Hoe accu bevestigen

Hoi,

in mijn ASW27 moet ik nog iets maken om de accu goed vast te zetten. de vorige keer heb ik dat met klitte band gedaan maar dit bleek niet echt geschikt voor de lange termijn, de klitte band laat weer los.
ook kreeg ik op bepaalde punten veel druk van de accu al er een onverwachte beweging gemaakt zou worden. daardoor schuurde de romp bij de grond zwaai, er was een te sterke punt belasting.

nou heb ik niet direct zin om het wiel opnieuw uit te vinden,
hoe bevestigen jullie je accu in je zwever?

het gaat bij mij dan om 14 cellen.

Groeten Halmar

ik doe vaak een strookje dun vliegtuig triplex onder mn cellen voor ik er krimpkous omheen doe.
het strookje triplex steekt dan aan weerskanten iets uit het accu paket , als je da aan elke kant een gaatje maakt kun je hem muurvast bevestigen in je romp ik hoop dat het plaatje iets meer duidelijkheid geeft

url]

zo, ik heb een zelfde systeem in mijn zwever gebouwd.
het plankje schuif je onder een ander plankje, zodat een kant geklemd is, de andere kant schroef je vast.

omdat de accu's ook in andere modellen gebruikt worden kon ik ze niet aan het plankje vast maken, maar met elastiek gaat dit ook heel goed.

Groeten Halmar

Voor accu's zoals de ontvanger accu: die lijm ik tegen de romp-binnenkant aan met siliconenkit. Binnenzijde romp wat opschuren en de accu's wat opruwen met een Scotch-Brite lapje.
Beide accu's van mijn kortgeleden gecrashde ASH25 (vanaf 200m hoogte verticaal in een vijver) zaten nog op hun plaats, terwijl vrijwel al het andere kapot was.

Moeten ze vervangen worden, dan steek je een (slap) mesje tussen de romp en de accu en na een beetje wurmen komt hij dan wel los. In mijn geval moet het model echter vervangen worden.... :(

Maar de tip van die aandrijfaccu is een heel goede! Prima!

ik ben alleen geen fan van silicone, dat zorgt er voor dat je een slechte hechting krijgt als je later nog eens een andere techniek of verbouwing wild doorvoeren. ook bij reparaties ( :roll: ) kan dat heel lastig zijn.

mijn ontvanger accu zit momenteel met klitte band...

Groeten Halmar

Halmar ik neem zaterdag ook mijn 4 meter zwever mee.
Dan kan je het zien hoe het bij mij zit.
Ik heb ook 16 cellen
Maar ik heb 2 pakketten van 8 cellen op elkaar liggen iets verschoven.
Zodat ik de achterkant net onder een randje van het bakje kan steken,
En voor er klitteband overheen doe.
Maar hij kan ook niet naar voren omdat hij daar ook in het bakje ligt.
Ik laat het zaterdag dus wel zien.

Back