Hoe balance ik deze lipo's?

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
M

Mattijn

Guest
Hoi,

Ik heb een 1000 mAh Yeah racing LiPo, met 3 balancing snoertjes, terwijl mijn 1320 mAh Lipo van Thunder power er 4 heeft! Beide zijn ze 2 cell.

Nu heb ik een balancer op de kop kunnen tikken, maar deze is voor 3 cell (wist ik niet), hier komen dus 4 snoertjes uit.

Mijn vraag dus nu, welke verloop stekkertjes heb ik nodig voor deze accu's, en waar kan ik ze halen.

Hoi Mattijn, ik ga het dan toch maar es wagen...;)

Normaal heeft een 2-cellige lipo drie draadjes. Eerste draadje(meestal zwart) is de min van de eerste cel, tweede draadje is plus van eerste cel samen met de min van de tweede cel en derde draadje is plus van tweede cel.... Zo is het meestal maar dat wist je waarschijnlijk al.

Maar ik heb hier nu sinds vorige week ook een 2-cellige ontvanger accu van Flightpower die ook vier draden heeft ipv drie.
Met de multimeter heb ik eens gemeten en nu blijkt dat op het vierde draadje gewoon géén spanning staat. Dus lijkt het dat het niet is aangesloten.....
Dus, ik zou zeggen, meet de spanningen eens op de draadjes...

Geef eens op welk merk en type die balancer is.
Normaal gezien als hij 3 cellen kan laden, kan hij ook 2 cellen laden...... Het laatste draadje wordt dan gewoon niet gebruikt/aangesloten.

Voor verloop-stekkertjes/kabeltjes kan je in iedere modelbouwwinkel terecht.
Neem de accu en de balancer mee dan kan het niet misgaan...

dank je wel, het is deze balancer:

DL-90-3S.jpg

Duralite Balancer / Charge Safe Module - for 3 cell 11.1

For 3S Packs

The external stay balance and charge safe module from Duralite is designed for 3 cell 11.1 volt packs. Also available ( sold separately ) is a Thunder Power adapter so you may use it to balance your

Thunder Power 3S lithium packs.

Hoe moet ik het doormeten dan, eentje bij de buitenste draad, en de andere dan?

Back