Hoe bepaal ik welke elctromotor ik nodig heb???

• Topicstarter Topicstarter Danny van Dijk
  • Startdatum Startdatum
D

Danny van Dijk

Guest
Hi guys,

Ik ben een beetje nieuw in het electroland van de heli's. Bij brandstof is het vrij simpel motorformaat kiezen.1200mm doorsnede: .30 motor, 1500mm: .60 motor en meer van die standaarden.

Hoe zit het nu met elctro's. Ik snap echt helemaal niet waar ik op moet letten bij de aanschaf van een motor. Ik heb nu een Eco8 en kan me alleen laten adviseren door "experts". En winkeliers hebben altijd zoiets van: die moet je kopen (meeste provisie???).

Ik heb naast mijn eco8 nog een experimentje liggen. Geen standaard apparaat, bijna volledig alu. (als ie af is). Hoe bepaal ik nu de motor? Is er een "standaard" lijn te vinden in electro-helimotor land zoals de brandstofbakken. Of wordt het experimenteren (en geld uitgeven) geblazen tot ik per ongeluk de juiste motor/tandwiel/regelaar combi heb gevonden.

En gelden diezelfde normen voor zowel brushless als brushed motoren.

grtz.

Danny van Dijk

PS: Ja, ik ben erg verdwaald van het duikbotenhoekje van het forum.

vermogen per gewicht lijkt me een goed uitgangs punt :) Verder veel setup opzoeken op internet en ervaringen gebruiken voor het maken van een keuze. Verder is er dan de keus of je een high voltage setup wil of niet, hoeveel toeren wil je vliegen, normaal of 3D enz...

Ik had meer gehoopt op een een of andere formule met rpm per volt en dergelijke.

Danny