HobbyZone Sport Cub SAFE RC vliegtuig RTF 616 mm

Discussie in 'Beginners' gestart door Hondafan, 3 jul 2016.

  1. Hondafan

    Hondafan

    Lid geworden:
    3 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zwalm (Oost Vlaanderen)
    Ben eens aan het rondkijken voor een eerste toestelletje aan te schaffen.
    Liefst eentje dat niet te ingewikkeld is en om zeker te zijn dat ik ij de bouw niets fout doe is het eens zo makkelijk als deze al RTF is.

    Ik ben op de HobbyZone Sport Cub SAFE RC vliegtuig RTF 616 mm terechtgekomen bij mijn zoektocht.
    Is goedkoop, en alles wat je moet hebben zit er bij (zender inclusief, maar ik vermoed dat deze niet teveel voor gaat stellen)

    De reviews die ik er van lees zijn best postitief, en het feit dat hij een "panicbutton" heeft lijkt me zeker voor een beginner best handig.
    Ook is hij niet imens groot, wat net iets makkelijker is om hem hier thuis op te bergen (woon niet zo heel groot)

    Wat denken jullie van deze vlieger?

    Enkele technische details ervan:
    Modelvliegtuig van robuust schuimmateriaal
    SAFE-technologie
    2,4 GHz afstandsbediening
    Proportionele 4-kanaals besturing
    Krachtige elektromotor
    3,7 V 150 mAh LiPo-vliegaccu
    130 x 70 mm propeller
    Spanwijdte 616 mm
    Lengte 414 mm
    Besturing Motor, Roll, Hoogte, Richting
     
  2. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Hallo,

    Het ligt eraan wat je ermee wilt, dit toestel is eigenlijk vooral voor indoorvliegen, buiten wordt het wat lastiger.

    Voor buiten te leren lijkt mij een hoogdekker van ong. 1500mm spanwijdte meer geschikt.
    Daar zijn ook modellen van met safe technologie bijv. de eflite apprentice s15e.

    Kijk eens rond bij een club in de buurt, die leren je ook graag vliegen!
    Succes!

    Groeten, Arnold
     
  3. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Hallo Hondafan.

    Ja zoals Arnold al heeft gezegd iets groter en een hoogdekker vliegt in het begin beter ook met harde wind.
    Groetjes Rene
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ik heb er een. Ik vlieg meestal heli, maar wilde weleens een vleugelding. Vliegt als vanzelf. Handstart (eitje) en grondstart (los na een meter ) gaan even gemakkelijk. Leuk voor een vrijwel windstille zomeravond. Je kunt er niet veel fout aan doen. Vliegt (zweeft) desgewenst ook heel langzaam. In de beginnersstand is het ding bijna niet uit de lucht te krijgen :) Met wind al helemaal niet - dan moet je naar de advanced mode.

    Volgens de tekst op de doos kun je jezelf hiermee leren vliegen. Ik denk dat dat waar is.
     
  5. Hondafan

    Hondafan

    Lid geworden:
    3 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zwalm (Oost Vlaanderen)
    en vlieg jij met de bijgeleverde besturing? of vlieg je met een andere?
    Ben eigelijk vooral benieuwd naar de range (wat volgens mij wel kan schelen tussen de bijgeleverde en de apart verkrijgbare) of vergis ik me daarin?
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ik vlieg met een DX6. Dat is IMHO sowieso een goede investering. De range van de RTF zal toch wel ergens bekend zijn? En heel ver vlieg je met zo een rekatief klein vliegtuig toch niet?
     

Deel Deze Pagina