Hoe begin ik met FPV ?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door u4eake, 29 aug 2011.

  1. freijn

    freijn

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Ron geeft dus maar een klein gedeelte van de informatie die je nodig hebt als beginner!
    Zonder de info van Bluefalcon is de info van Ron erg bot en kort door de bocht en kan beginners dus op het verkeede been zetten!

    Als ie dan zo graag de regels wil uit leggen zou het fijn zijn als ie eens wat volledigere informatie geeft en niet van die half bakken zinnetjes. waarbij de helft van de info uit ontbreekt.

    Hij zou ook kunnen proberen om ontopic te blijven en zijn ellende te spuien in het regelgevings draadje. Want daar hoort dat gewoon thuis.

    Ach ik ben geen mod en heb er geen sjoege van..... zal het wel allemaal verkeerd begrepen hebben.

    @Ron is dit niet een leuke site voor je ? www.kombijdepolitie.nl Hebben ze leuke opleidingen voor je.
     
  2. Arie de Koning

    Arie de Koning

    Lid geworden:
    3 okt 2004
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Lopik
    Beginnen met FPV aan een X3d quadrocopter

    Nieuw draadje aangemaakt voor mijn vraag.
    Was per abuis hier geplaatst.

    Nederige excuses!

    Arie
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2012
  3. leroyk

    leroyk

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Nederland
    Hallo,

    ik heb een vraag. Als er iets is wat ik wel zou willen proberen is het FPV. Nu heb ik wel eens gekeken op internet, en weet dat het niet goedkoop is.

    Nu was mijn vraag of iemand mij kan uitleggen wat ik nu allemaal precies nodig heb en waar ik dat allemaal kan kopen (dus alles wat ik intotaal nodig heb ;))

    Ik zou het dan onder mijn Trex 500 hangen, als ik het geld ervoor heb. Ook wil ik dan wel zo'n speciale bril erbij.

    Ik hoor 't graag
    Greetz leroy
     
  4. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    We kunnen je hier alleen vertellen wat je MAG kopen, en daarmee kom je niet ver. ;)
    Ik stuur je wel een PBtje.
     
  5. willembalder

    willembalder

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    193
    Locatie:
    Groningen en alkmaar
    alishanmao heeft veel filmpjes op youtube en op zijn site ook een leuke beginners guide. zoek maar even op! erg leerzaam en staat alles in wat je nodig hebt!
     
  6. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Ga alsjeblieft niet fpv vliegen met een trex 500. Doe het dan met een multicopter of een schuim vliegtuigje inplaats van die hakselaar. Een keer je beeld weg en je kan een hoop problemen veroorzzaken.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Bij mijn weten treedt MBF, helaas, niet op tegen adviezen die aanzetten tot overtreding van telecom- en luchtvaartwet. Of is die moderatie veranderd?
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat niet, maar er wordt dan meestal wel genoeg olie gezeken om een eigen BP op te starten.
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Merkwaardig dat kennis/mededeling van wetten, regels en feitelijkheden terzake als zeiken wordt betiteld. Dat is doorgaans slechts één bericht, niet meer dan een mededeling, bedenk dat ... Echter, wat na zo'n feitelijk bericht volgt ...
     
  10. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Iemand die een ander fatsoensnormen wil opleggen is feitelijk bang voor z'n eigen onfatsoen.
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Als het slechts 1 bericht zou zijn, zou het niet als zeiken bestempeld worden. Echter vinden sommige lieden het nuttig om in ieder topic hun halsstarrige mening te verkondigen, zelfs al heeft dat onderwerp al een zeer uitgebreid eigen draadje in datzelfde subforum. "Zeiken" is synoniem voor zeuren, met als betekenis langdurig aanhouden om zijn of haar zin te krijgen. Dus mijns inziens is er niets merkwaardigs aan die betiteling.

    Mensen die serieus aan de FPV hobby willen beginnen weten ons uiteindelijk toch wel te vinden, of visa versa. En dat is maar goed ook, want beginners kunnen beter onder toeziend oog van onze ervaren groep iets ondernemen, in plaats van zelf maar wat aanklooien. Helaas denkt men hier dat geïnteresseerden het wel opgeven als je maar hard genoeg met et regeltjesboek mept, maar dat werkt finaal de andere richting op. Want "het is illegaal dus dan zal et wel leuk zijn". m.a.w. het gebeurt toch, dus kun je het beter proberen zo goed en kwaad als het kan veilig te doen.

    Maar goed, daar ben je het vast niet mee eens, en ik heb geen zin meer in dat welles/nietes spelletje. Waar et mij om gaat is dat Leroy wel goed terecht gaat komen, dus daarmee is mijn (ons) doel bereikt.
     
  12. freijn

    freijn

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Het zelfde ene bericht in alle draadjes zijn vele berichten bij elkaar.

    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

    Is zeker niets geworden die vacature die ik gevonden had voor je?
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    @Sven: amen to that!
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Zie
    The Script Asylum (zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items, toevoegen aan favorieten?)
    -> RC calculations [​IMG]
    -> electrical
    -> LiPo pack wiring
    en
    -> System wiring
     
  15. freijn

    freijn

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
  16. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    A: Sinds wanneer is jullie "Groep" de beste manier om te FPVen binnen Nederland ?

    B: Ga je nog een keer ophouden met het schelden tegen iedereen die ook maar een millimeter kritiek op je geeft ?

    C: Je post waarin je aangeeft buiten de "regels" om te werken met PB is gemeld.

    Je kan ook namelijk gewoon informatie geven aan mensen die willen weten hoe het zit in Nederland en vertellen wat wel en wat niet kan.

    Ash.
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    A: Omdat die groep de enige is die ook maar enigszins weet waar ze mee bezig zijn. De groep die het eigenlijk zou moeten regelen stopt het enkel in een verdom hoekje en geeft alleen maar domme negatieve verhalen af aan de telegraaf.

    B: Als men steeds met hetzelfde geëmmer komt, wordt een mens dat op een gegeven ogenblik beu. Reacties die dan wat minder vriendelijk zijn kun je daarom inmiddels wel verwachten.

    C: Vooral doen. Want dit valt niet onder het MBF reglement, evenmin als het praten over hoe hoog ze komen in het zwever subforum. Zal ik anders ook maar op et report knopje van jouw post drukken voor opstoken en topic vervuiling? Of toch maar niet, want dan hebben we weer een slot en heb je je zin. (waarschijnlijk is dat het spelletje dat je speelt)

    Wat wel en niet mag staat al in een tot aan de nok toe vol gegierd wetgevings topic. Wat er allemaal kan, is hier met geen mogelijkheid te vertellen zonder dat er weer een horde ridders met hoge paarden overheen galoppeert, dus moet dat maar elders waar men wel welkom is.
     
  18. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Sven, ik ben even zo brutaal geweest om je tekst aan te passen.

    Er zijn inmiddels veel meer hier mee bezig zonder hulp van "het andere forum".
    Jullie hebben de wijsheid niet in pacht. En niemand verplicht jullie om de "FPV wereld" te redden.

    Jullie ergeren je aan een enkeling hier, als jullie daar zo'n moeite mee hebben blijf dan op jullie eigen besloten forum.

    Dat jullie na al die tijd nog steeds zo bezig moeten zijn met het MBF................ Triest, echt diep triest.
    Daar ga je de FPV wereld niet mee redden en is nog steeds geen reclame voor jullie als persoon of als groep.

    Zo, dit moest er even uit want dat gemiep van jullie ben ik inmiddels ook zat.
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Ik heb jouw post ook even aangepast.

    sven heeft gewoon gelijk (o ja? ja... want de mensen die de spullen en de techniek ontwikkelen, zitten ook DAAR en niet HIER en volgens mij weten die er toch wel "iets" van...)! En er kan genoeg zonder strak naar alle regeltjes te kijken.
    Dat je dit niet openbaar mag posten hier, dat kan, maar als hij dan een PB stuurt, hebben andere gebruikers niets mee te maken, daarom heet het een PRIVE BERICHT.

    en er zijn er zat bezig zonder het andere forum... uhu, die krijgen toevallig van mensen die hier nog actief zijn via PB genoeg hulp en tips, en velen (ik zeg niet allemaal, daar gaat het ook niet om) zitten ook op het echte fpv forum.

    jij bent het gemiep zat? Weet je wat de mensen die actief met fpv bezig zijn zat zijn, het gezeur van de regeln**kers! Alles wat gebeurt gaat wel eens buiten de regels om. Niemand zeurt erom zolang het maar verantwoord gaat, waarom kan dat hier nou verdorie ook niet zo zijn?

    Waarom mag er niet gereageerd worden en "tegen die enkeling in gegaan worden"? Moet die persoon dan hier maar wel alles mogen spuwen, en de vliegers laten denken dat het de enige waarheid is ?? dacht het niet...

    zo... ook IK ben het gemiep hier onderhand zat over het fpv gebeuren.
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Er zijn vast wel een paar zonderlingen die menen het hier op MBF gevonden te hebben qua FPV, en dat is ook geheel aan hun zelf om te doen en te laten. Maar dat wil nog niet zeggen dat het hier op dit forum een accurate spiegeling is van de gehele FPV gemeenschap.

    Wij proberen ook niets te redden, wij trekken ons eigen plan wel. Wij bieden enkel de nieuwkomers die hier nog rond dwalen hulp aan zodat ze kunnen kiezen, mochten ook zij onder gesneeuwd worden door het handje vol lieden hier op dit forum die ons ertoe gedreven hebben een eigen stek op te zoeken.

    En tsja, FPV vliegen is nu eenmaal voor een deel gewoon modelbouw, dus is het ook niet vreemd dat wij ons hier ook wel eens ophouden. En als we dan iemand tegenkomen die interesse toont in FPV, dan zijn wij zo vriendelijk om zo af en toe een handje toe te steken. Dat er meestal wel weer iemand met een liniaal op begint te tikken als een of andere halsstarrige schooljuffrouw, dat stukje socialiteit ligt niet aan ons.

    En nee, de koepel organisatie die het eigenlijk allemaal zou moeten regelen, maar in plaats daarvan deze hobbytak als boeman staat te verkopen aan een hap grage journalist van een of andere krant omdat ze het maar een eng beest vinden. DAT is lekkere reclame voor ons.
     

Deel Deze Pagina