Niet zozeer een bouw verslag, eigenlijk meer een review denk ik,
maar voor "ik vlieg liever" modelbouwers als ikzelf toch een leuk toestel,
de Hobbyking Park Jet
Vlieggewicht: 300 gram.
Spanwijdte: 600 mm.
Lengte: 490 mm.
Motor: AX 1806N 2100kv
ESC: Turnigy Plush 12amp
Accu: 3s 1300mAh. LiPo 50C nano
Servos: HXT900
Ontvanger: Assan 2.4Ghz 4ch
Propeller: APC-E 4.75×4.5
De foto doet het niet echt eer aan, maar het schuim is van onverwacht mooie kwaliteit. Niet het gebruikelijke ruwe spul, maar een hoogglans EPO dat erg veel weg heeft van een multiplex model. Het hele model bestaat uit slechts 6 schuim delen ala funjet. Let ook op de enorme ruimte in de romp, die je flink de vrijheid geeft om met verschillende setups te spelen.
Origineel was het model bedoeld voor de kleinere standaard 4 grams servo, maar dit vond ik iets te iel voor een snelle jager dus heb ik ervoor gekozen om de servo bakjes uit te snijden en daarna dieper in te zinken met een multitool en een plat slijpsteen kopje, hiermee kun je redelijk netjes het schuim beheerst en glad bewerken.
Het kabine kapje hoeft vrij weinig aan te gebeuren, enkel het lexaan deel uitknippen langs de al aangegeven lijntjes en met een beetje epoxy op het schuim lijmen. Wees hierbij niet te zuinig door kleine dotjes te lijmen, maar smeer echt de gehele rand in alvorens je hem erop drukt. Mijn ervaring is dat het lexaan anders wat te makkelijk los laat, aangezien je de hele kap hiermee los trekt van de magneten. Over magneten gesproken, let er wel goed op dat 3 van de blokjes slechts metaal zijn. Lijm je per ongeluk metaal boven EN onder, dan heb je dus een probleem. Ook doe je er goed aan om de sleufjes eerst een beetje in te snijden, want de blokjes neigen al snel boven het schuim uit te steken.
De originele motormount is bedoeld voor motoren met een voetje, echter had mijn motor een stickmount. Die kon gelukkig met wat overtuiging gewoon over het originele stokje, waarbij de motor domping gelukkig ook nog eens in een keer goed was (domping zit ingebakken in het schuim). Ik moest wel een beetje snijden om ruimte te geven aan de stickmount.
Hier een foto met stickmount gemonteerd, netjes gelijk met de achterlijst.
Aan dradenrommel heb ik een enorme hekel, dus eerst alles netjes ingekort alvorens in te bouwen.
De "ESC bak" zullen we het maar noemen, vind ik een beetje vreemd. Had ik de motor stok in moeten korten? Ook moest ik achterop de kabine kap een stukje weg snijden voor de draden. Maar na een beetje peuteren met een scalpel, en een flinke dot UHU por onder de ESC zat het geheel netjes op zijn plek.
Het toestel is als kit te koop voor slechts 10,65 euro,
maar houd er wel rekening mee dat hier nog douane en verzendkosten bij komen.
Ik heb dit model gekocht samen met nog 2 vrienden om die laatste kosten flink te drukken.
Tot slot hier nog een filmpje:
Opstarten is een beetje lastig, maar als het eenmaal vliegt gaat het als op rails.
maar voor "ik vlieg liever" modelbouwers als ikzelf toch een leuk toestel,
de Hobbyking Park Jet

Vlieggewicht: 300 gram.
Spanwijdte: 600 mm.
Lengte: 490 mm.
Motor: AX 1806N 2100kv
ESC: Turnigy Plush 12amp
Accu: 3s 1300mAh. LiPo 50C nano
Servos: HXT900
Ontvanger: Assan 2.4Ghz 4ch
Propeller: APC-E 4.75×4.5

De foto doet het niet echt eer aan, maar het schuim is van onverwacht mooie kwaliteit. Niet het gebruikelijke ruwe spul, maar een hoogglans EPO dat erg veel weg heeft van een multiplex model. Het hele model bestaat uit slechts 6 schuim delen ala funjet. Let ook op de enorme ruimte in de romp, die je flink de vrijheid geeft om met verschillende setups te spelen.

Origineel was het model bedoeld voor de kleinere standaard 4 grams servo, maar dit vond ik iets te iel voor een snelle jager dus heb ik ervoor gekozen om de servo bakjes uit te snijden en daarna dieper in te zinken met een multitool en een plat slijpsteen kopje, hiermee kun je redelijk netjes het schuim beheerst en glad bewerken.

Het kabine kapje hoeft vrij weinig aan te gebeuren, enkel het lexaan deel uitknippen langs de al aangegeven lijntjes en met een beetje epoxy op het schuim lijmen. Wees hierbij niet te zuinig door kleine dotjes te lijmen, maar smeer echt de gehele rand in alvorens je hem erop drukt. Mijn ervaring is dat het lexaan anders wat te makkelijk los laat, aangezien je de hele kap hiermee los trekt van de magneten. Over magneten gesproken, let er wel goed op dat 3 van de blokjes slechts metaal zijn. Lijm je per ongeluk metaal boven EN onder, dan heb je dus een probleem. Ook doe je er goed aan om de sleufjes eerst een beetje in te snijden, want de blokjes neigen al snel boven het schuim uit te steken.

De originele motormount is bedoeld voor motoren met een voetje, echter had mijn motor een stickmount. Die kon gelukkig met wat overtuiging gewoon over het originele stokje, waarbij de motor domping gelukkig ook nog eens in een keer goed was (domping zit ingebakken in het schuim). Ik moest wel een beetje snijden om ruimte te geven aan de stickmount.

Hier een foto met stickmount gemonteerd, netjes gelijk met de achterlijst.

Aan dradenrommel heb ik een enorme hekel, dus eerst alles netjes ingekort alvorens in te bouwen.

De "ESC bak" zullen we het maar noemen, vind ik een beetje vreemd. Had ik de motor stok in moeten korten? Ook moest ik achterop de kabine kap een stukje weg snijden voor de draden. Maar na een beetje peuteren met een scalpel, en een flinke dot UHU por onder de ESC zat het geheel netjes op zijn plek.
Het toestel is als kit te koop voor slechts 10,65 euro,
maar houd er wel rekening mee dat hier nog douane en verzendkosten bij komen.
Ik heb dit model gekocht samen met nog 2 vrienden om die laatste kosten flink te drukken.
Tot slot hier nog een filmpje:
Opstarten is een beetje lastig, maar als het eenmaal vliegt gaat het als op rails.
Laatst bewerkt door een moderator: