omgekeerd is zeker ook waar.. Er zijn voldoende voorbeelden van artikelen die verre van goedkoop zijn, en slecht prestaties leveren.

Bij HK nimmer ellende gehad. Troep was het ook niet.

Algemeen: Goedkoop of duurkoop beide geen garantie voor brachel aanlevering RC-meuk.
Kan zijn dat het niet goed zit in HK NL magazijn, of dat er daar onzorgvuldig met de spullen wordt omgegaan.
Blijft dat zo doorgaan? Is het zo over en uit?

Prijsbepaling: Algemeen gesteld... de Nederlandse handel is dol op opcenten! Zo ook onze overheid... het heeft dus een oorzaak. Vergis je niet. Letterlijk alles wordt in China geproduceerd.
Ja... en daar worden zelfs bootlegs van bootlegs gemaakt!
Service verhaal? Zou dat in NL beter zijn? Zou ik niet prat op gaan, maar ook hier nog geen nare ervaringen gehad.

Verder zou het zo moeten zijn dat je de kapotte HK spullen in NL gekocht ook weer binnen de NL moet kunnen retourneren. Heeft niet zoveel met een bussiness model te maken, meer met wetgeving? Klacht indienen bij de Consumentenbond. Er is wetgeving voor bedacht, HK dient zich daaraan te houden? Kassa of Radar...

Zelf heb ik een akkevietje bij HobbyDirekt in DE. Volle pond betalen en na twee weken (DHL) je spullen niet ontvangen en dan ook nog eens mails niet beantwoorden. Zit je dan behoorlijk dwars. Zijn wel je duur verdiende centen. Gaat een ritje worden naar de Luneburgerheide. Ook al wordt het 2x duur tanken! Principe!
Moet dus alleen maar geld bij! Of je neemt je verlies? Vooralsnog niet!

Winkelbesprekingen? Ik denk dat ze hard nodig zijn. Vooral op dit forum. De wereld wordt er echt niet fraaier op. Alleen moeten we hier niet op elkaar lopen kafferen en dien je het fair te houden! Da's lastig. :)
De moderatoren bijten hun nagels er op stuk met al dat werk!... tja... en dan gaat de schakelaar om :)

hahahaha dit gaat nergens over

goedkoop is vaak duur koop

en ze zeggen een ezel stoot zich niet 3 keer aan de zelfde steen ieje dus wel ;)

of dacht je 3 keer is scheeps recht?

kan me dur wel in vinden, winkelbesprekingen zou moeten kunnen, mits.... we netjes tegen mekaar kunnen blijven doen. te vaak lopen discussies dermate hoog op, je zou het bijna virtueel schelden kunnen noemen. tzal wel bij de tijd en samenleving horen, al zie ik het liever anders..

on topic..
Ik heb niet veel verhalen gelezen over garantie-topics van hobbyking. je leest genoeg verhalen van mensen die werkende producten kopen en happy zijn, maar ook zat verhalen van mensen die kapotte dingen krijgen. ik weet niet hoe hun after sales is, maar kan me goed voorstellen dat het maanden kan duren.
zelf koop ik over het algemeen bij onze oostenrijkse/duitse buren en bij Hobby-In omdat ik denk dat garanties/RMA's iets eenvoudiger en sneller af te handelen zijn.

hahahaha dit gaat nergens over

goedkoop is vaak duur koop

en ze zeggen een ezel stoot zich niet 3 keer aan de zelfde steen ieje dus wel

of dacht je 3 keer is scheeps recht?

@terrorklan (what's in a name) Straks bij jij een keer zwaar de klos... wat ga je voor antwoorden van ons verwachten? Niet iedereen heeft een vet gevulde beurs? Men probeert verantwoorde aanschaffen te maken. Als jij winterbandjes wilt hebben voor je karretje, stap jij naar het duurste adresje? Wordt zalvend je pootje uitgedraaid, en heb je er tevens een goed gevoel bij over :) Ken de mens. Zo werkt dat toch niet?
Gr Bas

[mod]Winkelbesprekingen zijn niet toegestaan. Ongeacht of iemand vindt dat het moet kunnen of niet is in het verleden te vaak gebleken dat dit niet goed gaat. Bij deze dus ook een slotje. Klachten over de service moet je bij de leverancier melden.[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back