Hoe aanpakken?

Discussie in 'Model truckers' gestart door Challenger, 3 aug 2020.

  1. Challenger

    Challenger

    Lid geworden:
    3 aug 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Dokkum
    Hoi medeforummers,

    Wie o wie kan mij helpen?
    Als cadeau voor mijn zieke vader wil ik hem een miniatuur Daf a1600 cadeau geven omdat hij hier vroeger zelf op gereden heeft.
    Via MP trof ik een oud metalen exemplaartje waarvan ik weet dat hij deze graag wil hebben. Het exemplaartje is alleen niet in bijzonder goede staat dus heb ik het voornemen om de truck opnieuw te spuiten. Ook de raampjes hebben door de jaren heen het eea te voorduren gehad, want je kunt er niets meer door zien. Nu wil ik ook de raampjes vervangen. Ik loop alleen tegen een probleempje aan; hoe demonteer ik de cockpit?

    Zo op het oog zit hij vast met twee klinknageltjes. Ik ben alleen bang als ik ze eruit boor, ik hem niet opniew bevestig krijg.

    Wie of wie heeft de gouden tip:)

    20200803_210526.jpg
    20200803_210513.jpg

    20200803_210707.jpg
     
    stoomertje vindt dit leuk.
  2. stoomertje

    stoomertje

    Lid geworden:
    20 jun 2018
    Berichten:
    826
    Locatie:
    Halsteren
    Toch effe uitboren, schroefje binnenkant vast lijmen met sec.lijm moertje er op klaar. Of evt. schroefdraadje tapen, maar dat geeft teveel risico denk ik i.v.m. matriaal moeheid.
     
  3. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Op youtube staan massa's filmpjes van restauraties van matchbox-en dergelijke miniatuurtjes. Eerste wat ze doen is inderdaad de klinknagel uitboren (kopje eraf boren). Vastzetten zie ik meestal met lijm...
     
  4. Timmi

    Timmi

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    970
    Locatie:
    Werkendam
    Voor de ramen zou je het plastic van een limonadefles kunnen gebruiken. Wel de flexibele flessen niet die van CocaCola bijv. deze is te stug.
    Lijmen met bijv. knutsellijm of gelijkwaardig, met secondelijm loop je het risico op witte uitslag op de ramen.

    Gr.
     
  5. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Glaasjes zou je ook kunnen oppoetsen/polieren, kijk eens hier op 6min00

     
  6. Challenger

    Challenger

    Lid geworden:
    3 aug 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Dokkum
    Wauw, ik had niet zoveel reacties verwacht en dat in korte tijd. Leuk!!! Genoeg tips!! Thanks allemaal. Jullie hebben mij zeker weer op weg geholpen. Zodra hij klaar is, zal ik een fotootje van het eindresultaat uploaden. Nogmaals: bedankt allemaal tot dusver..
     
  7. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Er was een leverancier die onderdelen leverde voor de oude Lion Cars DAF voertuigen. Inrichtingen, ruiten sets, bandjes etc. Omdat ik niet meer in die schaal zit weet ik de naam niet meer. Maar daar krijg je hier op het forum vast wel een tip voor. Je zou ook een schaal groter kunnen gaan, cabine is in 1:25 als 3d print te koop bij Shapeways.
     
  8. Challenger

    Challenger

    Lid geworden:
    3 aug 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Dokkum
    Dankjewel voor je tip Ik houd me aanbevolen, want ik ben naarstig op zoek naar een paar velgen/banden voor de platte bijpassende kar..Dit zijn dezelfde velgen/banden als op de truck zelf..
    Langzamerhand begint het al wel vorm te krijgen:)
     
  9. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
  10. Challenger

    Challenger

    Lid geworden:
    3 aug 2020
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Dokkum
    Tof, ik had de site zelf niet gevonden, ook niet met behulp van Google. Helaas zit het missende onderdeel er niet bij..Ik houd hoop:D
     

Deel Deze Pagina