Hobbyking Parkjet - Plakverslag.

Niet zozeer een bouw verslag, eigenlijk meer een review denk ik,
maar voor "ik vlieg liever" modelbouwers als ikzelf toch een leuk toestel,
de Hobbyking Park Jet

1703__420x315_s1110016.jpg

Vlieggewicht: 300 gram.
Spanwijdte: 600 mm.
Lengte: 490 mm.
Motor: AX 1806N 2100kv
ESC: Turnigy Plush 12amp
Accu: 3s 1300mAh. LiPo 50C nano
Servos: HXT900
Ontvanger: Assan 2.4Ghz 4ch
Propeller: APC-E 4.75×4.5

s1110001.jpg

De foto doet het niet echt eer aan, maar het schuim is van onverwacht mooie kwaliteit. Niet het gebruikelijke ruwe spul, maar een hoogglans EPO dat erg veel weg heeft van een multiplex model. Het hele model bestaat uit slechts 6 schuim delen ala funjet. Let ook op de enorme ruimte in de romp, die je flink de vrijheid geeft om met verschillende setups te spelen.

s1110008.jpg

Origineel was het model bedoeld voor de kleinere standaard 4 grams servo, maar dit vond ik iets te iel voor een snelle jager dus heb ik ervoor gekozen om de servo bakjes uit te snijden en daarna dieper in te zinken met een multitool en een plat slijpsteen kopje, hiermee kun je redelijk netjes het schuim beheerst en glad bewerken.

s1110009.jpg

Het kabine kapje hoeft vrij weinig aan te gebeuren, enkel het lexaan deel uitknippen langs de al aangegeven lijntjes en met een beetje epoxy op het schuim lijmen. Wees hierbij niet te zuinig door kleine dotjes te lijmen, maar smeer echt de gehele rand in alvorens je hem erop drukt. Mijn ervaring is dat het lexaan anders wat te makkelijk los laat, aangezien je de hele kap hiermee los trekt van de magneten. Over magneten gesproken, let er wel goed op dat 3 van de blokjes slechts metaal zijn. Lijm je per ongeluk metaal boven EN onder, dan heb je dus een probleem. Ook doe je er goed aan om de sleufjes eerst een beetje in te snijden, want de blokjes neigen al snel boven het schuim uit te steken.

s1110010.jpg

De originele motormount is bedoeld voor motoren met een voetje, echter had mijn motor een stickmount. Die kon gelukkig met wat overtuiging gewoon over het originele stokje, waarbij de motor domping gelukkig ook nog eens in een keer goed was (domping zit ingebakken in het schuim). Ik moest wel een beetje snijden om ruimte te geven aan de stickmount.

s1110011.jpg

Hier een foto met stickmount gemonteerd, netjes gelijk met de achterlijst.

s1110012.jpg

Aan dradenrommel heb ik een enorme hekel, dus eerst alles netjes ingekort alvorens in te bouwen.

s1110014.jpg

De "ESC bak" zullen we het maar noemen, vind ik een beetje vreemd. Had ik de motor stok in moeten korten? Ook moest ik achterop de kabine kap een stukje weg snijden voor de draden. Maar na een beetje peuteren met een scalpel, en een flinke dot UHU por onder de ESC zat het geheel netjes op zijn plek.

Het toestel is als kit te koop voor slechts 10,65 euro,
maar houd er wel rekening mee dat hier nog douane en verzendkosten bij komen.
Ik heb dit model gekocht samen met nog 2 vrienden om die laatste kosten flink te drukken.

Tot slot hier nog een filmpje:

Opstarten is een beetje lastig, maar als het eenmaal vliegt gaat het als op rails.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier 1 van de vrienden :P

heb de parkjet eerst anders opgebouwd, met de esc binnen in. CG goed krijgen ging NET, maar nadat bleek dat de esc totaal niet werkt met de motor, heb ik hem ook zo aangepast net als sven.

verder zijn straks alle 3 de parkjets kwa setup gelijk aan elkaar :) uiterlijk (natuurlijk) niet.
Dit doen wij met zijn 3en wel vaker met toestellen, om lekker samen te kunnen raggen!

foto van hoe hij "was" nog zonder stickers:
CIMG0697.JPG

Hier gestickerd samen met die van sven:
CIMG0701.JPG

en nog 1:
CIMG0702.JPG

Helaas door de regelaar niet kunnen vliegen die dag.

nu ligt hij er weer klaar voor :D dus aankomend weekend hopelijk ook van mijn parkjet wat actie foto's en/of film :)

Het starten blijkt bij meerdere een "probleem" te zijn.

Ik ga proberen:
- half gas
- goeie vaart mee geven
- lichtjes omhoog gooien

HOop dat het allemaal goed gaat :)

@ sven: je bent de "bultjes" op de vleugels vergeten in je verslag ;) hahahahahah

Laatst bewerkt:
in het filmpje kun je zien hoe snel die van sven is iig, mijne zal net zo snel zijn :)

morgen hopelijk poging 2 om er mee te gaan vliegen (nu met goede regelaar)

gisteren hebben sven EN ik met de parkjets gevlogen :)

vorige keer was het starten van het toestel nogal moeilijk bij sven en mij.

Dit keer (na wat research gedaan te hebben) ging het als vanzelf!

Gewoon half tot 3/4e gas, en ongeveer een graad of 30 omhoog gooien, dan gaat hij zooooo makkelijk weg :D

En wat vliegt dat ding HEERLIJK zeg, HEEl strak, lekker snel met deze setup, ongelimiteerd vertikaal, en zweven als een malle!!!

Dit zijn echt (voor dat geld zeker) TOP toestelletjes!!!!!

Hoi mijne is net aangekomen zonder handleiding, alles prima alleen motormount... Hoe maak ik de carbon versie vast? Grts

Voor et gemak, zwaartepunt zit op voorkant vingergaten. ;)

En carbon motormount? Dat is iets nieuws dan, ik heb er geen.

Voor et gemak, zwaartepunt zit op voorkant vingergaten. ;)

En carbon motormount? Dat is iets nieuws dan, ik heb er geen.

zat er bij mij ook bij, die carbon mount hoor...

ik heb hem niet gebruikt, omdat de motor een andere mount nodig had

maar volgens mij klem je hem rond het houten staafje vast?

Dat was geen carbon maar fiberglas.
Welke lijm je daarvoor moet pakken weet ik niet, bison epoxy pakt er iig niet zo goed op.

ja ok, maar die bedoelt hij wel neem ik aan.

Gewone secondenlijm pakt daar prima op, gebruik ik ook voor de pan tilt mounts van HK

Cameratje van 10 gram of een torsende motor is nogal een verschil natuurlijk.
Ik ben hier al een boel met gewone bruine fiberglas plaat in de weer geweest,
beide lijm soorten doen et bij mij slechts matig, iig niet stevig genoeg voor motormounts.
En ja, ik heb vanalles geprobeerd met schuren en ontvetten, de lijm heeft er moeilijk vat op.

Back