Hoi,
Ik vlieg al weer even rond met de champ (3 kanaals) en wil graag mijn p51 (3 kanaals) uit gaan proberen. Ik heb de p51 gekocht met een 4 kanaals zender waarbij door HK een 6 kanaals ontvanger werd geleverd. Nu heb ik een drietal vraagjes om te voorkomen dat ik de boel verkeerd aansluit en iets kapot maak.
Op welke kanalen sluit ik de throttle (ESC), elevator en aileron aan? Ik ben bij de champ gewend met links gas te geven en met rechts zowel hoogte als richting controle te hebben (bij de champ met een rudder, bij de p51 met de aileron) dus ik wil dit in eerste instante graag zo houden.
Is het standaard om throttle op kanaal 1 aan te sluiten bij een vier kanaals zender, mode 2 zodat ook de voeding direct aangesloten is op de ontvanger? En staat daarbij de servo richting op normal of reversed?
De vierkanaals ontvanger is uitgerust met een korte antenne (2,4 G). Dient de antenne aan de buitenkant van het vliegtuig gemonteerd te worden of kan deze gewoon in de ruimte tussen de body en de vleugel gelegd worden. Dit is optisch de mooiste optie maar ik weet niet of de ontvangst dan gegarandeerd is.
Ik hoor graag van de experts.
Ik vlieg al weer even rond met de champ (3 kanaals) en wil graag mijn p51 (3 kanaals) uit gaan proberen. Ik heb de p51 gekocht met een 4 kanaals zender waarbij door HK een 6 kanaals ontvanger werd geleverd. Nu heb ik een drietal vraagjes om te voorkomen dat ik de boel verkeerd aansluit en iets kapot maak.
Op welke kanalen sluit ik de throttle (ESC), elevator en aileron aan? Ik ben bij de champ gewend met links gas te geven en met rechts zowel hoogte als richting controle te hebben (bij de champ met een rudder, bij de p51 met de aileron) dus ik wil dit in eerste instante graag zo houden.
Is het standaard om throttle op kanaal 1 aan te sluiten bij een vier kanaals zender, mode 2 zodat ook de voeding direct aangesloten is op de ontvanger? En staat daarbij de servo richting op normal of reversed?
De vierkanaals ontvanger is uitgerust met een korte antenne (2,4 G). Dient de antenne aan de buitenkant van het vliegtuig gemonteerd te worden of kan deze gewoon in de ruimte tussen de body en de vleugel gelegd worden. Dit is optisch de mooiste optie maar ik weet niet of de ontvangst dan gegarandeerd is.
Ik hoor graag van de experts.