HobbyKing Thorax Mini FPV Hex Multi-Rotor Frame Kit

Ik heb alvast maar een kleine start gemaakt met de bouw van deze hexa:

Het frame zelf is erg eenvoudig in elkaar te zetten dus dat slaan we maar even over tot hier:

Ik had nog een mini PDB liggen dus dat heb ik onder de paaltjes gemonteerd.

De full Naze32 had ik ook nog liggen en past beter op deze hexa met de headers die erop zitten, op de andere mini zet ik wel een nieuwe FC.

De draadeindjes steken precies zoveel uit dat ze weer gelijk komen met de bovenplaat.

Alles past perfect, ook de uitsparing in de hoek is precies op maat.

De buitenste boutjes heb ik wat langer gebruikt ipv de originele, daardoor kunnen er flipperkast-rubbertjes op, die zijn uitstekend geschikt als landingsvoetjes.

De rubbertjes op de boutjes.

En zo staat het frame dan op zijn pootjes.

De draden van de esc's kunnen straks mooi tussen het onderframe door naar het PDB, ik moet nog wat spulletjes bestellen dus wordt vervolgd....:pc:

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi, deze ga ik volgen. Ik had ook naar deze gekeken bij mijn keuze voor een mini. Ik heb nu een voorkeur voor een andere, oa omdat het bij deze Thorax onduidelijk is of er reserveonderdelen komen. Maar aangezien het nog wel even duurt eer ik ga bestellen, ben ik wel benieuwd naar jou ervaring :)

Ik vind de armen wel erg smal, of ligt dat aan mij?

Dat valt mee, het ontwerp van deze Thorax staat ook bij de originele ontwerper online en je kan in een noodgeval de onderdelen ergens laten frezen maar meestal komen de delen later online bij HK, en voor nog geen 20 euro koop je desnoods een heel frame als reserve-onderdeel.

Er zijn al een paar leden van wie hij al vliegt en de ervaringen zijn goed, als je deze crashed dan is er een frame van 2 tientjes beschadigd, dat is altijd beter als een duur frame van tegen de 200 euro.;)

Het is gewoon een leuke budget frame tegen een leuke prijs, voor een beetje fun is het een leuke hexa en de prestaties zijn goed.

Een paar zaken zijn wel handig om aan te passen zoals een paar extra spacers aan de voorzijde en de sleuf voor de camera iets aanpassen zodat er een normale fpv camera in past, maar dat is zo gedaan.

Kleine update:

De full Naze32 heb ik verkocht en er zit nu een zwarte Naze32 acro op, vandaag heb ik de pinheaders even gesoldeerd en de 2 missende motoren zijn inmiddels ook gemonteerd.

Verder heb ik op eBay 6 esc's besteld, we gaan weer wachten tot ze binnenkomen..

Setup wordt uiteindelijk:

ZTW 2400kV 3x CW 3XCCW motoren
Naze32 acro V5 black
6x 10A SimonK NoName esc's met bec
6x HQ 5040 props

Waarschijnlijk gaat hij als hij RTF is in de verkoop, ik hou maar 1 of 2 mini's en de rest gaat weg, ik ga enkel nog met grotere multi's vliegen, maar zal het bouwverslagje tot aan de maiden hier plaatsen.

Wordt vervolgd...

Back