hoe banden op velgen krijgen??

robert14

Forum veteraan
hallo,

ik heb even ee vraagje en ja, ik heb eerst de zoekfunctie gerbuikt maar dit heeft niets opgeleverd. ik ben laats met mijn auto tegen een stoeprand aangereden en toen is er een velg kapot gegaan. nu heb ik een nieuw setje velgen besteld maar hoe krijg ik de oude band het makkelijkste van de kapotte velg en op de nieuwe, hij zit er niet aan vastgeplakf ofzo.

bedankt, robert :oops:

veel trekken en duwen, ik gebruik altijd een platbek schroeven draaier als wig, om de band uit de sleuv te krijgen.

Wartexx zei:
veel trekken en duwen, ik gebruik altijd een platbek schroeven draaier als wig, om de band uit de sleuv te krijgen.

bedankt voor de reactie, ik dacht al zoiets maar wist het niet zeker en wou niet direct mijn nieuwe velgen mollen.

Ik weet niet of je ze zo molt, maar ik weet dat die van mij nog heel zijn, en dat ik heel vaak van banden wissel( heb 3 setjes, alleen maar 4 velgen)

hmm niet vastgeplakt, anders zou je zeggen ff in kokend water laten dobberen, maarjah in dit geval een beetje subtiel geweld :)

tommie zei:
hmm niet vastgeplakt, anders zou je zeggen even in kokend water laten dobberen, maarjah in dit geval een beetje subtiel geweld :)

nee, niet vastgeplakt, maar moet ik ze dan ook met een beetje geweld erop zien te krijgen?

Back