Hoe afdichten van romp naar schroefaskoker?

Hallo,

Ik ben begonnen aan mijn eerste r/c bootje.
De 'White Star' van Billing Boats.

Nu maak ik mij wel zorgen over een eventueel zinken na uren werk...doordat hij zou lekken op de schroefas.
Ik verwacht niet dat hij lekt aan de motorzijde aangezien de motor (bovenzijde koker) boven de waterlijn komt te liggen.
Het gedeelte waar ik mij zorgen om maak is de dichting tussen romp en schroefaskoker.
Wat is de beste manier (let op: ik ben modelboten leek) om dit gegarandeerd waterdicht te krijgen?
schroefenas.jpg

De as is 6mm, ik heb het gat in de romp op 5mm gehouden en de as er strak in geduwd. Nu lijkt het heel wat...maar het zal ongetwijfeld lekken. (de boot is vanwege blank hout nog niet klaar voor tewaterlating).

mvg,
Martijn.

eerst zorgen dat motor as en schroef goed uitgelijnd en op zijn plek zitten.

daarnaa aan de binnenzijde van de romp een flinke hoeveelheid stabilit aanbrengen rond de as, je kunt gerust de kiel vol stoppen rond de as en een beetje doordrukken dat het net naar buiten komt langs je schroefas koker.

als je de boot een beetje schuin zet ( met de boeg omhoog) blijft het netjes op zijn plaats tot het uitgehard is ong 10 min.

veel succes

Dank jullie wel voor de tips.
Die kiel kan je inderdaad mooi volstorten.

En de vorderingen van de boot staan op mijn r/c site vermeld.
Dit is wel mijn eerste houten boot model dus ik moet nog een hoop leren. Opbouwende kritiek is welkom.

mvg,
Martijn.

Ik bedenk me net dat ik met het roer natuurlijk ook een soortgelijk 'probleem' heb.
De roer-aan-romp bevestiging zit net onder de waterlijn en daar op/in zit de roeraskoker.
Hierop kan hij denk ik ook gaan lekken.

0006.jpg

Mijn idee is om deze koker te verlijmen (wellicht met stabilit?) op de bevestiging, en dan later de eventuele lijm restanten uit de koker te boren.

De vraag is of dit een goed idee is..of zie ik iets over het hoofd?