HobbyKing Skipper XL

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Halloa!

vorige week bracht HK de XL versie van de Skipper uit, en omdat ik de kleinere versie een vermakelijk vliegend toestel vind heb ik de XL versie ook aan laten rukken! :)
Bij deze mijn unboxing en bouw-video van het toestel...

Specs:
Wingspan: 864mm
Length: 1169mm
Motor: 3637 1000kV
ESC: 40A
Servos: 3 x 9g
AUW: 1020g

Nope.. Ik koop alle dingen die je op m'n kanaal voorbij ziet komen gewoon zelf..
Ik krijg ook geen korting.

Ik heb een grote zolder inderdaad ;) Maarrrr ik verkoop ook geregeld weer dingen hoor.. Anders kan dit (voor mij iig) inderdaad niet zo..

Ach... wat maakt dat nu uit? Zoldertje vol :) Wat denk je dat hier voor leut ligt. Je je niet te verontschuldigen hoor!
Maar het wordt wel interessant als je het vanaf nu zo een beetje +70 jaar in de familie houdt...ja, ja... je 'kleinkinderen' trainen op 'behoedzaamheid en koester modus'... wel lang... maar ook wel heel leuk...

De ware basis voor mijn modelbouwgekte... (ik moet deze ook nog eens als RC-kist bouwen, groot... en de kist waar in in gestald hoort even zo groot... inclusief startslinger... om de rubber pees... cq Saito aan te sjorren, tekeningen op Outerzone, Triang Frog Interceptor. Kèk... als HK daar nu eens mee aan de slag ging...). In mijn dromen al klaar.
Gearboxje voorop... vormpje heeft wel iets van een Bugatti radiator... hmmm... ik zeg doen!

DSC_0542-LR.jpg

Meeuwwww... mocht je de HK P-40 zat zijn... hehehehe.... miauw?

Oh, oeps... de folie bout staat heet.... bouwhok roept!
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Haha die is mooi zeg! Voor kleinkinderen moet je geloof ik wel eerst kinderen hebben? Of hoeft dat tegenwoordig ook niet meer ;)
Maarr.. et is niet alleen de ruimte.. Ook de financiën..

Haha :D Ik weet nog niet of ik de P-40 weg ga doen, maar de kans bestaat uiteraard :)

Gr
Roeland

de skippers vliegen bij ons ook binnen de club drie kleinen en straks vier xl op de xl hebben we alleen wel een andere motor gezet de 3536 met 1400 kv en een 8x8 prop je vliegt hiermee wat korter maar het vermogen is een stuk beter

Okee.. bedankt voor die info! Ik ga de XL uiteraard eerst testen met de standaard motor.. Daarna es zien wat ik ervan vind :)
Vliegen de XL's bij jullie op 4S, of op 3S??

Dat vliegt wel mooi voor zo ver je dat zien kan zonder in zoomen maar ik weet dat je je eigen camera man bent.
Met een maidenflight probeer ik altijd ook de veilige minimum snelheid en gasstand bij horizontale vlucht te bepalen.
Dat is nuttig om rustig rond te kunnen tuffen maar ook om een landing zonder deze verrassingen uit te voeren.
Alhoewel dat met een neuslastige kist moeilijk kan zijn omdat je te veel up moet geven.
Je wilt de canopy natuurlijk niet tegen de prop hebben maar dat zal wel bij de landing los geraakt zijn.;)

Laatst bewerkt:
Ja.. dat maakte de landing inderdaad wat minder relaxed Maaarrrr ik had het best netter kunnen doen hoor.. Ik was wel een beetje benieuwd naar het gedrag van em bij een touch-and-go.. Anyhow.. een beetje flairen had al wel geholpen ;)

Halloa!

vorige week bracht HK de XL versie van de Skipper uit, en omdat ik de kleinere versie een vermakelijk vliegend toestel vind heb ik de XL versie ook aan laten rukken! :)

Specs:

hey Dutch

vandaag kreeg ik ook mijn skipper xl toegestuurd, mag ik je vragen of de regelaar 4 cellen aankan? ik las dat sommige regelaars doorbranden na een paar minuten, alsook op hoeveel cm van de neus ligt het zwaartepunt bij jou?

Howdy Vlaming :)
Dat mag uiteraard.. Ik heb de XL uitsluitend op 4S gevlogen, en na de +/- 8 vluchten die ik ermee gedaan heb doet alles het nog ;)
Ik kan het nu niet nameten, maar als je m'n maiden-flight filmpje nog es bekijkt, kun je zien dat ik m'n 2200mah 4S zover naar voren heb zitten dat de velcro-strap er nog net omheen valt.. Daarmee was hij Iets nose-heavy.. Een cm verder naar achteren kan ook prima.

Halloa!

Specs:

Howdy Vlaming :)
Dat mag uiteraard.. Ik heb de XL uitsluitend op 4S gevlogen, en na de +/- 8 vluchten die ik ermee gedaan heb doet alles het nog ;)
Ik kan het nu niet nameten, maar als je m'n maiden-flight filmpje nog es bekijkt, kun je zien dat ik m'n 2200mah 4S zover naar voren heb zitten dat de velcro-strap er nog net omheen valt.. Daarmee was hij Iets nose-heavy.. Een cm verder naar achteren kan ook prima.
Hey, bedankt voor uw vlugge antwoord, vandaag heb ik de skipper gemonteerd en alle klevers aangebracht, alles werkt perfect!! ik zag op je filmpje dat je lipo bijna helemaal vooraan zit in het neusgedeelte , ook ik heb een 4s 2200 mah maar als ik zoals in de handleiding het zwaartepunt op 59 cm van de topneus leg moet mijn 4s achteraan in het neusgedeelte tot tegen dat epo opstandje. ( misschien zijn mijn lipo's iets zwaarder in gewicht ) ...als u nog wat tips hebt voor mijn eerste vlucht ;) en nogmaals dank hoor :friends:

Laatst bewerkt:
Halloa!

Specs:

Laatst bewerkt:
Hey, bedankt voor uw vlugge antwoord, vandaag heb ik de skipper gemonteerd en alle klevers aangebracht, alles werkt perfect!! ik zag op je filmpje dat je lipo bijna helemaal vooraan zit in het neusgedeelte , ook ik heb een 4s 2200 mah maar als ik zoals in de handleiding het zwaartepunt op 59 cm van de topneus leg moet mijn 4s achteraan in het neusgedeelte tot tegen dat epo opstandje. ( misschien zijn mijn lipo's iets zwaarder in gewicht ) ...als u nog wat tips hebt voor mijn eerste vlucht ;) en nogmaals dank hoor :friends:

Een beetje voorlijk zwaartepunt voor een maiden of tijdens een winderige dag kan niet zo'n kwaad. Ik zou hem toch iets naar voren schuiven en dan in functie van je eerste vluchten aanpassen naar eigen smaak.

Back