Hobbywing Platinum 100A V3 Brushless ESC w/10A BEC

ja hoor, bij mij en de overige leden op de club no problemo.

Je moet voor jezelf de keus maken wat je handiger vind qua programmeren.

Ik denk altijd maar zo, programmeren doe je maar 1 of 2x en dan is 't klaar.

Zo de regelaar is binnen en heb hem gelijk geprogrammeerd met de usb kabel . Heel eenvoudig en gemakkelijk . Nu nog op de heli zetten . :yes:

Zit er ook nog een verschil in de versies die je bij HobbyKing koopt en de andere (duurdere) versies?
Ik heb zelf een 50a V3 bij hk vandaan op een voordelige heli met een NTM motortje.
Programmeer spullen heb ik er niet bij, nu doet het volgende zich voor: bij een lineaire curve begint de motor pas bij half gas te draaien.
Dit alles met een DX9 en een AR7200BX.
De endpoints calibreren lukt niet echt, dus heb ik uiteindelijk mijn throttle travel met tientallen punten moeten wijzigen.
Mij lijkt dit niet de manier.
Doe ik nu iets fout? Of moet ik gewoon zo'n prog box hebben?

Hoor het graag.

Groet, Rick.

Nee hoor, is normaal dat ie pas bij ca 40% throttle aanloopt in governor mode.
Welke mode heb je ingesteld ?
Belangrijk is ook , als jij de throttle eindpunten wil bepalen, dat de AR 7200 BX voledig opgestart is (dat duurt even, met het gevolg dat je geen zuiver signaal op je throttle uitgang hebt met opstarten). Ik doe dat altijd met en NIMH pakje... Deze sluit ik aan op de AR7200 BX, laat hem booten en dan pas de lipo op de ESC.

Laatst bewerkt:
Endpoints aanleren

- linaire throttle curve in je zender van 0 tot 100 %
- Zender aan
- throttle stick naar vol ( 100 )
- Heli aanzetten
- esc gaat meteen naar throttle calibratie, na een paar piepjes kun je de throttlte stick weer op 0 zetten.
- vervolgens piept hij volgens mij nog 2x en sluit dan af en is de throttle calibratie voltooid.

nu weet je regelaar wat 0 - 100 % is uit je zender.

Dat is het enige nadeel dat ik vind aan deze controllers.
Onder de 40% doet de motor niks.
Ik vlieg met normal en idle up 1 en 2.
Laatste keer toch een crash gehad omdat ik nog in de normal mode zat en het gas dus uitviel.
Aangezien het een kleine heli was (250size) ging het toerental rap omlaag.
En het optoeren was minder snel dan dat de grond dichterbij kwam.

vliegen met governor is met een 250 niet echt nodig.

Daarnaast vlieg ik al lang met deze regelaars en nooit problemen.
Altid betrouwbaar en een dikke bec-voeding voor constante voeding naar de electronica.

Het is ook geen probleem voor mij.
Het is alleen een dure les geweest. Nu heb ik geen normal, maar enkel idle ups.

Okey dus even resumé, endpoints inleren met de stick en daarna accepteren dat er onder de 40% niks gebeurt?
Opzich mee te leven, als dit gewoon een eigenschap is waar ik op de hoogte van ben.

Het lastige is, ik heb die heli weggedaan, dus ik kan niet meer kijken.
Ik wil een Align Trex 470LM bestellen en daar eventueel de regelaar van vervangen door een HW.
Maar volgens mij had ik hem niet in governor staan.

Groetjes, Rick.

Back